Toon posts:

[CME]Leuke topics die dicht gaan

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
project lanboy Is bijvoorbeeld zo'n topic.
Ik vind echt dat een project moeten kunnen (ala Resettim),
mits ze goed worden bijgehouden door de starter
en mensen ook helpt als die vragen hoe bepaalde dingen
van zijn project uitgevoerd zijn.
Ik boedoel dat topic van Atgast is ook nog open, maar deze gaat dicht.
Wat mag nou wel en wat niet.

Deze vraag / disscussie loopt al best lang maar ik krijg geen gehoor.

offtopic:
m_m gooit ook veel dingen dicht vindt ik,
zelfs al is er in hetzelfde topic door een "ECHTE" gereageerd.
Waarom gooit de "ECHTE" mod hem niet dicht dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 00:43:
project lanboy Is bijvoorbeeld zo'n topic.
Ik vind echt dat een project moeten kunnen (ala Resettim),
mits ze goed worden bijgehouden door de starter
en mensen ook helpt als die vragen hoe bepaalde dingen
van zijn project uitgevoerd zijn.
Wat mag nou wel en wat niet.

Deze vraag / disscussie loopt al best lang maar ik krijg geen gehoor.

offtopic:
m_m gooit ook veel dingen dicht vindt ik,
zelfs al is er in hetzelfde topic door een "ECHTE" gereageerd.
Waarom gooit de "ECHTE" mod hem niet dicht dan ?
Yup idd, ik geef je groot gelijk....

Ik snap het van de ene kant ook niet...Waarom mag niet iemand zijn progress showen op GoT...ik hang 90% van mijn tijd op GoT op het CME forum rond en vindt die topics gwoon vet...Wat heb ik nouw aan foto's van een case die af is als ik nog niet es weet hoe die gebouwd is... ? En dan hoef dat niet zo een lang topic als dat ala resettim te worden, dat is ook beetje te extreem...Maar als de topicstarter het goed bij houdt...dus om de 2 dagen een update houdt...waarom niet...als hij tegen problemen aanloopt ondertussen vraagt hij ze in dat topic en dan weten de andere users meteen waar het over gaat aangezien hij zijn hele progress tot dan toe al heeft geshowed enzow (wat ze hebben de bouw van de case al lange tijd gevolgd) en dan kunnen ze ook snel een oplossing op de topicstarter zijn vraag verzinnen.

Ik snap dus ook bij god niet waarom deze topics verboden zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
1) Wat heeft God hier precies mee te maken?
2) Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics
3) Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

some useful info?

dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
willem169 eeuh thx :?

maar daar gaat het niet om........ je mist het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Misschien is het wat om de mod in kwesite op en/of via ICQ/IRC/MSN/E-mail aan te spreken en even opheldering vragen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 23 March 2003 @ 01:05:
Misschien is het wat om de mod in kwesite op en/of via ICQ/IRC/MSN/E-mail aan te spreken en even opheldering vragen.. :)
Het gaat niet om de mod.
Het gaat over de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-Dissection-::
maar daar gaat het niet om........ je mist het principe
Waarom mijne wel dicht, en de zijne niet!??
Op dit soort redenaties gaan we niet in. Dan is dat andere topic of in overleg met een mod geplaatst, is dat tijdens een andere policy geplaatst, is er toch wat anders aan of is het gewoon niet gezien. Als zo'n topic recent is, staat het je vrij om het in de mod van het forum te attenderen op dat topic in 'SM'.
Ik vind dit een schoolvoorbeeld van: "Waarom hij niet en ik wel":
En dan nog geldt dat je beter m-m kunt mailen over dit soort dingen, wat ook staat uitgelegd in dat linkje dat willem169 gaf. Dus waarom is het niet van toepassing op jou? :)

En het andere linkje dat willem169 gaf staat in beschreven dat mods in progress niet worden toegestaan, het topic van ReseTTim liep al voordat die policy werd ingevoerd :).
Ook is het belangrijk dat je mod "af" is; open geen topic als je je HDD led hebt vervangen als je nog nog bezig bent met de complete mod... Geen previews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 23 March 2003 @ 01:09:

[...]

[...]
Ik vind dit een schoolvoorbeeld van: "Waarom hij niet en ik wel":
[...]
En dan nog geldt dat je beter m-m kunt mailen over dit soort dingen, wat ook staat uitgelegd in dat linkje dat willem169 gaf. Dus waarom is het niet van toepassing op jou? :)

En het andere linkje dat willem169 gaf staat in beschreven dat mods in progress niet worden toegestaan, het topic van ReseTTim liep al voordat die policy werd ingevoerd :).
[...]
Het gaat er meer om dat er vorige keer hier ook al een discussie was over projects,
en dat ik daar nog steeds niets van heb gehoord.
Terwijl ik nog steeds van mening ben dat dit soort topic mensen kunnen helpen
met het maken van mods of het aanzetten tot beginnen met modden.
Mensen kunnen bijv. aan de topicstarter vragen hoe hij dit prcies gedaan heeft,
en zo mensen helpen met bouwen van hun mods of mensen op nieuwe ideeen brengen
om het anders (beter) te doen.
Deze projects vormen dan gelijk een soort naslagwerk voor mensen
die iets soortgelijks willen doen / maken.
Aan projects kunnen gewoon bepaalde eisen worden gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28

Jaymz

Keep on moving !

