Toon posts:

3d graphics programma om vechtsport uit te beelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topictitel is nogal onduidelijk, maar op dit moment weet ik even geen betere te verzinnen.

Een kennis van mij heeft een eigen sportschool (saykido, of hoe je het schrijft) een beetje in de stijl waar mee Steven Segal vecht in zijn films.

Hij heeft nu een beetje een basic website, maar hij wil dus graag dat hij de bewegingen die gemaakt moeten worden grafisch kan uitbeelden. Hiermee bedoel ik dus dat je als het ware een soort vechtscene kan uitbeelden en waar je duidelijk kan maken wat er moet gebeuren. Het is namelijk zo dat hij het nu in text geschreven heeft, wat natuurlijk heel moeilijk voor mensen te begrijpen is. Nu vraagt hij aan mij wat voor programma hij daar voor kan gebruiken.

Nu komt het probleem een beetje, ik heb helemaal geen verstand van grafische dingen dan wel 2d of 3d en ik heb dus totaal geen idee wat ik hem voor programma kan aanraden om hiervoor te gebruiken.

Mijn vraag is nu, wie heeft hier een beetje ervaring mee hoe hij hier als beginner aan de slag mee kan gaan. Hij heeft zeer basic ervaring met website maken en het enige wat in mij opkomt flash, maar er zullen vast nog wel meer programma's zijn waarmee dit soort dingen kunnen. Helaas heb ik geen idee waar ik naar moet zoeken.

Ik vraag hier dus niet wat voor programma het beste is, dat zal hij zelf maar moeten uitvinden. Dat staat namelijk ook in de faq ;), maar als ik simpel een paar namen kan krijgen waar hij mee vooruit kan dan ben ik al heel blij.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19

Tim Schuhmacher

abasios

Met Poser kun je heel gemakkelijke karakters in een bepaalde houding zetten. Die zou je apart kunnen renderen zodat je statische afbeeldingen krijgt.

Ja kan er btw ook filmpjes mee maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 23-03-2003 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tim Schuhmacher schreef op 23 March 2003 @ 00:06:
Met Poser kun je heel gemakkelijke karakters in een bepaalde houding zetten. Die zou je apart kunnen renderen zodat je statische afbeeldingen krijgt.

Ja kan er btw ook filmpje met maken.
Maar is het ook een beetje gericht op "beginners" ?
Of zit er hele duidelijke documentatie bij ?

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 00:07:
[...]

Maar is het ook een beetje gericht op "beginners" ?
Of zit er hele duidelijke documentatie bij ?
Er zijn voldoende Poser tutorials te vinden in de boekhandel en op het net. En Poser zelf komt ook met documentatie en helpfiles.

Poser is echter geen programma waarmee je als beginner 'even' wat leuks voor op je site inelkaar zet. Je zal er veel tijd in moeten steken om de wensen van je kennis ten uitvoer te brengen (hij heeft bijvoorbeeld zijn vechtsport ook niet 'even' geleerd).

Als hij het moet doen, en het is niet zijn 'core-interest', zal hij lang bezig zijn om het te krijgen zoals hij wil, en kan hij misschien beter a) iemand inhuren die het voor hem doet, of b) het gewoon vergeten, en een andere manier vinden om zijn idee ten uitvoer te brengen.

Overigens, de manier waarop je over de website spreekt, doet mij vermoeden dat het om een simpel opgebouwde site gaat. Dan zou misschien een animatie in poser staan als een vlag op de spreekwoordelijke strontschuit.
Misschien zou je aan een wat simpelere manier manier van animeren moeten denken (pixelart), of, als het niet om bewegende beelden gaat, denken aan foto's.

[ Voor 20% gewijzigd door MrE op 23-03-2003 00:21 . Reden: twee roodjes ei en een broodje gehaktbal zonder mayo ]

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 23:17
Ik denk dat je hier beter niet aan kunt beginnen. Gewoon filmpjes maken en die op internet zetten is misschien nog wel veel duidelijker. 2d is waarschijnlijk te onduidelijk en ook te veel werk. 3d is al helemaal niet zomaar onder de knie te krijgen, en dan ook zeer veel werk.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb al eens een site gezien in flash, waarin getekende poppetjes alá The Matrix gingen vechten. Ik ben alleen de url kwijt...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Ja maar dat was wel heel erg simplistisch MadMarky :)

Wat ik zou doen is inderdaad of met Poser verschillende gevechtshoudingen en handelingen uitbeelden, of gewoon lekker MPG'jes op internet publiceren waarbij het realtime word voorgedaan..

