ATI9700 met ASUS A7v133, Driving strength

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb dus vaak lock ups met deze kaart tot nu toe geen oplossing gevonden, alles wat gemeld werd zijn dingen waar de meesten zelf ook aan denken...

Nu had ik ergens gelezen dat het aanpassen van de driving strength of AGP Volt. de stabiliteit terug kan geven.

Ik heb dus een ASUS A7V133 en geen mogelijkheid om AGP volt. aan te passen maar wel de driving strength. Heeft iemand deze wel eens aangepast bij 1 zelfde soort combo? en zoja weet je ook de waarde hiervoor

Verwijderd

Wil ik ook graag weten ik heb mijn kaart nu al 3 keer geruild ivm blauwe schermen vastlopers tijdens games.

Ik heb alles al geprobeerd fw aan/uit pc terug klokken agp apture size 64 of 128 mb,verscheidene drivers alle catalyst en omega drivers.

specs zie onderstaand sighn.Voeding is een 300 watt van antec mijn 3,3 volt lijn is 3,28 en mijn 5 volt 4.98 dus niet slecht ook niet supergoed maar dit zal het probleem niet zijn.

Ik denk dat de kaart net iets te weinig stroom/voltage krijgt dus als iemand een idee heeft GRAAG!!!! anders maar weer terug naar NVIDIA ;( ATI rules in beeld :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

erm zou je niet denken dat het probleem gewoon zit in het bord ?
dit is ongeveer het zelfde als een super getweekte GTI motor in een oud eendje te zetten :X beetje jah verkeerd ;)
ik zou zeggen begin eens te denken aan een ander mobo :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Shunt> ja ander MOBO komt er ook... maar zit nog ff te denken welke en misschien w8 ik nog wat langer tot S-ATA schijven vollop beschikbaar zijn.

Orange> heb je al geprobeerd je AGP volt. naar 1.7 te verhogen of als dat nog steeds niet werkt 1.8V?

Anyway who can help on hexadecimale driving strength waardes?

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 22-03-2003 21:25 ]

Verwijderd

Dacht dat mijn mobo toch niet oud is/was!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 21:36 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Nouja. Het is een SD-Ram moederbord. Tegenwoordig zit er in elk nieuw systeem een DDR reepje in.(in een AMD sys)
Heb je de laaste bios er al op?
Deze kun je vinden op ftp://ftp.asuscom.de/pub/...set/Apollo_KT133A/A7V133/

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 21:35:
Dacht dat mijn mobo toch niet oud is/was!!
Eigenlijk wel best wel oud, kt133 chipset heb ik nog in mn oude pentium 3 computer met sdram.
Maar ik kan me voorstellen dat een kt133 chipset met sd ram en een ati radeon 9700 problemen gaat leveren, nieuwste van het nieuwste met iets ouds, tja.
AGP driving strenght heeft vaak geen zin, alleen een 0.0001ste deel om betere oc`s te krijgen.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
caspergt schreef op 22 March 2003 @ 21:51:
[...]

Eigenlijk wel best wel oud, kt133 chipset heb ik nog in mn oude pentium 3 computer met sdram.
Maar ik kan me voorstellen dat een kt133 chipset met sd ram en een ati radeon 9700 problemen gaat leveren, nieuwste van het nieuwste met iets ouds, tja.
AGP driving strenght heeft vaak geen zin, alleen een 0.0001ste deel om betere oc`s te krijgen.
Lijkt me een beetje gelul :* aangezien de KT133 een K7 (AMD Athlon) chipset is ;)

Overigens heeft Orange dan ook een KT333 plankje, met, als ik t zo lees, driverproblemen.

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Caesartje schreef op 22 March 2003 @ 21:57:
[...]

Lijkt me een beetje gelul :* aangezien de KT133 een K7 (AMD Athlon) chipset is ;)

Overigens heeft Orange dan ook een KT333 plankje, met, als ik t zo lees, driverproblemen.
Ooit van een via kt133 gehoord ? ik had in iedergeval een via apollo 133 pro chipset ofzoiets op mn ecs p6vap a+ bordje.
Dus geen gelul was codenaam VIA694X
Oeps ik zie het in zn sig staat kt333 in zn begin post 133 :?

[ Voor 7% gewijzigd door caspergt op 22-03-2003 22:08 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Jah laatste stabiele BIOS heb ik al :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Anyway lees ik toch echt op meerdere fora dat het aanpassen van de driving strength VEEL problemen kan verhelpen... alleen nergens staan de waardes voor een Sapphire 9700 in combo met een ASUS A7v133

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

n00bs schreef op 23 maart 2003 @ 12:46:
Anyway lees ik toch echt op meerdere fora dat het aanpassen van de driving strength VEEL problemen kan verhelpen... alleen nergens staan de waardes voor een Sapphire 9700 in combo met een ASUS A7v133
Ik heb ergens eens gelezen dat, uit mijn hoofd, de waarde BA veel problemen kan oplossen. In mijn BIOS is het in ieder geval de eerste waarde.
Gebruik het zelf niet maar dit staat mij nog bij...

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
caspergt schreef op 22 maart 2003 @ 22:07:
[...]

Ooit van een via kt133 gehoord ? ik had in iedergeval een via apollo 133 pro chipset ofzoiets op mn ecs p6vap a+ bordje.
Dus geen gelul was codenaam VIA694X
Oeps ik zie het in zn sig staat kt333 in zn begin post 133 :?
Via Apollo Pro133A is toch net wat andere chipset dan via kt133 hoor :z

Ennuh voor de topicstarter, ik zette vroeger mijn agp driving strength op EA, dat lostte een hoop problemen op met hoge fsb e.d. :)

[ Voor 18% gewijzigd door bobo1on1 op 24-03-2003 00:11 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

hhmm 300 watt voeding is ook minimaal hoor en heb je de fast (side) writing of hoe dat ook maar heet al een keer uit gezet scheel ook veel problemen

Verwijderd

Ik ken bij mij in mijn bios niks vinden over de agp op 1,7 of 1,8 te zetten!!

Ik ben vandaag bezig gewwest met alles opnieuw installeren gewoon k*t in games gewoon blijven hangen of rebooten,alle foutmeldingen op gezocht op internet en geen oplossing.

Denk dat ik maar een nvidiaatje ga halen en dan lekker gamen

Ben het zat.

Verwijderd

Probeer eens andere drivers dan..Had ook veel problemen met de nieuwste drivers...Toe heb ik verschillende versies geprobeerd..Van 2.5 tot 3.2...3.0 werkte bij mij het beste

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter.

Ik heb ook een Asus A7V 266c en lock-ups. Amper een maand geleden gekocht ivm mobo-crash. Vlgd jaar PC-prive een nwe. Asus is tijdelijk, maar dat neemt niet weg dat ik wel van mijn Radeon 9700 Pro wil genieten.

Ik zal vanaaf kijken hoe ik die Strength kan aanpassen.

Verwijderd

Vandaag toch maar ff een mem test gedaan en wat denk je!!Mijn crashes kwamen door mijn geheugen,na 32% al 112 errors :(

Dus maar ruilen en heb nu Kingston pc3000 HyperX pc weer zo stabiel als een zonnetje :) :)
Pagina: 1