micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Booten in single user mode. (met lilo achter boot tikken: linux 1) vervolgens kun je in /etc/rc2.d kdm tijdelijk even weghalen (verplaats bijv naar /root).
Dat zou hetmoeten oplossen
Dat zou hetmoeten oplossen
Nee, dat is het gekke. Hij blijft gewoon zowaar helemaal hangen!Echnon schreef op 22 maart 2003 @ 20:49:
Krijg je niet meteen een console login als X crasht dan?
micheljansen.org
Verwijderd
Open een virtuele console door op
<CTRL>-<ALT>-F1 (of F2, F3, F4) te drukken
Dan zou je moeten kunnen inloggen en de juiste configuratiefiles
aanpassen :
bijvoorbeeld (als root)
update-rc.d kdm remove
zal het opstarten van kdm weghalen...
<CTRL>-<ALT>-F1 (of F2, F3, F4) te drukken
Dan zou je moeten kunnen inloggen en de juiste configuratiefiles
aanpassen :
bijvoorbeeld (als root)
update-rc.d kdm remove
zal het opstarten van kdm weghalen...
Tja, als KDM X start welke fout geconfigd is en niet na 3x crashen de console terug geeft, is er geen redden meer aan met CTRL+ALT+F1 enzo, je keyboard reageert nml ook niet meer.
Er zijn twee opties: de gegeven optie met linux 1 uit lilo, en nog eentje: met ssh vanaf een andere machine inloggen en je KDM config herstellen, vervolgens rebooten.
Er zijn twee opties: de gegeven optie met linux 1 uit lilo, en nog eentje: met ssh vanaf een andere machine inloggen en je KDM config herstellen, vervolgens rebooten.
Verwijderd
zoiets heb ik ook gehad op mijn RH8 bakkie. bij mij kon ik wel na een sec. of 10 <ctrl> + <alt> + <f1> indrukken en dan ging die wel naar de console. vanuit daar ging ik naar runlevel 3(bij mij zonder x) daar starte ik xf86config op en daar ging ik dan maar configureren todat hij opstarte. alleen ik zit nu nog met het probleem dat ik de computer moet opstarten in runlevel 3 en vanuit daar dan startx indruk
. maar je kan in ieder geval dan wel je computer opstarten en in x window krijgen.
Het eerste antwoord (van Jelmer) is de juiste/makkelijkste oplossing.
Dit staat ook wel op internet/in de search, maar aangezien hij de computer helemaal laat hangen is het toch niet helemaal 'standaard'. Dus krijg je de driver daarna wel weer aan de praat?
Dit staat ook wel op internet/in de search, maar aangezien hij de computer helemaal laat hangen is het toch niet helemaal 'standaard'. Dus krijg je de driver daarna wel weer aan de praat?
[ Voor 45% gewijzigd door Wilke op 23-03-2003 01:01 ]
Ik heb het op de manier van Jelmer opgelost.
Uiteraard had ik al geprobeerd om naar een virtuele console te switchen, maar linux sloeg helemaal vast. Dat ging dus niet. Inmiddels heb ik m'n drivers weer in orde nu.
Uiteraard had ik al geprobeerd om naar een virtuele console te switchen, maar linux sloeg helemaal vast. Dat ging dus niet. Inmiddels heb ik m'n drivers weer in orde nu.
micheljansen.org
Pagina: 1