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de suggesties allemaal, ik zal dit even aan hem doorgeven. Het is een man die er opzich best wel tijd voor kan uittrekken, of hij ook de wil er voor heeft dat valt nog te bezien allemaal. :)

Goed, hij heeft hier genoeg informatie mee.

Willem, helaas is het heel moeilijk om realtime oefeningen voor te doen. Niet zozeer om het op camera te krijgen, maar de mensen die het moeten uitvoeren. Dit moet namelijk allemaal in slowmotion gebeuren en realtime slowmotion naspelen is niet de makkelijkste taak.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

psst: als je iets "realtime" opneemt kun je het "slowmotion" afspelen. Premiere is wat dat betreft makkelijker dan poser. :+

de betaler vervuilt

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
Je kan van de opgenomen beelden toch slomo maken?

=edit=
/me moet maar eens gaan slapen

[ Voor 30% gewijzigd door Ramon op 23-03-2003 03:31 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op deze site hebben ze er anim-gifjes van gemaakt :
http://www.soton.ac.uk/~maa1/chi/netguide/forma1.htm

Lijkt me wel erg bewerkelijk alleen.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Ik zou een tekenmodel nemen dat je in elke houding kan zetten - zo'n klein poppetje dat je gebruikt als er geen echt model voorhanden is om de houding te schetsen.

Dan zou je daarvan (bij een goede belichting) foto's van kunnen maken en deze zodanig kunnen bewerken dat ze een beetje schetsmatig worden weergegeven.

Anders raad ik net zoals de rest Poser aan - simpel te bedienen, gauw resultaat, maar je ziet helaas wel gauw dat 't allemaal synthetisch is. Nog beter zou 't zijn als je Poser combineerde met een outline/cartoon-renderer omdat renders misschien niet zo duidelijk zijn (goede renders == goede belichting etc.). Maak er een soort stripverhaaltje van en gebruik (zuinig, dat wel) pijlen om de bewegingen aan te geven.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Een 3d-programma is totaal ongeschikt voor dit doel. Ten eerste moet je een wereldklasse animator zijn om het al een beetje geloofwaardig op het scherm te krijgen. Ten tweede zijn de bewegingen van Aikido (waar het hier om gaat, volgens mij) zo bizar complex dat je nooit veel verder kan komen dan een grove benadering. De nuances zullen volledig verloren gaan.

Vroeger had de Yoshinkan Aikido site (www.yoshinkan.com) een aantal fantastische filmpjes (.mov) online staan. Deze waren vanaf een flinke verhoging opgenomen zodat de cirkelvormige bewegingen extra duidelijk zichtbaar waren. Ik denk dat zoiets een veel beter idee is voor die kennis van je.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Helemaal eens met Blues, een vechtsport animeren is super-moeilijk. Poser is op zich een eenvoudig programma dat je zo onder de knie hebt, maar de feeling voor zo'n animatie, dat heeft haast niemand. En iemand zonder ervaring die kan het al helemaal wel vergeten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom niet de bewegingen opnemen met een videocamera, en daar een gifje van maken? Of gewoon de filmpjes op je website zetten. Zelf animaties maken is verschrikkelijk bewerkelijk.

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Ik zie 2 ree-ele opties:
a) fotos maken van de verschillende houdingen (niet toereikend zoals je aangeeft)
b) verschillende bewegingen opnemen (in slowmotion 'afspelen' zoals gemeld word)

[ Voor 5% gewijzigd door Allochtoon op 23-03-2003 20:52 ]

Verwijderd

Ik zou ook voor Poser gaan als ik jou was! Het heeft echt een heel kleine leercurve en biedt veel features, want tenslotte is het voor dit soort opdrachten gemaakt!
Pagina: 1