Toon posts:

[flashMX] object properties uit een array

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak een object aan met bepaalde properties. Nu is 1 van de variabelen een array met een variabel aantal waarden. Wat ik nu wil is dat die array word gegeven aan het object die ik aanmaak Onderstaande code maakt het duidelijker wat ik wil denk ik.

x = 10
y = new Array (8, 7);
myObject = new Object (x, y)

function Object (x, y) {
this.x = x;
this.y = y;
}

dus myObject moet nu een x-waarde hebben van 10, en een y-waarde (array) van (8, 7);

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
en wat is nou je vraag eigenlijk?

Verwijderd

trace (myObject.y) geeft toch weer wat jij wil?

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag is hoe ik die array Y in het object krijg. Ik laad gegevens binnen via XML, en deze maakt elke keer een nieuw object aan. Nu keek ik dus naar of alle waarden goed zijn doorgegeven aan het object, maar alle objecten hadden de laatste waarde die iut het XML is gehaald. Mijn conclusie was dus dat deze waarden niet worden doorgeven aan de constrcutor, maar dat de constructor de waarden uit de root heeft gehaald. En doordat het aanmaken van objecten trager is, dan XML inlezen, dat hij alle waardes heeft ingelezen voordat het eerste object is aangemaakt. En daardioor hebben alle objecten deze laatste waarde.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
niet echt duidelijk. je beseft toch wel dat je objecten doorgeeft en geen pure values maw

Object.x = 5;

func NewObject(x)
{
this.x = x; //geen COPY!!! aangezien je een object doorgeeft is die dus hetzelfde....
}

tTemp = new NewObject(Object);

Object.x = 6;

tTemp.x.x == 6;

XML inlezen is trouwens boere traag je kan veel beter met arrays als het alleen om snelheid gaat.

als je array echt wil copieren moet je dan manual doen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al voor elkaar, en ja ik weet dat XML inlezen traag is. Toch bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1