Toon posts:

Zon in laptop scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is mooi weer dus ik denk: laat ik eens buiten gaan zitten werken. Dus languit in de tuinstoel en laptop er bij. Maar zoals bekend is, leest dat best vervelend met die zon in je scherm.
Zijn hier trukjes voor om het wel leesbaar te maken. Heb al hoog contrast maar als je dan met rode / blauwe dingen op het scherm zit zie je het nog bijna niet.

Verwijderd

Misschien een idee om een soort zonnescherm optehangen zodat je beeld buiten de zon blijft, in de schaduw dus :)

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 13:17:
Misschien een idee om een soort zonnescherm optehangen zodat je beeld buiten de zon blijft, in de schaduw dus :)
Een parasol dus ;)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Verwijderd

pak wat magnetronfolie en wikkel die om je beeldscherm heen. als je recht op de zon zit, zie je helemaal niets, maar met een hoek van 5 tot 355 graden van de zonnerichting kun je het prima lezen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:46

DinX

Motormuis

Je zou misschien wat creatief met karton kunnen zijn.
Zoals je soms (vroeger) al met gewone monitoren zag. Een kartonnen/plastic rond errond maken.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Of tegen de zon in gaan zitten, zodat de zon recht op je snuit straalt, maar tegen de achterkant van je monitor. Wel een zonnebril op uiteraard. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 23-03-2003 13:23 ]

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

DinX schreef op 23 maart 2003 @ 13:21:
Je zou misschien wat creatief met karton kunnen zijn.
Zoals je soms (vroeger) al met gewone monitoren zag. Een kartonnen/plastic rond errond maken.
het punt is dat met de felle zon van vandaag, zelfs de reflectie van de zon op voorwerpen 'achter' je niet verholopen worden door die flapjes aan de zijkant van je scherm. Wat bij mij hielp was het zonnescherm uit laten komen, of weer binnen gaan zitten :+ echt, je bent meer bezig met die zon uit je scherm te laten, dan dat je fatsoenlijk kan werken. Zet gewoon het contrast keihoog.

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 13:16
Tegen de zon in gaan zitten wil wel werken maar houd er rekening mee dat je laptop nogal warm wordt.

De mijne in ieder geval wel dus heb ik er maar een parasol voor gezet zo zit ik in de schaduw en m'n laptopje ook..

Nu nog hopen dat er een draadloze stroomvoorziening komt want na 2 uurtjes heeft de mijne wel behoefte aan netstroom.. :+

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Sanchezzz schreef op 23 March 2003 @ 13:30:

Nu nog hopen dat er een draadloze stroomvoorziening komt want na 2 uurtjes heeft de mijne wel behoefte aan netstroom.. :+
hmm... misschien een zonnepaneel op de achterkant van de laptop?

Verwijderd

j-w schreef op 23 March 2003 @ 13:32:
[...]

hmm... misschien een zonnepaneel op de achterkant van de laptop?
Ja goed idee , een zonnepaneel die de laptop voed via de usb oid ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

Sick Nick

Drop the top!

post dit nu vanaf m'n laptopje in de tuin in de zon via wifi, lang leve de techniek :)

Zit nu rechtstreeks tegen de zon in, dan valt het scherm goed te lezen op lichte delen. Donkere delen is wat lastiger (dus games met donkere vlakken werkt niet goed) maar gotten/chatten werkt perfect.

Wat ik wel heb gedaan is m'n scherm een klein beetje omlaag klappen zodat ik niet recht erop kijk maar een klein beetje schuin. Normaal is dat vervelend maar met de zon enzo zorgt het ervoor dat ik de boel net wat beter kan lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Zat zelf een beetje te denk in de richten van een polaroid filter ofzo wat je op je scherm kan plaatsen. Maar onder een zonnescherm zitten werkt natuurlijk altijd wel een beetje :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:38
Idd, parasol will do..

Maar goed, vorig jaar ook meerdere keren gedaan. Alleen probleem: Stroomvoorziening: Na een uurtje is m'n accu echt leeg (begint slecht te worden)
En m'n wlan weigert bij hogere temperaturen, ik moet 'm uit de zon leggen, dus binnen. Aangezien ie op zolder staat hier wordt de ontvangst er niet beter op.
Als ik 'm gewoon op het dak leg (witte behuizing) loopt ie met half uurtje ofzo gewoon vast... te warm :(

Planning voor komende zomer: zo'n spies met 2 WCD's in de tuin plaatsen,
en m'n antenne van het AP net onder de dakgoot... Dan direct line-of-sight met de hele tuin ;)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Sorry dat ik het hier vraag, maar ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer en vraag me af hoever je met twee WLAN adapters (PC, Laptop) kunt komen zonder een acces-point te hoeven gebruiken. Ik heb de PC op zolder en zou dan ook wel met de laptop in de tuin willen. :)

