Oude wisselaar, nieuwe autoradio?

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33
Vrijdagnacht m'n autoradio gejat, maar gelukkig zat de wisselaar er nog in.
Was een Kenwood systeem uit '95. Gister naar een speciaalzaak om te horen of m'n oude wisselaar (KDC C603) nog op een nieuwe autoradio past.
Geen probleem dachten ze, stekkers nog allemaal hetzelfde van de nieuwe KDC 4024, dus bouwen maar.

Blijk ik een te oud systeem te hebben. De wisselaars van 1-3 jaar oud kunnen nog geswitched worden van oud naar nieuw systeem, maar die van mij nu net niet.
Er schijnen geen verloop of omvorm stekkers te zijn. (vertelden ze toen ik erachter kwam dat het niet werkte)

Natuurlijk kan ik op zoek naar een oude radio die wel op de wisselaar past, kan ook kijken voor een nieuwe wisselaar, maar misschien heeft iemand eerder dit probleem gehad en toch z'n oude wisselaar aan een nieuwe gehangen.
Valt het "nieuwe" systeem toch zo te patchen of om te vormen dat ik niet een nieuwe wisselaar nodig heb?

Suggesties?

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Had ongeveer hetzelfde probleem ja. Had een Sony wisselaar liggen, maar bleek te oud te zijn voor mn radio. Nieuwe wisselaar geregeld, blijkt die te nieuw te zijn :( dan maar een nieuwe radio kopen.....werken alle2 die wisselaars niet op de nieuwe radio omdat sony het systeem heeft verandert :( :( :( het gevolg is dus dat ik nu met 2 wisselaars zit (waarvan 1 de strijd niet heeft overleefd ivm afreageren van frustraties ;) ) en ik rond tuf zonder wisselaar (maar met MP3 :*) ) misschien toch maar eens kijken dan voor een mp3-wisselaar...

iRacing Profiel

Verwijderd

Wat moet je tegenwoordig nog met een wisselaar? Ik heb er ook nog eentje liggen (Pioneer) die ik zo kan aansluiten. Het is me alleen teveel moeite, heb een mp3-radiootje, dus gebrek aan muziek zal ik niet zo snel hebben. En om nou iedere keer die schijfjes van huis mee te nemen en in zo'n houder gaan zitten pielen... poeh

Maaruh, ik weet dat Pioneer ooit een afstandsbediening voor de cd-wisselaar had. Daarmee kon je op elke autoradio met lijn-ingang een pioneer wisselaar hangen... Misschien is er voor jouw wisselaar ook zo'n constructie...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je moet eens goed zoeken naar convertors, er schijnt wel het een en ander te krijgen te zijn op dit gebied. Helaas zijn ze niet goedkoop en van te voren even proberen op de werking is er vaak niet bij ;(

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb ik ook ooit gehad met een Pioneer wisselaar / radio. Heb toen de kabel doorgeknipt en direct op de printplaat van de wisselaar gesoldeerd. Werkt nu nog altijd prima.

In de schema's kun je vaak zien welk draadje wat doet, eventueel kijk je op de printplaat van de radio en de wisselaar. Zolang de kleurtjes hetzelfde zijn zou je de gok kunnen nemen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat het alleen een kwestie van draadvolgorde is.

Kan het ook niet zijn dat de protocollen om de wisselaar opdracht te geven om te wisselen, af te spelen ed. in de loop der jaren is veranderd?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 15:09:
Ik kan me niet voorstellen dat het alleen een kwestie van draadvolgorde is.

Kan het ook niet zijn dat de protocollen om de wisselaar opdracht te geven om te wisselen, af te spelen ed. in de loop der jaren is veranderd?
Niet altijd hoor, vaak zijn het gewoon marketing trucjes en duwen ze een ouwe speler in een nieuw jasje met alleen een andere kabel. Precies om de reden waar de TS nu mee zit. Bij mijn speler werkte het prima 1:1.

de betaler vervuilt

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

kroegtijger schreef op 24 March 2003 @ 09:26:
Had ongeveer hetzelfde probleem ja. Had een Sony wisselaar liggen, maar bleek te oud te zijn voor mn radio. Nieuwe wisselaar geregeld, blijkt die te nieuw te zijn :( dan maar een nieuwe radio kopen.....werken alle2 die wisselaars niet op de nieuwe radio omdat sony het systeem heeft verandert :( :( :( het gevolg is dus dat ik nu met 2 wisselaars zit (waarvan 1 de strijd niet heeft overleefd ivm afreageren van frustraties ;) ) en ik rond tuf zonder wisselaar (maar met MP3 :*) ) misschien toch maar eens kijken dan voor een mp3-wisselaar...
Sony heeft converters om oud op nieuw aan te sluiten, het is gewoon een kwestie op hun site diep te snuffelen, uitprinten en onder de neus van de verkoper duwen die NEE heeft gezegd.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Liessum
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb laatst een nieuwe kenwood gekocht (de KDC-M9021) en heb hierop zonder problemen een "oude" wisselaar aangesloten. En wel de kdc-c600 leeftijd is onbekend maar is zeker ouder dan 4 jaar.
Deze paste zonder problemen op de nieuwe kenwood.

Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'

• _RRM_
Als ik morgen tijd heb, zal ik Kenwood eens bellen en de site doornemen. Misschien kom ik iets tegen.
Ben wel van plan de KDC-4024 te ruilen voor eentje die ook MP3's kan slikken. Vooralsnog laat ik de wisselaar erin hangen. Moet een manier zijn om deze te activeren, aangezien het inprikken van de stekker in de radio wel kortdurend voor "leven" zorgt.

Zal antwoord van Kenwood wel laten weten.

• _RRM_
Vandaag contact met Kenwood gehad. Er zou een verschil in (software-matige) aansturing zitten tussen recente en oudere wisselaars, exacte gegevens kon/wilde ze niet geven. Hiervoor bestaan geen kabels, omvormers, patches of handmatig omsolderen van de aansluitpunten.
Enige optie is een radio/cd van vorig jaar bemachtigen, deze kunnen namelijk zowel de oudere als nieuwere wisselaars aansturen. (Waar dit aan ligt, kon/wilde hij ook niet zeggen)

Misschien is het dus wel mogelijk, maar die uitdaging is voor mij iets te groot, ga wel op zoek naar een exemplaar van vorig jaar.

Pagina: 1