Toon posts:

Strepen in beeld tijdens opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem ... soms volledig willekeurig krijg ik strepen in beeld tijdens het opstarten. Het beeld wordt dan vervormd en het lijkt wel of ik drie schermen naast elkaar zie flikkeren in een scherm.

Het os is windows 98.
PC: 233 mxx met 160 MB

Ik heb 2 monitoren getest, en tevens heb ik de agp videokaart vervangen door een pci exemplaar.

Aan de voeding kan het niet liggen denk wat het is wel een gloednieuwe kast.

Zou het aan het geheugen kunnen liggen ? Of kijk ik ergens anders overheen.
De instellingen in de BIOS staan allemaal standaard ... ik heb hier niks aan verandert.

De twee videokaarten zijn trouwens diamond fire 1000 gl (Agp) en een
Matrox MGA200 ......

Ik heb voor de diamond de drivers gedownload, de matrox kaart wordt automatisch herkent.

Wie heeft de gouden tip.

Oh ja ik heb alle topics al doorgelezen, ik zie hier nergens herkenning van mijn probleem.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
(Nieuwste) drivers installeren voor de Matrox ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Te hoge refresh rate? Dat kan strepen/lopen veroorzaken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 22 March 2003 @ 22:58:
Te hoge refresh rate? Dat kan strepen/lopen veroorzaken.
Hmmm maar dat zou dan toch een beperking moeten zijn van de monitor ?
Het is wel zo dat ik inderdaad in safe mode nergens last van heb ...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 23:03:
[...]

Hmmm maar dat zou dan toch een beperking moeten zijn van de monitor ?
Het is wel zo dat ik inderdaad in safe mode nergens last van heb ...
Probeer het dan eens rustig op 640x480 op 60 hz, en dan opvoeren, zowel resolutie als frequentie. Als je frequentie te hoog wordt gaat ie strepen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 22 March 2003 @ 23:05:
[...]

Probeer het dan eens rustig op 640x480 op 60 hz, en dan opvoeren, zowel resolutie als frequentie. Als je frequentie te hoog wordt gaat ie strepen.
Ja ik ga het even proberen ... pc staat niet hier .... het waren wel twee oudere monitoren ... 15 inch ... dus je zou wel gelijk kunnen hebben. Het is ook een verklaring waarom het bij beide videokaarten gebeurd.

Verwijderd

dude het zou of aan je voeding of geheugen liggen
en vergeet niet dat er nog steeds troep voeding worden verkocht in nieuwe kasten
ik heb zelf om dit soort dingen te kunnen vergeten een enermax van 135 euro gekocht
dus dat je zegt nieuwe kast wil nog helemaal niks zeggen over de kwalitiet van de voeding

nou geheugen is een leuke als je meerdere reepjes heb probeer een per stuk te testen en kijken hoe het pc reageert of geheugen van je buurman even lenen

mocht dit niks baten kan je nog altijd proberen het video geheugen in je bios op non shadow te zetten (kan wel het prestatie van je vid kaart benadelen)

ene laat me raden je hebt een AMI bios ?? zoja kan je gelijk het laaste proberen heb ik namelijk wel vaker gezien

ohja nog even een paar dingen
je refeshrate in win98 bij het opstarten is ALTIJD 60 HERTS dit valt niet aan te passen je instelling wordt pas door gevoerd nadat het GUI is ingeladen
en je drivers hebben er ook totaal niks mee te maken deze zijn namelijk nog niet geactiveerd bij het startup (vandaar 60 herts) win98 gebruikt een standaard vesa driver hiervoor

het probleem ligt 100% in je hardware(/instellingen)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 23:19:
dude het zou of aan je voeding of geheugen liggen
en vergeet niet dat er nog steeds troep voeding worden verkocht in nieuwe kasten
ik heb zelf om dit soort dingen te kunnen vergeten een enermax van 135 euro gekocht
dus dat je zegt nieuwe kast wil nog helemaal niks zeggen over de kwalitiet van de voeding

nou geheugen is een leuke als je meerdere reepjes heb probeer een per stuk te testen en kijken hoe het pc reageert of geheugen van je buurman even lenen

mocht dit niks baten kan je nog altijd proberen het video geheugen in je bios op non shadow te zetten (kan wel het prestatie van je vid kaart benadelen)

ene laat me raden je hebt een AMI bios ?? zoja kan je gelijk het laaste proberen heb ik namelijk wel vaker gezien

ohja nog even een paar dingen
je refeshrate in win98 bij het opstarten is ALTIJD 60 HERTS dit valt niet aan te passen je instelling wordt pas door gevoerd nadat het GUI is ingeladen
en je drivers hebben er ook totaal niks mee te maken deze zijn namelijk nog niet geactiveerd bij het startup (vandaar 60 herts) win98 gebruikt een standaard vesa driver hiervoor

het probleem ligt 100% in je hardware(/instellingen)
Oke man bedankt ... ik ga het morgen even proberen.

Het is trouwens een nieuwe aopen midi tower dus ik mag toch aannemen dat het niet aan de voeding ligt. In ieder geval zou je wel eens gelijk kunnen hebben wat betreft dat geheugen. Ik meen dat er een oude en een nieuwe inzit.
Dus ik ga hier mee aan de gang. Dat non-shadow zal ik ook gelijk eens proberen.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08

BeaM-R

Powerrrrr

Heb je toevallig Powerstrip geinstalleerd?

Ik heb dit namelijk ook bij het opstarten, het is maar 2 seconde ofzo.
En het is gekomen nadat ik Powestrip had geinstalleerd. Toen ik het er weer af had gehaald was het weg. Denk dat powerstrip bij het opstarten je videokaartsettings dan op je ingevoerde isntellingen zet ofzo.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Topicstarter
BeaM-R schreef op 23 maart 2003 @ 19:03:
Heb je toevallig Powerstrip geinstalleerd?

Ik heb dit namelijk ook bij het opstarten, het is maar 2 seconde ofzo.
En het is gekomen nadat ik Powestrip had geinstalleerd. Toen ik het er weer af had gehaald was het weg. Denk dat powerstrip bij het opstarten je videokaartsettings dan op je ingevoerde isntellingen zet ofzo.
Nee dit heb ik niet geinstalleerd .....
Pagina: 1