[CME] In de titel gefrut, 't lijkt me trouwens handig als we ff op CME-crew wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeej iemand die lees / luistert.
het probleem vorige keer was dat m_m niets erover kon zeggen omdat hij een lite-mod is.
Maar ik heb de "ECHTE" modjes nog niet gehoord.
Hoe zij erover denken.

Thx 4 the [CME] btw

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 01:41:
jeej iemand die lees / luistert.
het probleem vorige keer was dat m_m niets erover kon zeggen omdat hij een lite-mod is.
Maar ik heb de "ECHTE" modjes nog niet gehoord.
Hoe zij erover denken.

Thx 4 the [CME] btw
erm, ik weet niet hoor, maar je moet net zoveel respect hebben in de mening van een lite-mod als van een "ECHTE" mod zoals jij het zegt. De redenen dat ze dichtgaan zijn gemeld, ze voldoen niet aan de policy. Wat je zou kunnen doen in je startpost hier is er even bij zeggen dat je het niet eens bent met de policy en dan je standpunten neerkwakken. Nu is het meer een soort "waarom? ik snap het niet" topic (nofi).
Kijkend naar het voorbeeld wat jij aandraagt zie ik ook dat de topicstarter UITZONDERLIJK wennig werk in zn startpost stak, twee regels tekst en twee plaatjes. Dat soort dingen kunnen dus ook in het 'kleine mods' draadje naar mijn mening.

ps, hoezo 'iemand die lees / luistert'?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

A) m-m is dan misschien een litemod; hij is (afgezien van zijn rechten) niets meer of minder dan de rest van de mensen op het forum hier; mods/users alike.
B) een topic met twee fotootjes en een onduidelijke referentie naar een vorig project is voldoende grond voor een slotje.
We hebben die regel destijds ingesteld omdat men alleen postte om het posten; een fottoje, grootse plannen en van al die topics kwam uiteindelijk maar 10% met iets concreets als resultaat.
Progress = Good; alleen een fotootje van een windowmod met de boodschap dat er nog aan gewerkt wordt = Not Good.

Aangezien je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet, worden WIP-topics geweerd van het forum, en de uitzonderingen erop bevestigen de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet zo lang geleden ook een topic over ong. hetzelfde gestart. Ging dicht, dat was teveel een "waarom hij wel en ik niet" topic, kreeg ik te horen.
Nou normaal hou ik dingen altijd voor me maar ik moet toch echt ff mijn gal spuwen.

1. Ik had duidelijk gezegd dat het NIETNIETNIET NIET DUS om mijn eigen topic ging. Dat is al genoeg om het hij wel en ik niet gehalte argument nietig te verklaren.
2. Daarbij was het gewoon een vraag en geen vraag dat topic weer te openen, ik vond het topic in kwestie gewoon leuk, gebruikte het als voorbeeld om aan te geven dat veel leuke topics dicht gingen.

Veel mods die IMO af zijn (window met CCFL en baybus is toch af, of moet je tegenwoordig minstens 3 LCD's, glowvoetjes, waterkoeling en een lasercut hebben :?), daar wordt tegen gezegd "sorry dit is niet af post het maar in het kleine mods topic".
Ik had over mijn topic in LA al een moderator gemaild die 1 (één) mail terug stuurde en op mijn reactie daarop niet reageerde.
FF voor de duidelijkheid: Toen ik in casemod land kwam, was een mod een paintjob met een window. Dat dat niet meer als volwaardig wordt beschouwd, is al erg genoeg. Dat de toevoeging van een CCFL en een baybus nog steeds niet genoeg is om het als mod te mogen bestempelen, is een kwalijke zaak. Straks zien we alleen nog maar mods van gesponsorde mensen als a.p. versteeg. Niet dat dat een slechte modder is trouwens.

edit:
Inconsequent modbeleid?? is dus het topic in kwestie. Leuk zijn de reacties van Exiron, die mijn post niet gelezen heeft (het ging niet om mijn casemod), en die van JvS (de moderator die niet terugmailde...), die schijnbaar de post nog slechter heeft gelezen. Ik heb wel degelijke alle faqs met betrekking tot dit onderwerp gelezen. Het was ook geen openingsrequest, maar een vraag...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 13:03

AcouSE

Swedish Chef

Casemodding is de afgelopen tijd enorm gegroeid. Zoals JanMaster hierboven al aangeeft was het vroeger al bijzonder om een raampje in een case te zetten. Helaas (ja, ik vind het echt jammer) is de populariteit van dit soort mods zo ver gestegen dat er tegenwoordig door iedereen wordt gemod. Ook worden er tegenwoordig gewoon kant-en-klare cases en kits aangeboden.

De topics die wij nu als 'standaard' klassificeren zijn juist die mods die iedereen nu kan en doet. Als we de toegevoegde waarde van die mods bekijken, dan zien we dat ze verder niets bijdragen aan het forum: alles is immers al vaker gedaan en uitstekend gedocumenteerd. Dat wil niet zeggen dat het geen volwaardige mod is.

