Toon posts:

[WC]Temperaturten véél te hoog voor WC ?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ruime tijd (1 maand) een waterkoeling kitje van Poseidon steken bestaande uit:
Een sicce nova 400 L/u pomp
Alluminium (denk ik) cpu blok
Plexi water res
en een allu radiator!

Met de setup zo: pomp -> rad -> cpu blok -> reservoir
is hij met OC 45° idle stressed 50°

Dit vind ik voor waterkoeling wat aan de hoge kant niet?

Even ter vergelijking met mijn oude TT volano 9 op 4800 toeren deed hij 35°! idle
Ik weet dat deze kit vooral voor stilte bedoeld is maar hij moet toch wel wat beter presteren niet?
Het rad heeft 2 outtake fans en 1 intake.

Verdere hw specs:
ep 8rda+
2000@2200
512 pc 3200 twinmos geheugen
3 hard disks
Ti 4200 zalman gekoeld
Dit alles in een chieftec dragon (midi)

Dit is het dus :+

Verwijderd

mmm, vreemd, het zou idd kouder moeten zijn. Zit je koelblokje wel goed, qua aansluiting? Loopt er wel voldoende water door de leidingen (flow?)? Hoe warm is de omgeving (in een 30graden warme kamer wordt water iig nooit koeler dan 30)

De aansluitingen zijn iig goed en de flow ziet er ook goed uit. 50 graden is wel extreem, maar aan de andere kant maakt het geen bal uit zolang de boel maar goed draait. Een PC met 50 graden is in principe een normale PC.
Alleen is dat een flinke knauw in de trots als waterkoeling niet zo 'cool' is als het had moeten zijn.

/me heeft ook waterkoeling en komt gelukkig niet boven 40 graden.

Verwijderd

Topicstarter
het reservoir met pomp erin staat wel extern dus niet intern, maar ik denk niet dat mijn kamer warmer is dan 23° :?..
Blokje is ook goed aangesloten A3 ertussen..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 21:24 ]

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 18:12

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je dat koelblok moet bevestigen, maar kan het zijn dat ie niet strak genoeg zit, of zit er toevallig een spacer tussen?

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 21:23:
het reservoir met pomp erin staat wel extern dus niet intern, maar ik denk niet dat mijn kamer warmer is dan 23° :?..
Blokje is ook goed aangesloten A3 ertussen..
Voelt je koelblok ook warm aan? misschien zit die niet goed gemonteerd :?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44

Shunt

Boe

ik zou idd ook eens kijken of het blokje niet te strak zit
en heb je niet te veel / weinig pasta er tussen zitten ? en welke pasta heb je ?
worden de slangen die van je proc af komen warm ??
en past dit niet beter in het [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Nou ik denk dat het probleem zit in het allu blokje. Het is trouwens zowieso harstikke fout om niet te weten wat voor blokje je hebt, allu en koper gaan niet samen |:( . Dus ik zou eerst eens kijken wat je precies hebt. Is alles allu (rad en blokje) dan komt de hoge temp waarschijnlijk doordat:
1) Allu geleid niet zo goed als koper.
2) blokje niet strak genoeg, hoe heb je hem vastgezet?
3)Niet goed contact core en blokje, kan door spacer of doordat blokje niet vlak is (lappen is de oplossing).
4)teveel AS3 ;)

Verwijderd

voel eens of je blokje zelf warm is. Als dit niet zo is is de geleiding tussen de core en je blokje niet goed. Dus steviger aandraaien / minder as3 / blokje gladschuren / spacer verwijderen.

Dit had ik met mijn koperen blokje (gemaakt door Tha Mafkees) hier scheen het aan te liggen. Ik heb toen het blokje vaster gedraaid en mn cpu gemold dus wees voorzichtig :(. Binnenkort na een half jaar poging 2: nu met veertjes en spacer op een XP1700 :). Ik ga van te voren ook nog maar ff met superfijn schuurpapier aan de slag, kan nooit kwaad.

Verwijderd

Ik vind de temp ook wel aardig hoog maar dit setje is dan ook absoluut niet geschikt voor preataties maar meer voor de stilte en ik denk dan dat je qwa temps niet veel lager komt.
Je kan nog wel het 1 en ander doen om het toch wat lager te krijgen:
1.De dosering koelpasta> Hier zijn veel tutorials van op het web welke de beste manier voorschrijven om pasta aan te brengen, artic silver is DE pasta maar tegelijkertijd kan het heel negatief werken als je teveel van dit goedje gebruikt.
2.Spiegel je waterblokje, eerst stapsgewijs schuren met fijn waterproof schuurpapier vanaf p600-800 en daarna polijsten zodat het net een spiegel is.

Je kan nog veel meer doen om betere temps te krijgen maar deze 2 dingen maken vaak het meeste verschil.

Je kan trouwens beter verdergaan in het topic wat voor deze vragen bestemd is[WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II

Verwijderd

Topicstarter
Mjs, mss gaat het niet lager, blokje is vastgemaakt zoals het met een fan word gedaan dus vaster dan dat kan het dus al niet hé :)

Het blok voelt louw aan, de slang die van de CPU komt is redelijk warm ja!

Er zijn een halve rijstkorrel AS3 op de core..

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 22:27:
Mjs, mss gaat het niet lager, blokje is vastgemaakt zoals het met een fan word gedaan dus vaster dan dat kan het dus al niet hé :)

Het blok voelt louw aan, de slang die van de CPU komt is redelijk warm ja!

Er zijn een halve rijstkorrel AS3 op de core..
hmm lijkt erop dat blokje wel prima wartme opneemt :)

misschien radiator niet genoeg capiciteit? draaien de fans daar nu op volle toeren?, zo nee zet die eens voluit en kijk eens of het erg veel scheelt.

specs

Verwijderd

Ik meen me iets te herinneren dat die Poseidon set niet zo goed is.. Plus dat het blokje niet lekker glad is en een V7+ is dat wel. Plus dat het alu is...plus dat er een slechte rad bij zit.. etc etc..

Een combinatie van factoren dus :) En deze vragen moeten idd in [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml] Jupiler post als een gek in die draad, dus 100% garantie op antwoord :P Maar ik denk dat je nu ook al aardig wat info hebt en genoeg dingen om uit te proberen. Deze gaat dicht :o
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.