Toon posts:

[audio] digitaal naar analoog omzetter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een digitaal signaal (75 ohm) willen omzetten naar een analoog signaal.
Kan ik een soort splitter kopen voor tussen de kabel of is het alleen mogelijk om
het signaal om te zetten d.m.v. en converterkastje (= erg duur :( ) ?

Iemand een idee ?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je zult altijd een DA-converter hiervoor moeten gebruiken; dus een 'converterkastje' zoals jij dat noemt. Naar gelang de kwaliteit van deze DA-chip is dit een goedkope of dure oplossing.

Overigens is een makkelijke oplossing die ik vaak gebruik mijn Live! drive van m'n Creative SBLive :)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 19:26
Geef wat meer info... wat sluit je eigenlijk aan? en waarop?

Verwijderd

1x Digitaal naar 2 digitaal splitters (zowel optisch als electrisch: Toslinksplitter etc) bestaan evenals losse digitaal>analoog converters (DAC).

Afhankelijk van je toepassing welke je nodig hebt, dus wees een stuk duidelijker oa over je zelfbedachte/getrachtte oplossingen/pogingen....

Even googlen of pricewatchen....

• Vinnienerd
Goeie DAC's zijn *rete*duur

Verwijderd

Topicstarter
wat ik wil omzetten is een spdif coaxiaal 75 ohm signaal naar een gewone analoog signaal (tulp rood/wit)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 13:34:
wat ik wil omzetten is een spdif coaxiaal 75 ohm signaal naar een gewone analoog signaal (tulp rood/wit)
en wat is je budget? :)

Verwijderd

Een DAC is al voor 100 euro te maken, maar heeft de Conrad niets goedkopers :D.

• Vinnienerd
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 13:13:
Een DAC is al voor 100 euro te maken, maar heeft de Conrad niets goedkopers :D.
Is de kwaliteit daarvan een beetje op hetzelfde niveau als professioneel?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Over het algemeen niet.
Een beetje DAC begint bij 200 euro, gok ik.

Verwijderd

Een non oversampeling DAC is te maken voor 100 euro en die zijn erg goed. Beter dan wat je in een cd-speler van <1000 euro tegenkomt. Ik heb zowel de Convertus van www.tnt-audio.com en een variant van de DAC attack gemaakt gebaseerd op het schema van Fedde http://home.student.utwente.nl/f.s.bouwman/audio/nonoz.html. Met aangepaste snelle voeding voor de DAC-chip (ipv standaard regulator).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 14:22 ]

Pagina: 1