Om toch weer wat meer interessante mods te kunnen showen werken we op dit moment aan een policy voor het toestaan van interessante work-in-progress topics. Bovenstaand topic zou een kanshebber zijn, mits de topicstarter meer tijd aan zijn posts zou besteden. Ik begrijp nooit helemaal waarom iemand massa's met uren in een mod steekt en dan vervolgens niet meer dan 3 minuten in een goeie openingspost steekt. Zou je even de tijd nemen om mooie pics te maken (en te resizen/croppen/whatsoever) en er een interessant verhaal bij te schrijven, dan wordt het allemaal al stukken beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AcouSE schreef op 25 March 2003 @ 09:02:Om toch weer wat meer interessante mods te kunnen showen werken we op dit moment aan een policy voor het toestaan van interessante work-in-progress topics. Bovenstaand topic zou een kanshebber zijn, mits de topicstarter meer tijd aan zijn posts zou besteden.
Dit wou ik weten, dank je wel. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 17:59:
Ik heb niet zo lang geleden ook een topic over ong. hetzelfde gestart. Ging dicht, dat was teveel een "waarom hij wel en ik niet" topic, kreeg ik te horen.
Nou normaal hou ik dingen altijd voor me maar ik moet toch echt ff mijn gal spuwen.

Inconsequent modbeleid?? is dus het topic in kwestie. Leuk zijn de reacties van Exiron, die mijn post niet gelezen heeft (het ging niet om mijn casemod), en die van JvS (de moderator die niet terugmailde...), die schijnbaar de post nog slechter heeft gelezen. Ik heb wel degelijke alle faqs met betrekking tot dit onderwerp gelezen. Het was ook geen openingsrequest, maar een vraag...

Hier wil ik toch even op reageren: volgens mij heb je van mij toch een vrij duidelijk antwoord gehad in die thread, maar ik maak uit je post op dat je geen antwoord hebt gehad en dat er alleen maar niet gelezen werd, en das niet waar. Dat Exirion misschien niet goed gelezen heeft, kan je enkel en alleen Exirion kwalijk nemen, da's namelijk tegenwoordig gewoon een user op dit forum, net als jezelf. JvS zegt niet dat jij zegt "Waarom hij wel en ik niet", hij zegt dat het daar erg op lijkt en hij doet m dicht omdat hij het blijkbaar niet nodig vond om daar een topic aan te wijten in dit geval.
Over de progresstopics? Zie reply AcouSE, er wordt dus aan gewerkt, er loopt een thread over. De grote lijnen zijn uitgestippeld en je merkt vanzelf wel als er meer duidelijkheid over is.

Dat er weinig ruimte meer op het forum is voor mensen met een vrij standaard mod, is erg jammer maar niet de schuld van de mensen die zulke draadjes dicht doen. Dat komt gewoon door de enorme populairiteit van het casemodden tegenwoordig. Ook een van de redenen dat het "Post hier je kleine modjes" topic er is, zodat ook die standaardmods nog een beetje eer en bekijk trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door m-m op 25-03-2003 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is toch juist het vreemde.

Door de populariteit van het casemodden zou je juist meer topics verw88 !!

Maar jij zegt omdat het zo populair is, er juist weinig draadjes lopen.

Niet iedereen stelt de zelfde eisen aan een casemod.
Voor sommige is alleen een window met ccfl genoeg voor andere niet.

Het is idd wel erg jammer dat dit soort topic niet meer kunnen,
dit komt grotendeels door de users die alleen op "speciale" mods zitten te w88.
De mensen die met veel pijn en moeite een mooie window hebben gemaakt
worden alleen maar afgezeken dat het zo standaard is.
Het valt me ook op dat veel beginnede modders erg jong zijn,
en dus niet het geld hebben om extreme mods uit te voeren.

De meeste tweakers zijn verwend met mooie casemods,
en gunnen de kleine modders niet de krediet die ze verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 15:40:

Omdat het zo populair wordt moet je meer doen om iets bijzonders te hebben. Een standaard kast met standaard window, met standaard raamrubber en een standaard ccfl zou iemand vroeger een topic van maken, tegenwoordig zijn daar zo verschrikkelijk veel van dat het de moeite niet meer is. Ik kan me ook nog wel goed herinneren dat er een tijd terug in CME op zulke mods alleen maar gereageerd werd met "Bleh, standaardzooi, lekker bijzonder hè... :Z :Z".

Het is ook wel enigzinds logisch, een thread open je toch ook voor feedback, complimentjes en dat soort dingen, maar met een standaardmod valt er weinig te zeggen behalve 'Mooie afwerking' ofzo.. Weinig mensen zullen die threads lezen en al helemaal niet reageren en daarmee valt t nut van een thread wel redelijk weg.
De meeste tweakers zijn verwend met mooie casemods,
en gunnen de kleine modders niet de krediet die ze verdienen.

en daar helpt het post hier je kleine modjes-threadje bij, hoop ik :P

[ Voor 3% gewijzigd door m-m op 25-03-2003 16:25 . Reden: gereageert?! ik ben een enorme spellingsn00b :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcouSE schreef op 25 March 2003 @ 09:02:
Casemodding is de afgelopen tijd enorm gegroeid. Zoals JanMaster hierboven al aangeeft was het vroeger al bijzonder om een raampje in een case te zetten. Helaas (ja, ik vind het echt jammer) is de populariteit van dit soort mods zo ver gestegen dat er tegenwoordig door iedereen wordt gemod. Ook worden er tegenwoordig gewoon kant-en-klare cases en kits aangeboden.
_/-\o_ echt dat er meer mensen waren die hier ook zo over dachten, had ik niet verwacht. Van mij hoeven dingen als de ALIAN van Pureoptical (zeer mooi daar niet van) niet, geef mij maar een window met een CCFL :Y)

