Is het aan te raden om software op een andere partitie te installeren dan de gebruikelijke C:\program Files\ directory ?
Het lijkt me iig wel handig voor back-ups e.d.
Verwijderd
??? het backuppen van geïnstalleerde software is zinloos. je neemt namelijk de snelkoppelingen/registersleutels/etc toch niet mee in zo'n backup. de enige manier om geïnstalleerde programma's te backuppen is ze op DEZELFDE schijf te zetten als het os, en dan ghosten.
losse data moet natuurlijk wel op een andere partitie, idd voor het backuppen.[
edit:
nederige excuses billie. ik had je smilie niet begrepen/gezien
nederige excuses billie. ik had je smilie niet begrepen/gezien
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 13:43 ]
Verwijderd
Wat ik heb gedaan is alle programma's op andere partities gezet en vervolgens alleen een backup gemaakt van de C-schijf. Daar staan ook alle registry en systeem bestanden in. Als je dan de backup terugzet, dan kan je ook met je programma's verder werken. Ik ben zelf zover gegaan dat mijn gebruikersbestanden (Mijn Documenten) op een aparte partitie staan. Dit kan in Windows XP eenvoudig gedaan worden.
Verwijderd
en wat is daar dan het voordeel aan, boven gewoon je progs op je os hd, en dan af en toe een ghost terug zetten?Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 13:45:
Wat ik heb gedaan is alle programma's op andere partities gezet en vervolgens alleen een backup gemaakt van de C-schijf. Daar staan ook alle registry en systeem bestanden in. Als je dan de backup terugzet, dan kan je ook met je programma's verder werken.
trueIk ben zelf zover gegaan dat mijn gebruikersbestanden (Mijn Documenten) op een aparte partitie staan. Dit kan in Windows XP eenvoudig gedaan worden.
Ik heb 6 harde schijven en heb daar data over verdeeld. Zo heb ik een zwaar programma als 3dsmax een eigen schijf gegeven, zodat het OS en MAX elkaar niet in de weg zitten.
Dus met grote programma's kan het aan te raden zijn, maar je kan ook consistent alles op een andere schijf zetten.
Wat ook slim kan zijn is om de hele "docs en settings" map op een andere schijf te zetten, of afzonderlijk de TEMP, cookie, favourites, cache enhistory etc. Dit kan allemaal via de registry.
en om de "my documents" folder te verplaatsen hoef je niet eens de reg in.
Dus met grote programma's kan het aan te raden zijn, maar je kan ook consistent alles op een andere schijf zetten.
Wat ook slim kan zijn is om de hele "docs en settings" map op een andere schijf te zetten, of afzonderlijk de TEMP, cookie, favourites, cache enhistory etc. Dit kan allemaal via de registry.
en om de "my documents" folder te verplaatsen hoef je niet eens de reg in.
[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 23-03-2003 13:52 ]
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 13:31:
Is het aan te raden om software op een andere partitie te installeren dan de gebruikelijke C:\program Files\ directory ?
Dat moet je helemaal zelf weten. Je kunt er voor en nadelen voor bedenken. Het is ook maar net wat je gewend bent/prettig vindt
Ik raad je aan om Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) even door te lezen, want dit topic voldoet niet aan de eisen die op GoT aan een topic gesteld worden.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()