Ik hoop dat de topic titel een beetje duidelijk is. Ik heb een PC waar ik met geen mogelijkheid XP op geinstalleerd krijg. Ik heb de installatie al erg vaak geprobeerd, ook op een kaal systeem, maar het wil gewoon niet lukken. Nu wil ik dus de harde schijf uit die PC in een andere PC zetten, windows XP installeren, en weer terug zetten. Probleem is dat mijn andere PC een AMD proc heeft, en deze een Intel. Ik heb wel eens gehoord dat dat niet goed gaat. Klopt dit, en kan ik anders op een bepaald moment in de installatie, voordat alle hardware geinstalleerd wordt de harde schijf weer terug wisselen en dan de installatie voortzetten?
Kan zoiezo niet, krijg je problemen met windows die een ander systeem herkent.
Als je hemm niet geinstalleerd krijgt zou ik eerste het probleem oplossen ipv vermijden wat je nu dus doet... want als de installatie al niet goed gaat, hoe moet dat dan als ie klaar is??
Memtest? misschien heb je brak geheugen...
Als je hemm niet geinstalleerd krijgt zou ik eerste het probleem oplossen ipv vermijden wat je nu dus doet... want als de installatie al niet goed gaat, hoe moet dat dan als ie klaar is??
Memtest? misschien heb je brak geheugen...
Welk onderdeel van de installatie gaat er niet goed dan, en wat voor foutmelding krijg je, wat zijn de systemspecs?
misschien dat je met sysprep wat kan uitvogelen?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
lijkt mij maar ja wie ben ik vragen om problemen 
toen ik dit type zag ik nog geen bericht onder de eerste vraag staan
maar toen het bepost werd waren er al meer
toen ik dit type zag ik nog geen bericht onder de eerste vraag staan
maar toen het bepost werd waren er al meer
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 22:38 ]
?? mis ik iets, beetje incorrecte zin volgens mij..
sysprep gaf wel probs aan, ben vergeten welke. installatie staakt ergens tijdens het blauwe scherm, na het kopieren van bestanden, of tijdens. steeds op een ander moment. de laatste poging is al een maandje terug, maar ik wil het toch eens oplossen. wil XP gebruiken vanwege de betere ondersteuning voor spellen.
En wat staat daar dan op?installatie staakt ergens tijdens het blauwe scherm,
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
een ander blauw scherm dan het crash scherm. als je XP installeerd kom je toch ook in een blauw scherm, voor alle instellingen en zo. bijv. of ie de harddisk moet formateren en of je NTFS wilt. dat blauw scherm dus.
en als je hier dan even neerzet wat er staat in dat blauwe schermByte_Me schreef op 22 maart 2003 @ 22:29:
een ander blauw scherm dan het crash scherm. als je XP installeerd kom je toch ook in een blauw scherm, voor alle instellingen en zo. bijv. of ie de harddisk moet formateren en of je NTFS wilt. dat blauw scherm dus.
dan weten we ook hoever de installatie wel lukt
"staakt ergens tijdens het blauwe scherm" is niet echt duidelijk
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
Is je CDtje wel helemaal fris? als hij ermee stopt tijdens het copieren zou dat het wel eens kunnem zijn.Byte_Me schreef op 22 March 2003 @ 22:09:
sysprep gaf wel probs aan, ben vergeten welke. installatie staakt ergens tijdens het blauwe scherm, na het kopieren van bestanden, of tijdens. steeds op een ander moment. de laatste poging is al een maandje terug, maar ik wil het toch eens oplossen. wil XP gebruiken vanwege de betere ondersteuning voor spellen.
blackd. Sysprep werkt niet bij een andere chipset, je zult iets meer moeten vogelen met de OPK tools, ik weet zo niet welke want ik ben nog bezig de XP preinstall handleiding door te worstelen(zo'n 1000 pagina's).
dan staat er copying blabla en vervolgens gebeurt er niks meer. het is geen BSOD oid. het is gewoon het blauwe XP installatie scherm. soms lukt het zelfs om alle bestanden te kopieren, maar dan start ie niet meer op. Ik wil gewoon graag weten of ik op de een of andere manier een installatie op een andere PC kan doen. Bij bedrijven zetten ze toch ook gewoon een ghost image op wat voor PC dan ook, en dat werkt dan toch?
PS. blabla is een willekeurige XP bestandsnaam, steeds een andere.
PS. blabla is een willekeurige XP bestandsnaam, steeds een andere.
[ Voor 8% gewijzigd door Byte_Me op 22-03-2003 22:55 ]
OPK tools?
CD werkte wel op die andere PC overigens.
CD werkte wel op die andere PC overigens.
[ Voor 112% gewijzigd door Byte_Me op 22-03-2003 23:12 ]
Bij bedrijven is er meestal sprake van standaard hardware; dus alle pcs zijn dan hetzelfde. Dat is in dit geval niet het geval. Je kunt je afvragen hoe stabiel je pc zal zijn als de installatie al niet eens goed wil lukken. Wil het omwisselen van de CD-ROM speler met een andere pc trouwens ook niet lukken ?Byte_Me schreef op 22 March 2003 @ 22:54:
Bij bedrijven zetten ze toch ook gewoon een ghost image op wat voor PC dan ook, en dat werkt dan toch?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Waar heb je dat vandaanProbleem is dat mijn andere PC een AMD proc heeft, en deze een Intel. Ik heb wel eens gehoord dat dat niet goed gaat. Klopt dit, en kan ik anders op een bepaald moment in de installatie, voordat alle hardware geinstalleerd wordt de harde schijf weer terug wisselen en dan de installatie voortzetten?
Maar ik heb zo'n probleem ook gehad (kreeg CDromspeler niet aan de gang
Als XP gaat installeren gaat het eerst gewoon domweg files (uitpakken en) kopiëren. Daarna vraagt hij om reboot en gaat hij hardware installeren. Dus toen het zooitje ging rebooten heb ik de HD verwisseld (van een P2 naar een P1).
tvw
OPK tools = OEM preinstallation tools, is leuk voor grotere bedrijven, je bouwt een OPK server en je kunt 1 image ghosten naar bijna elk type mobo. Dit is voor de thuisgebruiker niet echt handig.
Ik denk hetzelfde probleem gehad te hebben.. gaf het een bluescreen na het opnieuw opstarten? gaf het ook problemen bij het overcopieren van files? dan ligt het namelijk aan je (gecopieerde???) cd. Ik heb het vervolgens met een andere xp cd geprobeert en toen lukte het wel.. dus zie ergens anders een cdtje te vinden,
PS het cdtje deed het eerst bij een andere pc van mij ook, maar niet bij mn huidige.. waarom? geen idee
PS het cdtje deed het eerst bij een andere pc van mij ook, maar niet bij mn huidige.. waarom? geen idee
Het is geen gekopieerde CD. Maar ik denk wel dat het ligt aan het kopieren van bestanden. Ik zal eens op een andere PC de XP CD op de harddisk zetten, en dan via harddisk kopieren. misschien dat dat werkt.mirmuis schreef op 23 maart 2003 @ 01:14:
Ik denk hetzelfde probleem gehad te hebben.. gaf het een bluescreen na het opnieuw opstarten? gaf het ook problemen bij het overcopieren van files? dan ligt het namelijk aan je (gecopieerde???) cd. Ik heb het vervolgens met een andere xp cd geprobeert en toen lukte het wel.. dus zie ergens anders een cdtje te vinden,
Pagina: 1