[LPT1 connectie]DOS <-> Win2k

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik zit hier met een laptop waarvan de Win95 installatie dood is. De laptop schakelt zichzelf uit tijdens het starten. Maargoed, dat even terzijde

Ik wil mijn eigen PC (win2k) en de laptop, momenteel dus draaiende onder dos, met elkaar verbinden via de LPT1 poort. Hier heb ik uiteraard een Null-Modem kabel voor.

F_J_K stelde me via email op de hoogte dat er problemen zijn met Micorsoft's Interlnk.exe en win2k. Die ik dus gebruik is idd van microsoft.

Maargoed, de verbinding kan gemaakt worden, dan zie ik dit op de Win2k pc:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/interlink2334.jpg

ik krijg een soortgelijk scherm op de laptop.

Als ik nu op de laptop intyp : D (:D), dus volgens mij op de C: van de Win2k pc te benaderen, krijg ik:

"Not ready reading drive E"

Wat gaat er fout, of is dit het probleem wat F_J_K bedoelt. Zoja, wat voor programma moet ik dan gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 23-03-2003 13:24 . Reden: Img = 600 :) ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Is je C: schrijf van WIN2K misschien NTFS? Dan kun je die gewoon niet lezen. Misschien dat je dat NTFSDOS moet opzoeken en gebruiken.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Jah dat is correct. NTFS, maar dat zou toch niet uit mogen maken :?
Hij leest m toch niet direct? Ik bedoel win98 van zolder vroeger kon ook mijn schijf benaderen

* Glashelder zoekt die mail van Teddybier op :D

NTFSDOS.exe wil niet starten omdat ie geen schijven kan vinden die het gebruiken
Ik zal is proberen deze computer in Dos-mode te starten (met NTFSDOS :D)

Edit2: Als ik intersvr.exe wil starten zegt de computer dat er een fout zit in het exe bestand? :X

[ Voor 62% gewijzigd door Glashelder op 23-03-2003 13:39 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
schop

Verwijderd

Probeer anders fastlynx want interlnk werkt niet onder win2k geloof ik.
http://www.jh-systems.nl/prodinfo/fastlynx/fast.htm

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 18:07 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Onder Win2k en XP is de prnterport niet goed te benaderen, er bestaat geloof ik wel een andere LPT driver om dergelijke handelingen aan te kunnen.

Fastlinx is een goed pakket om bestanden via een soort Norton Commander uit te wisselen, er bestaat een Windows en een DOS versie.
Maar nog mooier is bv. Lantastic, kan je TCP/IP over je printerpoort gooien.

Maar je wilt de CD van Windows via een andere PC benaderen om zo je laptop te installeren :?

Dan moet je gewoon even een DOS bootflop maken met CD ondersteuning en interserv om zo je Win2k te omzijlen of via FX (overal op het net wel te vinden) de CAB bestanden overpompen.

Ik kan je aanraden om de CAB bestanden ook echt op die laptop te laten staan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 17:45:
Probeer anders fastlynx want interlnk werkt niet onder win2k geloof ik.
http://www.jh-systems.nl/prodinfo/fastlynx/fast.html
Hij is dood :'(

Effe iets anders:

Ik heb dernet deze win2k pc met de Win98 CD opgestart. Vervolgens intersvr.exe geladen via een diskette. Allemaal leuk en aardig en het werkt ook, ik kan via de Laptop de Diskettedrive en de Virtuele schijf die Win98 aanmaakt als je vanaf de cd start, maar NIET mijn Cdrom speler! Iemand enig idee hoe ik dat oplos?

[ Voor 41% gewijzigd door Glashelder op 26-03-2003 17:54 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

E.e.a. kan te maken hebben met de instelling van je lpt poort in je BIOS...
Eerst controleren en indien nodig aanpassen (Op beide PC's).

Ik gebruik zelf gewoon de Total Commander (voorheen Windows Commander) voor deze acties... en dat gaat goed.

Heeft de Laptop nog een netwerkkaart?
Anders bootdisk maken en via de nic een connctie tot stand brengen (evt. i.c.m. Ntfsdos natuurlijk).

