en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
Gewoon proberen. Het is echt niet zo dat de boel de lucht in vliegt. Volgens mij kan het nooit kwaad om een stel tweeters e vervangen door een fullrange speaker.
De geluidskwaliteit zou er dan toch ook op vooruit moeten gaan.
Ik bedoel, mijn huidige B&W boxen geven allicht beter geluid dan kleine surround boxjes.
Of zie ik iets over het hoofd?
Eigenlijk wil ik zeker weten dat door mijn huidige speakers te gebruiken op een, nieuw aan te schaffen surround set, ik de geluidskwaliteit wat kan opkrikken.
Ik bedoel, mijn huidige B&W boxen geven allicht beter geluid dan kleine surround boxjes.
Of zie ik iets over het hoofd?
Eigenlijk wil ik zeker weten dat door mijn huidige speakers te gebruiken op een, nieuw aan te schaffen surround set, ik de geluidskwaliteit wat kan opkrikken.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Front surround speakers zijn mij onbekend. Als je de standaard front speakers bedoeld die bij je kant en klare surround pakket zitten bedoelt, zou ik die maar gewoon omwisselen voor je B&W's. Hopelijk heeft de versterker van de surroundset wel wat goeds te bieden voor die B&W's.
Ik zou er mee oppassen als ik jou was. De versterker van de receiver is gemaakt om hele lichte satellietjes aan te sturen. Ik kan me voorstellen dat er geen rekening mee is gehouden dat mensen er normale luidsprekers op aan gaan sluiten. Vooral als je op hoog volume gaat draaien kan dit onherstelbare schade aan je luidsprekers veroorzaken. Dit komt door het "clippen" van je versterker (het plotseling inzakken van de stroomtoevoer) op het moment dat hij de gevraagde power niet meer kan leveren.
Great minds think alike!
Als de impedantie maar gelijk is boeit het niet, en zoals je zelf al zegt is de impedantie gelijk, dus het werkt *gewoon*. Het kan zijn dat het geluidsbeeld vertekent omdat de B&W's een hoger of lager rendement hebben of een andere klankkleur, maar dat is gewoon iets wat je even moet uitproberen
Verbal Kint: Een versterker gaat nooit kapot van een te zware speaker, andersom kan het wel kapot, clippen is ook niet het inzakken van de stroomtoevoer, het is gewoon oversturen van je versterker waardoor hij een "fijne" DC af gaat geven, wat je speakers meestal wat minder vinden...
Verbal Kint: Een versterker gaat nooit kapot van een te zware speaker, andersom kan het wel kapot, clippen is ook niet het inzakken van de stroomtoevoer, het is gewoon oversturen van je versterker waardoor hij een "fijne" DC af gaat geven, wat je speakers meestal wat minder vinden...
[ Voor 20% gewijzigd door MM op 23-03-2003 17:12 ]
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Verwijderd
dat klinkt volgens mijn voor geen meter. die versterker is speciaal gebouwd voor van die mini boxjes en versterkt alleen de hoge tonen en laag en miden laag hoor je niet ook al hang je er een enorme speaker achter.
ik heb het zelf met mijn mini set van phlips [2x50 watt rms] als ik die met mijn nieuwe speakers eens flink opendraai wat hij super heet en hij gaat zo af en toe flink klippen. [ te horen aan tik geluid door de tweeter].
je kan het het beste even testen met een paar oude speakers. en dan eventueel een fanetje op je versterker gooien om te verkomen dat je eindtoretjes verdampen.
ik heb het zelf met mijn mini set van phlips [2x50 watt rms] als ik die met mijn nieuwe speakers eens flink opendraai wat hij super heet en hij gaat zo af en toe flink klippen. [ te horen aan tik geluid door de tweeter].
je kan het het beste even testen met een paar oude speakers. en dan eventueel een fanetje op je versterker gooien om te verkomen dat je eindtoretjes verdampen.
Verwijderd
Nu praat je over nominale impedantie, de impedantie van speakers verschild over het gehele frequentie bereik. Waarbij ik helaas er ook nog moet bij vertellen dat sommige speakers (ook wel zware door jou geoemd) een impedantie kunnen aannemen van 2 ohm of lager terwijl de nominale impedantie iets van 6 ohm is ofzo. In dit geval ziet de av/ versterker dit waarschijnlijk als een kortsluiting en dan hoop ik dat ie daartegen beveiligd is anders gaat ie dus wel stuk door te zware speakers.m.m schreef op 23 maart 2003 @ 17:12:
Als de impedantie maar gelijk is boeit het niet, en zoals je zelf al zegt is de impedantie gelijk, dus het werkt *gewoon*. Het kan zijn dat het geluidsbeeld vertekent omdat de B&W's een hoger of lager rendement hebben of een andere klankkleur, maar dat is gewoon iets wat je even moet uitproberen![]()
Dat is ook precies waar ik voor waarschuw, een te lichte versterker (zoals deze) kan je luidsprekers stuk maken, waarschijnlijk zelfs eerder dan een te zware (voor zover je uberhaupt van te zwaar kunt spreken)m.m schreef op 23 March 2003 @ 17:12:
(...) Verbal Kint: Een versterker gaat nooit kapot van een te zware speaker, andersom kan het wel kapot (...)
Great minds think alike!
Verwijderd
We hebben het hier niet over een stel infinity kappa's. Twee b&w speakertjes kan echt zonder problemen op zo'n surroundreceivertje.
Pagina: 1