Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[electronica] polariteit luxcrypt decoder probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 12:11

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo,

Hopelijk mag dit volgens de policy (ik gebruik 't puur educatief). Ik heb hier een omgebouwde Luxcrypt decoder waarmee je bepaalde tv-zenders kunt ontvangen via de kabel. Hij werkt prima (omgebouwd zoals op diverse URL's op internet te vinden is), alleen heb ik een probleem met de polatieitschakeling. Deze werkt heel slecht. In de beschrijving staat:

In sommige gevallen kan het voorkomen dat bij de polariteits schakeling te laat geschakeld wordt door spreiding in de 4040 Cmos chips, die werken soms niet goed bij 5V en 5,7Mhz. Het verdiend aanbeveling de 74HCT4040 te nemen.

Dat laatste heb ik dus al gedaan, maar nog steeds werkt 't niet echt. Is er iemand met goeie electro-kennis die een tip heeft wat ik kan doen? Heeft het zin om een andere 74HCT4040 chip te gebruiken?

Thnx!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Sorry maar EL-topics in CME moeten computer-related zijn. Da's een decoder voor de TV niet bepaald :P En spullen als betaalde tv hacken, passwords omzeilen en dat soort ongein wordt hier geweerd, zie ook de algemene FAQ hierover.

Dit topic is gesloten.