m-m; je hebt gelijk :) (oei dat was moelijk ;))
Het is mooi om te horen dat er aan een policy voor WIP's gewerkt wordt.
Dat er weinig ruimte meer op het forum is voor mensen met een vrij standaard mod, is erg jammer maar niet de schuld van de mensen die zulke draadjes dicht doen. Dat komt gewoon door de enorme populairiteit van het casemodden tegenwoordig. Ook een van de redenen dat het "Post hier je kleine modjes" topic er is, zodat ook die standaardmods nog een beetje eer en bekijk trekken.
Ik kan me er gewoon moeilijk bij neerleggen, dat je zo over de top moet gaan tegenwoordig. Maar het kleine mods topic, het probleem is een beetje, dat iedereen langs en door elkaar heen lult. Het is vrij onoverzichtelijk, vragen als "hoe heb je dat gemaakt", daar krijg je geen antwoord op of je moet 3 pagina's lezen voor je het tegenkomt.
Ik ga niet verder zeuren over sluitmessages die ik niet duidelijk vind, ik kan met heel goed voorstellen dat je niet 10x per dag hetzelfde wilt schrijven, en er een standaardzinnetje van maakt. Ik ben zelf ook moderator geweest (niet hier trouwens :)).
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 15:40:
Mee eens, ik bedoel ik ben zelf ook 15 en als ik geld teveel had dan had ik hier een Lian Li met prometeia staan. Dat heb ik niet, ik heb net 100 euro uitgegeven aan een kast met waterkoeling en dat is al een rib uit m'n lijf.
Als je dat weet is het gewoon een simpele optelsom, fans, fanguards, CCFL's, baybus(onderdelen), LCD, ik kan het gewoon niet betalen allemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind (vond) dat m-m in 't begin, toen hij net litemod was, wel veel topics dichtgooide (bijna altijd wel terecht hoor)... maar dat is later wel minder geworden :P

Ik vind het idd ook jammer dat mods als ramen en ccfl's tegenwoordig 'standaard' zijn... kan me nog herinneren dat CME en DOC één forum waren :D
Gelukkig is er wel het kleine-mods-topic...

Ik vind het wel jammer dat er veel mensen zijn die topics openen met een originele mod, maar vervolgens wel maar één pic plaatsen... of mensen die een mod van iemand anders plaatsen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 25 maart 2003 @ 16:24:

[...]

Het is ook wel enigzinds logisch, een thread open je toch ook voor feedback, complimentjes en dat soort dingen, maar met een standaardmod valt er weinig te zeggen behalve 'Mooie afwerking' ofzo.. Weinig mensen zullen die threads lezen en al helemaal niet reageren en daarmee valt t nut van een thread wel redelijk weg.
Er kan dus commentaar op gegeven worden. Dat kan je eigelijk zo beter doen, en dat is niet zo goed afgewerkt. Zodat je een beginnende casemodder op zijn fouten wijst en op zijn goede dingen...Zodat als hij een volgende casemod maakt, hij hem nog beter maakt, minder fouten nog mooier afgewerkt ed. En dan zal de user ook steeds meer in het casemodden, hij *groeit* in het casemodden waardoor hij dus ook steeds betere casemods maakt en ook steeds extremer gaat... Gehele paintjob, waterkoeling, lcd's, zelf baybus solderen...etc. etc. etc...

Ik vind van de ene kant dat om nou gehele topics te openen voor zeg maar standaar cases ook weer niet hoeft, maar er zeg maar een apart topic voor is. Maar ik vind "het kleine mods topic" niet het goede topic daarvoor. De naam zegt het al....Een standaard casemod is dus wel een volwaardige casemod en dus geen kleine casemod. Ik vind dat in het "kleine mods topic" bijvoorbeeld een eigengemaakt rheobus/baybus moet gepost worden ofzo. Maar als jij een hele case hebt gecasemod, wat dan overigens dan wel standaard is...dan moet dat in ander topic. Ik zou dan het liefst willen dat er dan nog een topic werd geopend met de naam: "1e Casemod / Standaar Casemod Topic...hier krijg je fatsoenlijk commentaar op je case" En kan dat dan niet een sticky topic ofzo zijn, dat bovenin het forum blijft hangen, maar waar je dan toch in kan posten?

------------------------

En het is zéér prettig om te horen, dat er dan toch eindelijk wat resultaat komt op het gebied van casemod-in-progress topics _/-\o_ _/-\o_ , ik zit er namelijk al lang op te wachten :)

En dan moet er natuurlijk ook nog een tag verzonnen worden...
[CIP] = Casemod in progress :P
[PCM] = Progress Casemod :)

etc...zodat het wel overzichtelijk blijft wat nu een voltooide casemod is ([CM]) en wat nu een casemod in progress is ([PCM] ofzow)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zou ik zelf zou toevoegen in zo'n soort WIP policy is dat je gewoon veel moeite moet doen aan je start post. Je moet een duidelijke titel hebben, pics, specs, een goeie uitleg en een reden waarom je het topic wilt posten. Ik zou bijvoorbeeld tegen de tijd dat ik begin te modden best een WIP topic willen openen (zie mn reply in het kleine mods topic). Lijkt me erg leuk en handig als mensen hun mening kunnen geven over hoe het gaat en tips/opmerkingen over wat beter kan geven. Of waar je op moet letten als je gaten gaat zagen :)

Tuturials zijn namelijk leuk maar het is statisch, waar het in een forum om gaat is de interactie. En dat zal je erg veel hebben in een WIP topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 15:40:

Wat de redenatie van m-m is (denk ik), is dat CM - net als de rest van GoT - een soort hoge-kwaliteits forum moet zijn wat boven het gemiddelde uitsteekt. Het is dus juist leuk om topics te zien die niet standaard zijn etc. - evenzogoed is het GoT-like om geen standaard-CM-topics te doen, maar juist de nadruk te leggen op het extraordinaire gedeelte ervan - dat wat GoT anders maakt dan andere fora...