Bij www.wininternals.com en/of www.sysinternals.com staan tooltjes om herstel-acties uit te voeren via de seriële poort (van de lpt weet ik dat niet zeker).

Even zoeken dus....

suc6!

We have just one world, but we live in different ones...

• memphis

memphis

Let even op dat je CD's (mocht de zelf gebrand zijn) wel in ISO9660 gebrand zijn !
Joliet is onder DOS niet ondersteund.

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

dual-zip schreef op 26 March 2003 @ 17:52:
[...]

Hij is dood :'(

Effe iets anders:

Ik heb dernet deze win2k pc met de Win98 CD opgestart. Vervolgens intersvr.exe geladen via een diskette. Allemaal leuk en aardig en het werkt ook, ik kan via de Laptop de Diskettedrive en de Virtuele schijf die Win98 aanmaakt als je vanaf de cd start, maar NIET mijn Cdrom speler! Iemand enig idee hoe ik dat oplos?
Hmmmm...
Een bootflop van win98 moet dat probleem oplossen voor zover mij bekend (anders opstart van de W98 CD-rom wel)...
De link weet ik niet zeker, maar kijk anders eens op www.bootflop.com.

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Sinclair schreef op 26 March 2003 @ 17:59:
Let even op dat je CD's (mocht de zelf gebrand zijn) wel in ISO9660 gebrand zijn !
Joliet is onder DOS niet ondersteund.
Klopt volgens mij niet helemaal...
De lange bestandsnamen worden afgekort tot de eerste 6, dan de tilde (~) en vervolgens een nummer (beginnend bij 1).
Bij het kopiëren van de microsoft CD's maakt het minder uit, hier wordt nog de oude (DOS) 8.3 naamgeving gebruikt...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 26 March 2003 @ 18:01:
[...]

Hmmmm...
Een bootflop van win98 moet dat probleem oplossen voor zover mij bekend (anders opstart van de W98 CD-rom wel)...
De link weet ik niet zeker, maar kijk anders eens op www.bootflop.com.
Ik boot al vanaf de Win98 cd, ik zit dus in DOS. Als ik ntfsdos start, dan ziet intersvr mijn C: ook niet |:(

Maar het ging er dus om hoe ik intersvr (of fastlynx, als iemand een levende link heeft ;)) mijn CDROM kan laten herkennen

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

dual-zip schreef op 26 March 2003 @ 18:07:
[...]

Ik boot al vanaf de Win98 cd, ik zit dus in DOS. Als ik ntfsdos start, dan ziet intersvr mijn C: ook niet |:(

Maar het ging er dus om hoe ik intersvr (of fastlynx, als iemand een levende link heeft ;)) mijn CDROM kan laten herkennen
Dat zal dus vanuit DOS moeten gebeuren. Beide proggies zijn DOS based...
Heb je al je instellingen van je BIOS gecontroleerd? Is de harde schijf niet gewoon dood? Ik weet niet waar je woont, maar heb nog een connector liggen om hd-tjes van laptops aan te kunnen sluiten op je PC......... Misschien ook een optie?

Verwijderd

Hmm ik heb de link gefixed.. (typo)
Als je je mail checked kan je wat meer informatie lezen over dit programma.

• memphis

memphis

Kan je niet gewoon even de bestanden op de C-schijf kopieren als die wel gezien wordt ?
FX: http://hjem.get2net.dk/blue-bear/download.htm

Maar even terug komend op Joliet, wordt echt niet gezien onder DOS. In ISO heb je idd een 8.3 filename en een longfilename optie

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 26 maart 2003 @ 18:11:
[...]

Dat zal dus vanuit DOS moeten gebeuren. Beide proggies zijn DOS based...
Heb je al je instellingen van je BIOS gecontroleerd? Is de harde schijf niet gewoon dood? Ik weet niet waar je woont, maar heb nog een connector liggen om hd-tjes van laptops aan te kunnen sluiten op je PC......... Misschien ook een optie?
Ik probeer het vanuit DOS te runnen juist, vandaar die Win98 cd, om dos up and running te krijgen. Beide HDD's werken, ik kan gewoon Win2k booten, evenals DOS op de laptop.

