Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Condensator radeon 9700 kapot, waar op te letten (cijfers)

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:19

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Was aan het knutselen en opeens brak er een condensator van mijn radeon 9700
Nu wil ik dus een nieuwe condensator bestellen (pootjes van deze zijn afgebroken)
Maar weet dus niet wat ik moet bestellen, er zijn zoveel soorten condensatoren.
Het gaat om de condensator meteen naast de floppydisk connector.
Informatie die ik heb : A 28 P / 180 / 16V
Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet bestellen/ op moet letten?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon naar de lokale electroboer stappen. Is ten eerste veel goedkoper en die beste man kan je ook direct de goede geven.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ja, maar ik heb nog een andere optie, mijn broer is nogal electrogek, dozen vol met rotzooi waar misschien wel zo'n condensator tussen zit.
Alleen heeft hij niet zo'n verstand van de waardes/types van condensatoren, daarom vraag ik het hier of iemand mij wat meer info kan verschaffen.
En anders wil ik idd een nieuwe kopen/bestellen, maar het is natuurlijk leuk als ik de goeie uit de doos kan trekken.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik moet The Dolf hierin gelijk geven, een condensatortje bij de electroboer kost hooguit een paar euro (eerder paar duppies), en dan weet je zeker dat je een goede nieuwe hebt (ouwe condensators van slechte kwaliteit willen een enkele keer lekken, iets wat je absoluut niet moet hebben op een R9700) :)

Overigens: vermoed dat die P staat voor het materiaal, 2e getal de capaciteit in pF en 3e lijkt me voltage.. Just my 0.2 euro :))

[ Voor 20% gewijzigd door FragFrog op 23-03-2003 14:23 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik raad je iig ten strengste af om een gebruikte condensator te gebruiken. Het zal wel werken maar niet optimaal waardoor je kaart (waarschijnlijk) vroegtijdig naar de klote van gaat.

En als het nou om een tnt kaartje ging dan kon je het idd proberen. Maar met een R9700 zou ik toch niet op een euro kijken.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Wat Fragfrog zegt vermoedde me broer ook, zal dus wel kloppen.
Nee ik kijk niet op een eurootje, maar het is nu zondag, me enigste vrije dag in de week :)
Dus heb ik lekker de tijd om een beetje te rommelen.
Ga eens op zoek en anders ga ik wel ff langs de elektroboer.

Verwijderd

K'ben duz electro technie man,

en moet je echt ff zeggen dat het type condesator c.q elco heel belangrijk is,
let heirbij op de 5rc (T) tijden, d.w.z. het tijpe condsator is van invloed op andere schakelingen op de print.

Aleen moet ik zeggen dat dit in het algemeen een beetje koffie dik kijken is, maar bij video kaarten met hoge frequenties zou ik een beetje meer op je hoede zijn

kijk anders maar eens bij www.conrad.nl enz enz ....

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een condensator kost niet veel, je kunt beter een nieuwe kopen, dan bij je broer in de doos kijken met rotzooi :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
neem contact op met je leverancier imho, misschien dat ze em voor je willen repareren, denk dat dan je kaart t nog doet straks

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Zou het niet kunnen zijn dat het is 28pF 180C en 16V??

Alles is terug te redeneren naar 4

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik weet niets van waarden ed..maar zorg bij het solderen dat je niet telang op die banen zit met je bout, en forceer vooral niet, want anders trek je dadelijk 1 van de lagen los (radeon bestaat uit 7 lagen, toch?), en die elco die zit door al die lagen heen, dus let erop, verder suc6 en koop aub een nieuwe, ouwe troep op zo'n dure kaart kan niet goed zijn, anders ben je dadelijk verder van huis en kun je jezelf wel voor je koprammen door je ongeduld het "snel" op een zondag te doen.

T60P Widescreen

Pagina: 1