Snappie? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 19:25:
[...]

Wat de redenatie van m-m is (denk ik), is dat CM - net als de rest van GoT - een soort hoge-kwaliteits forum moet zijn wat boven het gemiddelde uitsteekt. Het is dus juist leuk om topics te zien die niet standaard zijn etc. - evenzogoed is het GoT-like om geen standaard-CM-topics te doen, maar juist de nadruk te leggen op het extraordinaire gedeelte ervan - dat wat GoT anders maakt dan andere fora...

Snappie? :).
Dat vind ik nou dus niet.
Hoog kwaliteit is ok, maar ook mensen met minder verstand van zaken
komen ons (tweakers) om hulp vragen.
Jij zegt dat alleen mensen met speciale mods iets zouden mogen posten.
Got is er voor iedereen vindt ik, en iedereen mag daarom ook iets posten
(mits ze zich aan de regels houden natuurlijk.)

Zoals ik als zei, niet iedereen wil een speciale mod.
Een window met ccfl is misschien genoeg.
Dat geeft die persoon niet minder recht om zijn case te showen.
(als aparte post of in een kleine-modjes-topic.)

Natuurlijk zie ik ook liever bijzondere kasten voorbij komen,
maar dat is nou eenmaal niet voor iedereen wegelegd.
(vanwege geld, handigheid, creativiteit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 13:03

AcouSE

Swedish Chef

Zie dit topic: Casemods in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
dus als is het goed begrijp is voor zelfbouw cases, complete cases ombouw, at-atx modding enzo een progress wel toegestaan? dus wat iets bijzonder is en waar anderen ook van kunnen leren (heeft dissection ook op dat punt zn zin O-))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 21:42:
[...]

Dat vind ik nou dus niet.
Hoog kwaliteit is ok, maar ook mensen met minder verstand van zaken
komen ons (tweakers) om hulp vragen.
Jij zegt dat alleen mensen met speciale mods iets zouden mogen posten.
Got is er voor iedereen vindt ik, en iedereen mag daarom ook iets posten
(mits ze zich aan de regels houden natuurlijk.)

Zoals ik als zei, niet iedereen wil een speciale mod.
Een window met ccfl is misschien genoeg.
Dat geeft die persoon niet minder recht om zijn case te showen.
(als aparte post of in een kleine-modjes-topic.)

Natuurlijk zie ik ook liever bijzondere kasten voorbij komen,
maar dat is nou eenmaal niet voor iedereen wegelegd.
(vanwege geld, handigheid, creativiteit.)
Beste Dissection,

ik denk dat je hier het punt mist, 'not everyone can have a go here', het idee van GoT is: we willen een hoogwaardig Tech-Forum zijn. Ja het is zo dat 'in a perfect world' iedereen zn mod mag showen, maar omdat we van hoog niveau willen blijven moet je soms knippen in het 'aanbod' topics. Mede omdat het aanbod vanwege de 80.000+ leden nogal groot is :+
De regels zijn zo ingesteld om het forum prikkelend, interesant en leuk te houden voor het overgrote deel. Dat sommige mensen dan niet aan de 'standaard' voldoen kan inderdaad betekenen dat hun topic geslot wordt, helaas. Een topic als jij beschrijft zou niet slagen, zoals m-m al melde: mensen reageren met berichten als "oud, kan je niks leukers bedenken?" Wat ook niet echt opbouwend is.

Nee, ik denk dat op het moment de balans goed ligt, mensen met goede ideeën of creativeit krijgen een kans om nieuwe ideeën op tafel te gooien, waarvan nieuwe mensen wat kunnen leren.

tot zover mijn 0.02 cents ;)

owja, en het is mooi dat WIPs nu toegelaten gaan worden, kan ik tegen de tijd ook een topic starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaat morgen gelijk een topic openen. _/-\o_
( Wat voor tag gebruiken? [PCM], [CMP], [WIP]
ik vind [PCM] imho het beste, sluit goed aan op [CM] )
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 22:18:
[...]

Beste Dissection,

ik denk dat je hier het punt mist, 'not everyone can have a go here', het idee van GoT is: we willen een hoogwaardig Tech-Forum zijn. Ja het is zo dat 'in a perfect world' iedereen zn mod mag showen, maar omdat we van hoog niveau willen blijven moet je soms knippen in het 'aanbod' topics. Mede omdat het aanbod vanwege de 80.000+ leden nogal groot is :+
De regels zijn zo ingesteld om het forum prikkelend, interesant en leuk te houden voor het overgrote deel. Dat sommige mensen dan niet aan de 'standaard' voldoen kan inderdaad betekenen dat hun topic geslot wordt, helaas. Een topic als jij beschrijft zou niet slagen, zoals m-m al melde: mensen reageren met berichten als "oud, kan je niks leukers bedenken?" Wat ook niet echt opbouwend is.

