[PHP^& MySQL] Maken van een Poll

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een Poll.
Hierbij heb ik de gehele database al af en ook het tellen en weergeven van de resultaten is geen enkel probleem.

Ik heb alleen een vraag over hoe ik de mensen het beste één keer kan laten stemmen.

Ik sla het IP adres op van de stemmer samen met poll_id maar met mensen met een dynamisch ip werkt dit niet. Nu dacht ik ik werk ook met een cookie dan kan ik het daar op doen. Alleen cookies zijn weer te verwijderen.

De mensen hoever niet in te loggen om een stem uit te brengen.

Heeft iemand tips voor me hoe ik dit het beste kan afschermen zeg maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Polls die jij beschrijft kunnen eigenlijk niet waterdicht gemaakt worden. Je zou met een cookie kunnen werken inderdaad, maar die kunnen verwijderd worden. Hou rekening met het doel van je poll, en de uitkomst zal niet hangen om 1 of 2 gefraudeerde stemmen. Hou wel een lijst bij met dubbele stemmen en laat ze eventueel tellen (of stel dat ieder IP maximaal x stemmen mag doen, das voor de proxy's wel zo vriendelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cookie, IP-check en in laten loggen, dan zullen de meeste bezoekers het wel laten om twee keer te stemmen. Ik zou het niet doen iig. alhoewel.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt 1001% shure kan je niet zijn met een poll of je moet users dmv INDENTITEITS NUMMER laten bevestigen ofzo en dat wil natuurlijk nooit, de beste check is een cookie en ip check... that's it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

das voor de proxy's wel zo vriendelijk
Bij het grootste gedeelte van de proxies kun je gebruik maken van $_SERVER [ 'HTTP_X_FORWARDED_FOR' ], welke het IP adres achter de proxy voorstelt.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:00

Pelle

🚴‍♂️

Klopt, maar als je een bedrijfs-proxy hebt, dan geeft HTTP_X_FORWARDED_FOR adressen als 192.168.1.10 door enzo, en de IP-adressen uit die reeks zijn nou ook niet echt uniek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Pelle:
Klopt, maar als je een bedrijfs-proxy hebt, dan geeft HTTP_X_FORWARDED_FOR adressen als 192.168.1.10 door enzo, en de IP-adressen uit die reeks zijn nou ook niet echt uniek :P
Wel in combinatie met het proxy IP ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm hoe zou jij dat dan opslaan? 2xip? en hostname ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Wat had je zelf in gedachten?

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:56
minder handig als ze daar dhcp draaien.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

cybermans:
minder handig als ze daar dhcp draaien.
DHCP is uberhaupt een probleem, daar kom je niet omheen zonder cookies. Tenslotte zijn dynamische ip-adressen bij bijv. chello of een "gewoon" inbelaccount ook niet veel anders dan DHCP

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm schreef op 23 March 2003 @ 21:45:
Wat had je zelf in gedachten?
drm, heb je me vraag gelezen? ik vraag aan jou wat jij in gedachten heb; ik zelf heb ook wel wat in gedachten maar dat is niet de vraag

en ik zal jou antwoord ff beantwoorden:

Ik denk

ip1, ip2, hostname + cookie

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:46

MBV

Is er niet een manier waarmee je erachter kan komen of een IP dynamisch is? Dan kan je toch instellen dat iemand die een dynamisch IP heeft, 10 min niet mag pollen.

Voorstel voor je tabel, als dit kan:
poll(stem,IP,proxyIP,datetime)

en dan controleren op tijdstip. Cookie hoef je toch niet op te slaan in je tabel? kan je toch gewoon uitlezen?
Pagina: 1