Verwijderd

Topicstarter
Hey ,

Ik ben sinds Dinsdag eigenaar van een Canon A200, maar sinds gisteren had ik een probleempje. Ik had eerst de bij geleverde batterijen erin zitten maar die waren zo leeg. Dus had ik GP1800 batterijen gekocht en een vrijdag een oplader ervoor. Dus eerst die batterijen maar opgeladen en dan gaan. Dus zaterdag ik die GP1800mah batterijen erin gedaan. En werkte perfect. Maar toen ging ik naar het bos om een rondje te lopen en uiteraard ff foto's te maken en toen ik 2 foto's had genomen werd mijn lcd scherm wit en ik kon hem soms niet eens aanzetten altans ik kreeg helemaal geen beeld (lampjes ging wel aan, en ik heb nu ook dat die opeens uitvalt. Dusja toen ben ik terug naar huis gegaan. En toen deed die weer normaal, dus ik dacht batterijen op. Maar ik had nog een setje GP1800 opgeladen en die er weer ingedaan en werkte weer perfect. Maar nu had ik gisteren avond en vandaag weer hetzelfde :(. En is niet altijd dat is wit beeld krijg of strepen er doorheen. Wat kan dit zijn? camera nu al defect? Het zijn toch wel goeie batterijen. Anders moet ik hem weer terug brengen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 13:24 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nimh batterijen moeten eerst enkele keren worden leeggemaakt/opgeladen voordat je ze hun volledige capaciteit bereiken, dat de eerste paar keren de batterijen niet zo lang mee gaan is normaal.

Dat het LCD vaag gaat doen lijkt me niet zo normaal, ik denk dat het gewoon aan de camera ligt en deze gerepareerd zal moeten worden.

Hoewel de camera een foutmeldig hoort te geven als een CF kaart beschadigd is kun je even proberen ZONDER CF kaart de camera aan te zetten en kijken of het probleem zich herhaald.

ALs er een TV-out op je camera zit kun je even kijken of die werkt, als dat zo is dan ligt het probleem zeker bij het LCD.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op 23 March 2003 @ 14:17:
Nimh batterijen moeten eerst enkele keren worden leeggemaakt/opgeladen voordat je ze hun volledige capaciteit bereiken, dat de eerste paar keren de batterijen niet zo lang mee gaan is normaal.

Dat het LCD vaag gaat doen lijkt me niet zo normaal, ik denk dat het gewoon aan de camera ligt en deze gerepareerd zal moeten worden.

Hoewel de camera een foutmeldig hoort te geven als een CF kaart beschadigd is kun je even proberen ZONDER CF kaart de camera aan te zetten en kijken of het probleem zich herhaald.

ALs er een TV-out op je camera zit kun je even kijken of die werkt, als dat zo is dan ligt het probleem zeker bij het LCD.
Ja , aan de batterijen kan het me ook niet ligge,

Als ik mijn camera rond draait hoor ikwel dat er iets los zit.

Ik heb nog nooit geprobeert om hem op te starten zonder CF kaart. Trouwens die

CF is wel een aantal keren in een Kaart lezer gegaan om foto;s te bekijken.

Er zit geen tv-out op mijn camera dus dat gaat niet op.
Maar ik ga morge dan wel langs de zaak waar ik hem gekocht heb. Ik had 1 jaar garantie dusz.

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21

Reley

Zoom Zoom

als je iets hoort rammelen als je hem ronddraait, dan klopt er idd iets niet, ik hoor namelijk niets als ik mijn A200 ronddraai ;)

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Maak gewoon eens, nadat je LCD ermee is opgehouden, 40 foto's achter elkaar.

Als je gewoon 40 foto's kan maken waren je batterijen dus kennelijk nog perfect, want als de LCD niet meer aankan is hij echt BIJNA leeg.

Maar ik denk dat het gewoon een kapotte camera is :'(

Verwijderd

Topicstarter
ja maakt niet uit welke batterijen ik er in doe, ik ga morge terug en wil een nieuwe :)

Verwijderd

Topicstarter
Reley schreef op 23 maart 2003 @ 17:04:
als je iets hoort rammelen als je hem ronddraait, dan klopt er idd iets niet, ik hoor namelijk niets als ik mijn A200 ronddraai ;)
Welke batterijen gebruik jij ?

• Reley

Reley

Zoom Zoom

ik gebruik die witte rechargebles van duracel, 1800mAh Doetie lang genoeg mee
Maar een vriend van mij heeft ook de A200 met GP1800mAh batterijen en daar doet hij net zo lang mee.

Verwijderd

Topicstarter
aha oke , ik ga hem vanmiddag terug brengen van een zondag avond had ik ook weer dat het lcd scherm wit werd :( 't was ook maar het showroom model

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een nieuwe , alleen hij moest ff opnieuw besteld worden :D

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Het probleem dat je omschreef heb ik ook wel eens met m'n 4 jaar oude Fuji DX-7. Tis en zeer brak ding inmiddels maar als idd de batterijen bijna opzijn kapt het beeld ermee (wordt wit/grijs/strepen) en wil hij niet meer uit.

Toeval is dat ik eergister een A200 heb besteld. Weet inmiddels dat ik GOEIE batterijen moet kopen. :9

Waar heb je hem gekocht btw? En voor hoeveel?

[ Voor 9% gewijzigd door Victorio op 27-03-2003 09:21 ]

• Reley

Reley

Zoom Zoom

ik heb hem bij de office centre gekocht voor 180 euro >:)

Verwijderd

Topicstarter
Victorio schreef op 27 March 2003 @ 09:20:
Het probleem dat je omschreef heb ik ook wel eens met m'n 4 jaar oude Fuji DX-7. Tis en zeer brak ding inmiddels maar als idd de batterijen bijna opzijn kapt het beeld ermee (wordt wit/grijs/strepen) en wil hij niet meer uit.

Toeval is dat ik eergister een A200 heb besteld. Weet inmiddels dat ik GOEIE batterijen moet kopen. :9

Waar heb je hem gekocht btw? En voor hoeveel?
Ligt bij mijn echt niet aan de batterijen want ik had net vol opgelaade GP1800mah batterijen erin gedaan , maar ik heb hem bij Micro electro gekocht , 229,-- weet wel dat die goedkoper tekoop is maar deze winkel is bij ons in de buurt
Pagina: 1