Nee, ik denk dat op het moment de balans goed ligt, mensen met goede ideeën of creativeit krijgen een kans om nieuwe ideeën op tafel te gooien, waarvan nieuwe mensen wat kunnen leren.

tot zover mijn 0.02 cents ;)

owja, en het is mooi dat WIPs nu toegelaten gaan worden, kan ik tegen de tijd ook een topic starten ;)
Omdat mensen minder verstand van iets hebben,
wil niet zeggen dat de discussie in een topic van zo'n persoon
niet van hoog niveau kan zijn.

ik deel ook jouw mening ik zei namelijk
dit komt grotendeels door de users
die alleen op "speciale" mods zitten te w88.
De mensen die met veel pijn en moeite een mooie window hebben gemaakt worden alleen maar afgezeken dat het zo standaard is.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 02:56:
Ik gaat morgen gelijk een topic openen. _/-\o_
( Wat voor tag gebruiken? [PCM], [CMP], [WIP]
ik vind [PCM] imho het beste, sluit goed aan op [CM] )
check vooral dit gedeelte:
Denk je dat je hieraan kan voldoen? Stuur een mailtje naar AcouSE@tweakers.net of Phreak@tweakers.net met een paar plaatjes, projectomschrijving en een uitleg waarom je hier een 'in progress'-topic over wilt openen.
Er zijn nog een aantal andere dingen die we hierin meenemen; zo zullen we een gewaardeerde en gerespecteerde CME-gebruiker die al vaker mooi werk heeft laten zien eerder toestemming geven dan iemand die net is geregistreerd oid.

Zorg er voor dat je mail duidelijk genoeg is. Over de beslissing wordt namelijk niet gecorrespondeerd.
Eerst een mailtje sturen dus, voor je een topic opent. (mods: misschien een idee om dit wat meer te laten opvallen dmv bold/rood/blauw?)

en voor de rest:
Omdat mensen minder verstand van iets hebben,
wil niet zeggen dat de discussie in een topic van zo'n persoon
niet van hoog niveau kan zijn.

ik deel ook jouw mening ik zei namelijk
Weet ik, ik had dat stukje van je tekst ook gelezen :+, maar je scheen op te komen voor de mensen met een kleinere/minder bijzondere mod. Waar CME dus niet op zit te wachten (soms helaas idd).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 14:09 . Reden: [...]'s uit de quotes verwijderd, stond raar. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 14:05:
[...]

check vooral dit gedeelte:

[...]

Eerst een mailtje sturen dus, voor je een topic opent. (mods: misschien een idee om dit wat meer te laten opvallen dmv bold/rood/blauw?)
Ik heb de Moderatiepolicy - Casemods in Progress al gelezen B)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 17:38

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 17:59:
[..]
1. Ik had duidelijk gezegd dat het NIETNIETNIET NIET DUS om mijn eigen topic ging. Dat is al genoeg om het hij wel en ik niet gehalte argument nietig te verklaren.
[..]

Toch valt het nog steeds binnen hetzzelfde regel "Waarom dat topic wel en deze niet". De regel zoals het in de FAQ staat is omdat 99% van de mensen over een slot op hun eigen topic klagen. Men is er voorzover ik weet altijd vanuit gegaan dat die overige 1% slim genoeg zou zijn om de regel te begrijpen.

Blijkbaar is er dus 1 persoon die het niet begrijpt of niet wilt begrijpen. Beide mogelijkheden zijn echter in mijn mening slechte eigenschappen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty schreef op 28 March 2003 @ 15:42:

[...]

Toch valt het nog steeds binnen hetzzelfde regel "Waarom dat topic wel en deze niet". De regel zoals het in de FAQ staat is omdat 99% van de mensen over een slot op hun eigen topic klagen. Men is er voorzover ik weet altijd vanuit gegaan dat die overige 1% slim genoeg zou zijn om de regel te begrijpen.

Blijkbaar is er dus 1 persoon die het niet begrijpt of niet wilt begrijpen. Beide mogelijkheden zijn echter in mijn mening slechte eigenschappen.
O omdat jullie iets fout formuleren ben ik stom :?
"waarom hij wel en ik niet", iets iets ander dan "waarom hij wel en hij niet". Je verwart 1e en 3e persoon enkelvoud met elkaar. Neem taallessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

Je zal binnekort dan mailtje van me ontvangen ;)

Ben beezig met een via epia (Divx-mod :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 17:38

dusty

Celebrate Life!

"waarom hij wel en ik niet", iets iets ander dan "waarom hij wel en hij niet".
Neem taallessen.
>:)
[...]
O omdat jullie iets fout formuleren ben ik stom :?
[..]
Ik zei niet dat je stom was, ik zei dat ik maar twee mogelijke redenen zag waarom iemand het niet zou begrijpen dat nog steeds dezelfde regel opgaat.

Het is prima geformuleerd, elke normale mens begrijpt dat als je over gesloten topics klaagt dat als jij niet de starter bent dat je wel als de "TS" wordt beschouwd, omdat jij je in die positie zet. Anders zou de topic Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! ook onzin zijn. Omdat je dan gewoon in LA kan klagen, echter moet je je dan ook nog steeds die methode gebruiken.