Ik ben op http://www.wlana.org/ geweest en daar stond oa dit:
Most wireless LAN systems use RF because radio waves can penetrate many indoor walls and surfaces. The range (or radius of coverage) for typical WLAN systems varies from under 100 feet to more than 500 feet.
En dit:
Access points can extend the range of independent WLANs by acting as a repeater (see Figure 4), effectively doubling the distance between wireless PCs.
Betekent dit nu dat ik die 100-500 globaal als 50-250 moet zien? Dat hangt dan weer af van de sterkte van het afgegeven signaal, wat meestal weer te maken heeft met de kwaliteit van het product. Klopt dit?

[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 23-03-2003 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
uuh zimbab ... heb dit topic geopend om te weten te komen hoe je buiten kan werken met je laptop zonder dat je niks meer ziet op je scherm door de zon.
Lijkt mij dat deze 2 onderwerpen iets te ver uit elkaar liggen om in 1 topic te vragen.

Maar weet iemand of er iets van poloroid filters zijn voor laptops ofzo ... heb geloof ik ook wel eens iets gezien van een zonnekap ofzo. Mischien dat iemand daar wat over weet ??

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 18:20:
uuh zimbab ... heb dit topic geopend om te weten te komen hoe je buiten kan werken met je laptop zonder dat je niks meer ziet op je scherm door de zon.
Lijkt mij dat deze 2 onderwerpen iets te ver uit elkaar liggen om in 1 topic te vragen.

Maar weet iemand of er iets van poloroid filters zijn voor laptops ofzo ... heb geloof ik ook wel eens iets gezien van een zonnekap ofzo. Mischien dat iemand daar wat over weet ??
OK.....sorry. Wat ik trouwens nog wel weet is dat je een soort van dingen hebt die je voor je monitor kan hangen en die volgens mij als een zoort van zonnebril werken. Zal ff kijken of ik het ergens kan vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door zimbab op 23-03-2003 18:54 ]

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

zoek op visor en laptop
Afbeeldingslocatie: http://www.officeorganix.com/images/Ergotech1.JPG

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

Sick Nick

Drop the top!

over je vraagje met wlan, ik heb 2 usb adapters van linksys. een aan m'n desktop en een voor de laptop. Dit werkt prima in een ad-hoc methode (draadloze versie van de cross cable zeg maar).
Qua afstand red je het naar de tuin met gemak, ik heb in de tuin nog perfect signaal en 550+ KB/sec dataverkeer via ftp.
Het einde van de straat haal ik ook nog prima, dat is zeker meer dan 100 meter en heb daar ook nog een goed signaal (genoeg om 400+ KB/sec te halen)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik dank u hartelijk en beleefd! ;)

Staat net ook wat op T.net....toevallig.

[ Voor 40% gewijzigd door zimbab op 23-03-2003 19:17 ]

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-03 23:03
Tip van Femme:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?UserID=1

;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13
Dat lijkt me niet echt fijn werken :(. Wil je net eff anders zitten, of je kijkt om. Hmzz, valt die doek weer naar beneden |:(. En trouwens zo'n kap lijkt me wel wat makkelijker :).

Verwijderd

Topicstarter
hmm die van femme zou vast wel werken maar om nou de hele dag met een handoek op je kop te zitten :)

maar zo'n Sun Visor zal wel niet te koop zijn in NL .. teminste kan geen zaak vinden die ze verkoopt :(

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Termi schreef op 23 March 2003 @ 20:00:
[...]

Dat lijkt me niet echt fijn werken :(. Wil je net eff anders zitten, of je kijkt om. Hmzz, valt die doek weer naar beneden |:(. En trouwens zo'n kap lijkt me wel wat makkelijker :).
Het was ook niet echt serieus bedoeld mag je aannemen..........
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 20:01:
hmm die van femme zou vast wel werken maar om nou de hele dag met een handoek op je kop te zitten :)

maar zo'n Sun Visor zal wel niet te koop zijn in NL .. teminste kan geen zaak vinden die ze verkoopt :(
Gewoon bij een lokale computerboer vragen wil nog wel eens helpen (wel een beetje een goede dan). Zij hebben meestal wel aardig wat connecties met leveranciers en kunnen vaak op aanvraag wel aan speciale dingen komen. Wel eerst vragen hoe duur het dan gaat zijn, maar dat zal wel meevallen neem ik aan.

[ Voor 117% gewijzigd door zimbab op 23-03-2003 20:04 ]

Pagina: 1