Toon posts:

[JBUILDER] accolade optie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Iemand enig idee of het in Jbuilder 7 ook mogelijk is om het standaard gedrag van de accolades, zoals bv:

class Blaat {
// methodes
}

om te zetten naar

class Blaat
{
// methodes
}

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je moet even bij de preferences gaan kijken (voor de hand liggend). En verder vind ik een
foo{
}

handiger dan een
foo
{
}

Het scheelt je weer een regel.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Alarmnummer schreef op 23 maart 2003 @ 13:28:
Je moet even bij de preferences gaan kijken (voor de hand liggend). En verder vind ik een
foo{
}

handiger dan een
foo
{
}

Het scheelt je weer een regel.

Mwah, wat maakt het aantal regels tegenwoordig nog uit? Vroeger, toen je 25 regeltjes op je scherm had, ja, dan kan ik erin komen dat je zoveel mogelijk 'onnuttige' regels code probeert te sparen.
Tegenwoordig ontwikkel je op resoluties van 1024*768 of 1280*1024 enzo, dan vind ik het toch wel duidelijker om een accolade op een nieuwe regel te laten starten. Lekker duidelijk vind ik.

https://fgheysels.github.io/

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

whoami schreef op 24 March 2003 @ 01:22:

[...]

Mwah, wat maakt het aantal regels tegenwoordig nog uit? Vroeger, toen je 25 regeltjes op je scherm had, ja, dan kan ik erin komen dat je zoveel mogelijk 'onnuttige' regels code probeert te sparen.
Tegenwoordig ontwikkel je op resoluties van 1024*768 of 1280*1024 enzo, dan vind ik het toch wel duidelijker om een accolade op een nieuwe regel te laten starten. Lekker duidelijk vind ik.
Ik draai op 1440x1050 (22") en ik wil zo weinig zinloze witruimte om mijn scherm. Witruimte is erg belangrijk, ook in methodes, maar je moet het niet onnodig gaan verspillen. En daarom maak ik van al mijn getters tegenwoordig al oneliners:
public int getLeeftijd(){return _leeftijd;}

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

public int getLeeftijd(){return _leeftijd;}
zo krijgen wij het op het HBO ook aangeleerd!
Alleen op het MBO deden ze dat voor de duidelijkheid.
Zelf vind ik de accolade op de volgende regel toch ook duidelijker, dus ik enter 'm altijd naar beneden...

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

En verder maak ik ook met zeer veel plezier gebruik van de conditional expression, vb:

int a = b>0? b : -b;

Dit alleen al omdat het gewoon een stuk minder opdringerig is als:

code:
1
2
3
4
5
int a=0;
if(b>0)
    a=b;
else
    a=-b;

of zelfs:
code:
1
2
3
4
5
6
int a=0;
if(b>0){
    a=b;
}else{
    a=-b;
}

• whoami
De ternary operator (of hoe heettie nu ook alweer :P) gebruik ik ook wel in zo'n situaties.
Echter, jouw 2de code-voorbeeld vind ik wel onduidelijk hoor. Door die haakjes op dezelfde regel te zetten bespaar je wel wat ruimte, maar het komt nogal druk en onduidelijk over vind ik.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

jij hebt liever zoiets?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
int a=0;
if(b>0)
{
    a=b;
}
else
{
    a=-b;
}

• whoami
sterker zelfs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
int  a = 0;

if( b > 0 )
{
      a = b;
}
else
{
      a = -b;
}

(maar ik denk dat we dit allemaal wel al eens bediscussieerd hebben in deze thread; iedereen doet z'n zin natuurlijk ;) )

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
alhoewel ik het zelf niet gebruik is dacht ik de java standaard toch

void func(){
}

behalve dan weer alles van apache die wel
fucn()
{
}

wat doen jullie trouwens met tabs?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Tabs is bij ons op school altijd 2 (spaties).
Noem mij maar stom ofzo, maar ik kan trouwens niet vinden hoe ik nou instel dat ie standaard { op een nieuwe regel zet.

En volgens mij is de Java standaard zoals die whoami noemt, JBuilder volgt de C++ standaard (of juist andersom :?).

• whoami
FlamerX schreef op 24 maart 2003 @ 13:52:
Tabs is bij ons op school altijd 2 (spaties).
dat hangt er vanaf bij mij.
In m'n Delphi code is dat ook 2 spaties, in m'n C# code zijn dat er 4
En volgens mij is de Java standaard zoals die whoami noemt, JBuilder volgt de C++ standaard (of juist andersom :?).

Bah, een Java standaard, of een C++ standaard..... Ik denk dat ieder bedrijf wel zijn eigen standaard heeft, en diezelfde standaard zowel op C++ als op Java code ed toepast.

• Postman
whoami schreef op 24 maart 2003 @ 13:55:
Bah, een Java standaard, of een C++ standaard..... Ik denk dat ieder bedrijf wel zijn eigen standaard heeft, en diezelfde standaard zowel op C++ als op Java code ed toepast.
Daar heb je gelijk in. Maar Sun heeft volgens mij wel een conventie standaard opgemaakt. En aangezien hun als de 'makers' van Java gezien kunnen worden, is dat de correcte manier. Of je die nu volgt of niet, moet je zelf weten. Voor mij mag je alles op 1 regel gooien als je dat leuk vindt ;)
Meestal spreek je idd met een groep ontwikkelaars af hoe je conventie eruit ziet. Helaas gebeurt dat niet altijd (van die leuke projecten waar dus overal accolades staan, naamgeving anders is, etc.).

En nogmaals: hoe stel je nu JBuilder in :?

Verwijderd

Effe terug naar de originele vraag: in JBuilder 8 zit die optie onder de project properties, daarna tab formatting.
Ik weet niet hoe het in JBuilder 7 is.

Daarnaast programmeer ik graag in Pascal stijl, dus vrijwel alles op eigen regels, heb ik een beter overzicht op wat er gebeurd...

• whoami
In JBuilder 6 zit het onder 'tools - editor options', en dan de tab 'editor', en dan in 'indent optionns' denk ik.

• Postman
bzwoin: JBuilder 7 is het ook de 'Project Properties' en dan 'Code Style'.

Ow ja: thnx :)

[ Voor 25% gewijzigd door Postman op 24-03-2003 14:12 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 15:12

alienfruit

the alien you never expected

Ik laat er gewoon altijd een mooie Code Formatter los op het eind :)
Pagina: 1