"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
http://flickr.com/photos/itommy/
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
Poging 2: ook bij de eerste poging van het versturen van deze post
[edit] ondertussen ook niet meer geloof ik
Thanx voor 't fixen
[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 23-03-2003 12:44 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 14:19
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Kees, goed bezig!
|>
Was alleen net van plan om in de achtertuin te gaan leren, dus dat moet even wachten
He who controls the Spice, controls the Universe.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
BEDANKT KEES
ik neem aan dat dit niet zo vaak meer gaat voorkomen
hoe groot is die databeest eigenlijk
zeer verstandig om een backup een hogere prioriteit te geven dan de users, maar je had mij toch wel toegang kunnen gevenKees schreef op 23 March 2003 @ 12:42:
De database server Apollo was zo rond 4:15 gecrashed, dat is tijdens de backup. Vandaar dat we er voor gekozen hebben om eerst een backup te draaien en dan pas de users weer toegang te geven.
Maar GoT downtime is soms ook best nuttig, ik heb m'n Favorieten en m'n Start op zitten ruimen, wat ook wel nodig was
[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 23-03-2003 13:32 ]
The devil is in the details.

Je zou ook kunnen gaan werken aan je sociale levenMaRc0 schreef op 23 March 2003 @ 13:31:
Altijd mooi als we weer onze verslaving kunnen gehoorzamen
Maar GoT downtime is soms ook best nuttig, ik heb m'n Favorieten en m'n Start op zitten ruimen, wat ook wel nodig was
Verwijderd
Sociale leven?
Nummer 1: GoT is een groep, en daar leef ik inso·ci·´aal (bn.)
1 geneigd om in groepen te leven
2 betr. hebbend op de menselijke samenleving => maatschappelijk
3 gevoel hebbend voor de noden van de medeleden van de samenleving
Nummer 2: GoT is de maatschappij
Nummer 3: heb ik
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 13:43 ]
zeker jammerVinnie schreef op 23 March 2003 @ 12:56:
Woei!
Wel jammer dat deze bikkelnacht abrupt werd onderbroken maarja
Nice job Kees
[ Voor 5% gewijzigd door Weezer-DC op 23-03-2003 13:54 ]
Of ik had m'n huiswerk kunnen maken, maar ja dat gaat dus niet door...Eskimootje schreef op 23 March 2003 @ 13:34:
Het was beter geweest als je hem pas vanavond weer had aangezet had ik ook nog van het mooie weer kunnen genieten
Welk sociaal leven
The devil is in the details.
Zou je meteen tegen die servers willen zeggen dat ze niet moeten crashen wanneer ik iets moet zoeken? dat is echt altijd zo.
Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides
Verwijderd
Stop jij dan maar eens met zoeken dan kunnen wij iig GoTensaviour schreef op 23 maart 2003 @ 14:51:
Bedankt Kees
Zou je meteen tegen die servers willen zeggen dat ze niet moeten crashen wanneer ik iets moet zoeken? dat is echt altijd zo.
Voor de rest kon je gewoon je tijd volbrengen door naar fok! of naar onzinforum te gaan
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Verwijderd
Hier geen problemen hoorVerwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 15:47:
Ai Ai, volgens mij gaat ie weer onderuit...
Verwijderd
Zondag:
Een hele hoge load voor de crash
edit: ow wacht dat is backup draaien

[ Voor 15% gewijzigd door LauPro op 23-03-2003 15:59 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Load van 1.(zoveel) op een dual-bak hoog?LauPro schreef op 23 March 2003 @ 15:55:
Ligt het aan mij? Dit was zaterdag:
[afbeelding]
Zondag:
[afbeelding]
Een hele hoge load voor de crash
edit: ow wacht dat is backup draaien
Die .1 is geen percentage, als je ff een grafiek genereert waar de processorbelasting opstaat dan kom je uit op gem. 30%. Overigens vind ik die load wel vrij hoog hor, als je het vergelijkt met de rest van de dag.Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 16:09:
[...]
Load van 1.(zoveel) op een dual-bak hoog?Das eerder laag (dual bak met 100% load = 2.00)
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Er stond toch dat er een backup werd gedraaid? Dan is de load wat hoger jaLauPro schreef op 23 maart 2003 @ 16:13:
[...]
Die .1 is geen percentage, als je ff een grafiek genereert waar de processorbelasting opstaat dan kom je uit op gem. 30%. Overigens vind ik die load wel vrij hoog hor, als je het vergelijkt met de rest van de dag.
Moeilijk, he lezenKees schreef op 23 maart 2003 @ 12:42:
De database server Apollo was zo rond 4:15 gecrashed, dat is tijdens de backup. Vandaar dat we er voor gekozen hebben om eerst een backup te draaien en dan pas de users weer toegang te geven.

Kees, is er iets meer bekent hoe het precies kwam? Gewoon een vastloper door een corrupt CPU-process of MySQL of * ? (* staat voor alle overige opties
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Verwijderd
Jep, veel van ons zijn GoT junkies, die hier dagelijks "rondhangen".Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 03:17:
stelletje got junkies
Maarre, heb je verder nog iets te melden wat ook nog ergens op slaat ?
Dit topic is gesloten.