Wat betreft die connector.
* Glashelder woont in Haarlem :)
Verder vindt ik het maar een vage connector, compaq kennende zal die wel weer anders zijn.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Sinclair schreef op 26 March 2003 @ 18:20:
Kan je niet gewoon even de bestanden op de C-schijf kopieren als die wel gezien wordt ?

Maar even terug komend op Joliet, wordt echt niet gezien onder DOS. In ISO heb je idd een 8.3 filename en een longfilename optie
404 - Document not found

dubbelpost, ben weer lekker bezig vandaag :D

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 26-03-2003 18:25 ]

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Sinclair schreef op 26 maart 2003 @ 18:20:

Of je start 'm op van flop...? Fx was maar een paar 100 Kb groot.
Ik heb het al vaker moeten gebruiken, zeker zo'n 6/7 jaar geleden...

Het lijkt er m.i. op dat er een probleem is het de harde schijf van de laptop. Probeer hem aan te sluiten op je PC om zo te controleren wat er mis mee is...

CD-rom werkt, want hij kan van CD opstarten. Dus onder DOS moet deze dan ook te benaderen zijn. Heb je nl. opgestart van CD, dan is ook de driver geladen...

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

dual-zip schreef op 26 maart 2003 @ 18:24:
[...]

404 - Document not found

dubbelpost, ben weer lekker bezig vandaag :D
Alsof het de schuld van dubbelpost is... We proberen te helpen, dus een beetje vriendelijker reageren... Bovendien kun je ook ZELF even zoeken naar de programma's....!!!!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 26 March 2003 @ 18:31:
[...]

Alsof het de schuld van dubbelpost is... We proberen te helpen, dus een beetje vriendelijker reageren... Bovendien kun je ook ZELF even zoeken naar de programma's....!!!!
Ik maakte zelf een dubbelpost hoor, ik val hier niemand aan!

Die link, heel aardig en ik waardeer het ook, maar hijs dood, wat is er dan mis mee om dat te posten, 404 :?

EnaSnI, sorry, maar die link werkt hier ook niet :?

Ik denk dat we hier een misverstand hebben Nulnulnix, ik zal de huidige situatie nog is uitleggen:

PC <==> Laptop

De pc heeft een cdrom, wie ik op de laptop wil benaderen via fastlynx, of via interlnk. Er is geen probleem met geen van alle harde schijven, dus niet in de desktop pc, en ook niet in de laptop :) De Laptop bevat dus geen cdrom

[ Voor 33% gewijzigd door Glashelder op 26-03-2003 18:37 ]

• eNaSnI
  • Niet online
Omdat hij hier wel werkt :)

Edit: idd beetje wazig dat de site wel werkt maar de download niet

[ Voor 47% gewijzigd door eNaSnI op 26-03-2003 18:37 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

dual-zip schreef op 26 March 2003 @ 18:32:
[...]

Ik maakte zelf een dubbelpost hoor, ik val hier niemand aan!

Die link, heel aardig en ik waardeer het ook, maar hijs dood, wat is er dan mis mee om dat te posten, 404 :?
Oeps! Misschien eerst de link testen voordat deze gepost wordt?

Maar goed, wordt je HDU wel herkend in het bios?

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

eNaSnI schreef op 26 March 2003 @ 18:35:
Omdat hij hier wel werkt :) (tip: check je dns instellingen eens)
Mijn DNS instellingen zijn goed, maar ook bij mij werkt de link niet........
Waarschijnlijk afhankelijk van de provider?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
eNaSnI schreef op 26 March 2003 @ 18:35:
Omdat hij hier wel werkt :)

Edit: idd beetje wazig dat de site wel werkt maar de download niet
mm, ikkrijg dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/screniesblaterijverder.jpg

Dat ligt toch niet aan mijn DNS denk ik :?

Ik zal zelf eens zoeken

eigenlijk een beetje een schande voor mezelf, hij was gewoon te downloaden via download.com 8)7 (<<slaat dus op mij niet op jullie he! :D)

[ Voor 30% gewijzigd door Glashelder op 26-03-2003 18:42 ]

• eNaSnI
  • Niet online
http://www.sewelld.com/Default.asp

[ Voor 23% gewijzigd door eNaSnI op 26-03-2003 18:42 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Pagina: 1