In mijn mening geld als je dat niet inziet dan ben je inderdaad of ontzettend stom, of je probeert de mazen in het net (regels) te zoeken op het forum. In dat geval ben je in mijn mening een ongelovelijke eikel. Beide mogelijkheden zijn in mijn mening negatief.

[ Voor 4% gewijzigd door dusty op 29-03-2003 16:34 ]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:)
[...]

Ik zei niet dat je stom was, ik zei dat ik maar twee mogelijke redenen zag waarom iemand het niet zou begrijpen dat nog steeds dezelfde regel opgaat.

Het is prima geformuleerd, elke normale mens begrijpt dat als je over gesloten topics klaagt dat als jij niet de starter bent dat je wel als de "TS" wordt beschouwd, omdat jij je in die positie zet. Anders zou de topic Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! ook onzin zijn. Omdat je dan gewoon in LA kan klagen, echter moet je je dan ook nog steeds die methode gebruiken.

In mijn mening geld als je dat niet inziet dan ben je inderdaad of ontzettend stom, of je probeert de mazen in het net (regels) te zoeken op het forum. In dat geval ben je in mijn mening een ongelovelijke eikel. Beide mogelijkheden zijn in mijn mening negatief.
ziejewel, noem je me weer ontzettend stom ;)
Maar ik opende dat topic gewoon eigenlijk met dezelfde vraag als er in dit topic is, misschien iets anders genuanceerd <-- dat laatste had ik striktgenomen niet hoeven zeggen, omdat jullie dat zelf ook wel snappen, omdat jullie anders of ontzettend stom zijn of de mazen in mijn reactie opzoeken en in dat geval vind ik jullie een stelletje ongelofelijke eikels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik kijk er persoonlijk heel anders tegenaan. Ik vind het een goede zaak dat het "kleine mods" topic bestaat. Ik las een tijdje geleden dat grote topics door veel gebruikers als onduidelijk worden ervaren, wat misschien ook wel zo is, maar als iedereen z'n quote functie gebruikt bij replies word het al een stuk overzichtelijker...

Ik vind het echt onzin om per standaard casemod een topic te openen. Op GoT is zoveel informatie te vinden dat iedereen wel een standaard window in zijn kast kan krijgen, zelfs de grootste dremelnoob kan op dit forum alternatieve wijzen vinden om een window te maken en met de wetenschap dat duizenden hem voor zijn gegaan kan hij van tevoren ook wel het resultaat bedenken/ bepalen en zattips vinden mocht er iets mis gaan.

En ja, zoals al eerder is gezegd, een paar maanden geleden begon iedereen nog te zeiken als er weer iemand een draadje opende waarin hij vol trots vertelde over zijn kant-en-klare window-kit...nu word er iets aan gedaan en is het weer niet goed?

Ik zeg niet dat mensen die een standaard mod maken hun best niet doen, maar iets echt speciaals is gewoon creatiever en vernieuwender en verdient dus in mijn ogen meer aandacht dan iets wat al honderden keren voorbij is gekomen. Het lijkt mij trouwens helemaal niet leuk om zo'n sleurtopic te maken, ik vind het handiger om begin+eindresultaat naast elkaar te zien met een how-to erbij......

(ik zeg dit niet omdat ik zelf met een custom case bezig ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr.lowtune schreef op 29 March 2003 @ 20:19:
Ik kijk er persoonlijk heel anders tegenaan. Ik vind het een goede zaak dat het "kleine mods" topic bestaat. Ik las een tijdje geleden dat grote topics door veel gebruikers als onduidelijk worden ervaren, wat misschien ook wel zo is, maar als iedereen z'n quote functie gebruikt bij replies word het al een stuk overzichtelijker...
Niet echt mee eens, er wordt vaak vanaf een vorige pagina gequote, er wordt een bericht gequote waar al een quote instond, noem maar op... Overzichtelijker ok, maar overzichtelijk, nee.
Ik vind het echt onzin om per standaard casemod een topic te openen. Op GoT is zoveel informatie te vinden dat iedereen wel een standaard window in zijn kast kan krijgen, zelfs de grootste dremelnoob kan op dit forum alternatieve wijzen vinden om een window te maken en met de wetenschap dat duizenden hem voor zijn gegaan kan hij van tevoren ook wel het resultaat bedenken/ bepalen en zattips vinden mocht er iets mis gaan.
Voor mensen met 2 linkerhanden is het toch vaak heel moeilijk. Deze mensen zijn er terecht trots op dat ze hun case gemod hebben.
En ja, zoals al eerder is gezegd, een paar maanden geleden begon iedereen nog te zeiken als er weer iemand een draadje opende waarin hij vol trots vertelde over zijn kant-en-klare window-kit...nu word er iets aan gedaan en is het weer niet goed?
IMO ligt het probleem dan bij de zeurende users, en niet bij de standaard casemod.
[/quote]
Ik zeg niet dat mensen die een standaard mod maken hun best niet doen, maar iets echt speciaals is gewoon creatiever en vernieuwender en verdient dus in mijn ogen meer aandacht dan iets wat al honderden keren voorbij is gekomen. Het lijkt mij trouwens helemaal niet leuk om zo'n sleurtopic te maken, ik vind het handiger om begin+eindresultaat naast elkaar te zien met een how-to erbij......[/quote]
Een topic met een echt speciale casemod kreeg ook meer aandacht, in de zin van een veelvoud van het aantal reply's wat een topic met een "saaie" mod kreeg. Kijk maar naar het topic van a.p. versteeg.
(ik zeg dit niet omdat ik zelf met een custom case bezig ben)
Jeuken jouw vingers niet om op "post new topic" te klikken en al je plaatjes van je WIP-case te laten zien? Vroeger kon dat en als je al halverwege bent met een mod kan het IMO ook. Het kan nu volgens de nieuwste policy idd weer, maar goed. Al dat gedoe met mailen etc... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Jeuken jouw vingers niet om op "post new topic" te klikken en al je plaatjes van je WIP-case te laten zien? Vroeger kon dat en als je al halverwege bent met een mod kan het IMO ook. Het kan nu volgens de nieuwste policy idd weer, maar goed. Al dat gedoe met mailen etc...
nee ;) mijn vingers jeuken niet om een paar plaatjes te posten, ik heb net weer een goed idee gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcouSE schreef op 25 March 2003 @ 09:02:
waarom dan niet een apart forum gedeelte voor de modders met meer ervaring en dus ook meer kennis? zonder dat er domme vragen worden gesteld..waarop Search gezegd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Daar lijkt me niet genoeg publiek voor te zijn, dat het een compleet nieuw forum zou rechtvaardigen eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 31 March 2003 @ 12:32:
Daar lijkt me niet genoeg publiek voor te zijn, dat het een compleet nieuw forum zou rechtvaardigen eigenlijk
eindelijk m-m :+
maar ik denk dat je best een poll daarover zou kunnen maken....en dat er best genoeg animo voor is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 12:35:
[...]

