[Red Hat 8.0 installatie] Partition Check Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:29
Ik zit met het volgende (wazige) probleem;

Ik heb gisteren RedHat 8.0 geinstalleerd op een 5 gig HDD. Ging helemaal prima, geen problemen.

Vandaag wil ik op een nieuwe HDD _ook_ RedHat 8.0 installeren (zelfde CD's, zelfde machine, andere hdd). Dit omdat ik dus 2 linux bakkies wil hebben :)

Ik heb die schijf als master aan de primary kabel gehangen. De disk (een 540mb Quantum Maverick) word tijdens de install wel herkend, maar tijdens de "Partition Check" blijft de setup hangen.
Het kan dus niet aan de BIOS, kabels of CD's liggen aangezien eht gisteren allemaal wel goed ging en er in de tussentijd niets aan is veranderd. Het probleem lijkt mij dus ook bij de HDD te liggen.

In de search kwam ik o.a. de volgende topics tegen:

[rml][ Linux] Partition check tijdens installatie[/rml]
--Hier word precies gemeld wat ik ook ondervind.
--Ik heb dus geprobeerd nieuwe partities aan te maken (mijn schijf bevatte er geen) echter dit hielp niets
--Club-nihil bestaat niet (meer) volgens de pagina die ik gemeld krijg.

[rml][ RH8] installatie wil niet verder[/rml]
--HDD staat op AUTO in de BIOS maar dat mag volgens mij ook verder neits uitmaken aangezien Linux toch geen gebruik maakt van de BIOS gegevens?
--De ISO's zijn goed, want gister deden deze het ook :)
--Ik heb met MasterBooter alle partities weer verwijderd, ook dit hielp niets :'(

Er waren nog een aantal meer topics waar dit ongeveer ter sprake kwam, echter waren die neit echt van toepassing. Dat ging meer om het o.a. bijplaatsen van schijven. En de oplossingen die daar geboden werden heb ik al geprobeerd of waren niet van toepassing.

Dit is het scherm waar ie op blijft hangen:

----------------------------------------------------------------------------------------
hda: 1057392 sectors (541 MB) m/98KiB Cache, CHS=1049/16/63, DMA
hdb: ATAPI 2X CD-ROM drive, 256kB Cache
Uniform CD-ROM driver Revision: 3.12
ide-floppy driver 0.99 newide
partition check:
hda:
------------------------------------------------------------------------------------------

Het blijft mijn idee dat het aan de HDD moet liggen, maar wat het in vredesnaam kan zijn...

-Pwn the day-

• Nowhereman
*Hoppa!*

Heeft niemand een idee? :'( ;)

-Pwn the day-

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Vertel eens wat meer over je systeem en over het verleden van die harde schijf.
Heeft hij in een ander os wel gefunctioneerd?

Probeer in het bios eens de instellingen van de hd handmatig in te voeren.
(Ja linux doet wel degelijk iets met de gegevens uit het bios)
Ik denk aan:
* Handmatige de grootte instellen (neem hem eens 500 MB ofzo)
* LBA instellen i.p.v. CHS

Je hebt trouwens ook een werkende installatie van Redhat. Hang hem dan daar eens bij i.p.v. je cdrom en boot dat systeem. :)
Voer fdisk uit (in linux) en vertel ons dan meer.

Jij weet waaschijnlijk (met deze probleemstelling) beter een oplossing te bedenken dan wij :)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Nowhereman
In het verleden heeft die schijf dienst gedaan als slave in een windows bak. Maar alle sporen daarvan zouden weg moeten zijn, zelfs de partitie tabel is opnieuw aangemaakt.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat RedHat problemen heeft met wat voor indeleing dan ook van die schijf aangezien je met diskdruid of fdisk , oid, de heleboel toch opnieuw indeeld en daarna formatteerd.
Maar ik ga vanavond eens proberen wat je hier voorstelt. :)

-Pwn the day-

• Nowhereman
LBA instellen - no dice :(
Grootte handmatig ingesteld - again... geen dobbelsteentjes :( :(

In mijn ooghoek spotte ik opeens FreeBSD 5.0 - 1 wonder!

FreeBSD installeerd zonder morren of problemen. Geen vragen over partities oid. Gewoon keurige install.
Ok toegegeven, BSD = UNIX en geen Linux. Maar het draait heerlijk, kan het ook iedereen aanraden. Tis een klein beetje wennen als je Linux gewend bent, maar je bent er zo in thuis.

Dus helaas (voor degenen die dit prob ook hebben) geen oplossing voor Linux...

-Pwn the day-