Toon posts:

iiyama VM pro 411 d-sub probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen welke kleur draad er op welke pin moet van de d-sub stekker.
Ik moest een nieuwe stekker + snoer aan mijn monitor zeten , maar ik heb zo`n vermoeden dat de kleur verhoudingen bij de nieuwe toch anders zit.
het is een A705MT

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 22:07 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Staat toch bij de aansluitingen welke kleur erop moet??

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49
D-Sub is vga toch? Tenminste bij mijn iiyama wel, BNC zijn die gekke 'tulp' dingen achter, die moeten 'per' kleur enz.

|>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stekker van een kapotte (ander merk) monitor afgeknipt en nu denk ik dat de kleuren anders verdeeld zijn.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 21:51:
Ik heb de stekker van een kapotte (ander merk) monitor afgeknipt en nu denk ik dat de kleuren anders verdeeld zijn.
Ooh, zeg dat dan eerder.... maar volgens mij zijn er zat schema's te vinden van een D-SUB aansluiting hoor..

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 22 March 2003 @ 21:51:
D-Sub is vga toch? Tenminste bij mijn iiyama wel, BNC zijn die gekke 'tulp' dingen achter, die moeten 'per' kleur enz.
Ja en nu wil ik dus weten welke kleur op welke pin zodat ik hem door kan meten of het klopt

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49
Dus je wil BNC gebruiken... sorry hoor maar je openings post enz. komt op mij vaag over.. Of je wilt je VGA door meten (kun je beter nieuwe vga kabel kopen).. of je BNC doormeten.. Sorry :? :P

|>

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 21:53:
[...]

Ja en nu wil ik dus weten welke kleur op welke pin zodat ik hem door kan meten of het klopt
Kijk eens aan: http://www.acl.co.uk/pinouts.htm
Volop schema's in 1 min. google :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ok laat ik het iets duidelijker zeggen dan
ik heb stekker + snoer afgeknipt van een ander en die dan weer binnen in de monitor aangesloten. nu denk ik dus dat de kleur verhoudingen van de ene stekker en de andere stekker verschillend is

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Het gaat hier dus om de interne aansluiting op de printplaat? (begrijp ik het nu goed) :? :)

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 22 March 2003 @ 21:55:
[...]

Kijk eens aan: http://www.acl.co.uk/pinouts.htm
Volop schema's in 1 min. google :Y)
Die pinouts hoef ik niet dat had ik zelf ook allang gevonden

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 22 March 2003 @ 22:00:
Het gaat hier dus om de interne aansluiting op de printplaat? (begrijp ik het nu goed) :? :)
zo bedoel ik het ja
nu wil ik dus weten welke pin van de d-sub waar op de printplaat moet

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 22:02:
[...]

zo bedoel ik het ja
nu wil ik dus weten welke pin van de d-sub moet op de printplaat moet
Hèhè... dan begrijpen we elkaar eindelijk... (volgende keer wel ff beter je start post in elkaar draaien hoor.. ;) , maar ik zoek ff met je mee...)

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 22 March 2003 @ 22:03:
[...]

Hèhè... dan begrijpen we elkaar eindelijk... (volgende keer wel ff beter je start post in elkaar draaien hoor.. ;) , maar ik zoek ff met je mee...)
Ik dacht dat ik het redelijk duidelijk omschreven had, maar ik heb hem wat aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 22:08 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 22:05:
[...]

Ik dacht dat ik het redelijk duidelijk omschreven had, maar ik heb hem wat aangepast.
Wat handiger was geweest is wanneer je vermeld had dat je monitor een vaste kabel heeft en eventueel welke kleuren draden je nu hebt (die wil ik nu wel even weten als dat kan)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kleuren groen oranje zwart bruin wit en geel op 1 stekker de aarde word verdeelt over twee stekkers en die zitten weer op 1 stekkertje en op de laatste stekker zit zwart blauw zwart grijs zwart rood
Pagina: 1