eindelijk m-m :+
maar ik denk dat je best een poll daarover zou kunnen maken....en dat er best genoeg animo voor is!
Ik vind niet dat je de groepen moet scheiden.
Tenslotte de onervaren personen willen graag hulp van personen met ervaring.
Het ging mij om mods in progress, en dat is er nu.
Dus ik ben al blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 14:01:
[...]

Ik vind niet dat je de groepen moet scheiden.
Tenslotte de onervaren personen willen graag hulp van personen met ervaring.
Het ging mij om mods in progress, en dat is er nu.
Dus ik ben al blij :)

das idd ook wel belangrijk.. dan gaan de mensen die er wat vanaf weten idd alleen nog maar posten in het 'hogere' forum en dan krijg je dat de beginners geen antwoord meer krijgen. Heb je dus helemaal gelijk in :)

[ Voor 4% gewijzigd door m-m op 31-03-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 31 maart 2003 @ 14:38:

[...]

das idd ook wel belangrijk.. dan gaan de mensen die er wat vanaf weten idd alleen nog maar posten in het 'hogere' forum en dan krijg je dat de beginners geen antwoord meer krijgen. Heb je dus helemaal gelijk in :)
maar zo zijn wij toch allemaal begonnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 12:31:
[...]

waarom dan niet een apart forum gedeelte voor de modders met meer ervaring en dus ook meer kennis? zonder dat er domme vragen worden gesteld..waarop Search gezegd word?
Wie zijn de modders met meer ervaring en kennis? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 15:18:
[...]

maar zo zijn wij toch allemaal begonnen? :?
Daarom juist, hoe ben jij gevorderd in het casemodden? Door tips/commentaar van ervarener casemodders...gaan die naar het "hogere" forum, dan blijven de beginners in het "lagere" forum en krijgen die dus geen antwoord meer en zullen ze niet meer "groeien"

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 09:41

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 00:51:
En dan hoef dat niet zo een lang topic als dat ala resettim te worden, dat is ook beetje te extreem...
ow is die van mij weer te extreem :| :D i know.. ben er te lang mee bezig geweest.. tis alweer meer dan een jaar. best erg, maargoed.

allereerst wil ik zeggen dat ik blij ben dat ie laatst niet op slot is gegaan toen ik 4 nieuwe pics van me resevoir had gepost want ik wil graag het helemaal compleet afronden :)

maargoed nu ffies over de andere topics. ik vind dat ze idd in het algemeen te snel dichtgaan. het progress topic is al een kleine oplossing vind ik maar toch naar mijn mening niet helemaal 100% want ik zou het toch geinig vinden om meer etapes te willen zien hoe je begint tot het einde zoals bij mij is gebeurt. dit kan je niet met zon topic doen denk ik.
maargoed misschien is een idee ipv meteen te sluiten ze een pushmessage te geven waarin ze staat dat ze hun topic moeten changen of ie anders op slot gaat. want ik denk dat dit voor de modjes meer tijd kost op deze manier. en het is een onnodige database toevoeging al die geslote topics.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 31 March 2003 @ 14:38:

[...]

Hoe zit het dan met:
Spielerij - Games & Discussies en
Spielerij - Problemen & Vragen, of met
Network Troubleshooting en
Professional Networking & Servers
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

een is voor problemen & vragen vs. discussies en dat is niet gelijk aan een verschil tussen n00b en gevorderd zoals jij stelt. Voorbeeld gaat niet op.

Ene forum gaat over netwerken, LANs dus. 2e forum gaat over dingen als colocated servers en hosting. Er is wel een verschil in niveau maar het is een forum dat gescheiden is tussen een n00bdeel en een gevorderd deel. Voorbeeld gaat dus niet op.

imho uiteraard
Pagina: 1