Toon posts:

sweex router en online gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vanmiddag een sweex broadbandrouter gekocht. Ik heb dat ding aangesloten zoals staat beschreven in de handleiding. De twee aangesloten pc's kunnen gewoon het internet op en dat werkt voor de rest goed.

Als ik echter probeer te mohaa-en en ut2003 en via het net kom ik niet op de servers omdat het te lang duurt.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen om dit werkend te krijgen??? Ik had dat ding juist gekocht omdat we dan met z'n drieen kunnen knallen via die router op één internet verbinding.

Ik heb de search gedaan op online gaming + sweex maar vond daar niet de oplossing.

HELP!!! Ik wil zowiezo in mijn eentje knallen. En dan vooral mohaaa. Moet soms iets instellen of zo??

Verwijderd

Ik heb geen idee wat moha is... maar waarschijnlijk moet je wat poortjes open zetten :+

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Als het goed is doe jij iets fout +) Ik heb al vaker met die routertjes gewerkt, en online gaming werkt gewoon goed (je gebruikt toch geen proxy oid ?)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10
mohaa = medal of honor allied assault

ik heb met mijn SiteCom router nog nooit poorten open hoeven te zetten om een spel te kunnen spelen (wel hosten)

misschien staat je vuurmuur te strak ingesteld!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
zie de Faq, daarin staat hoe je de poorten voor gams mot doormappen... weet niet uit me hoofd welke poorten je voor mohaa moet hebben, maar dat vond ik in de manual.

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 09:07
Ik had hetzelfde probleem maar dan met Return To Castle Wolfenstein. Ik kon maar niet samen op één server komen.

Bij mij ging het zo:

PC1 zit op server word gedisconnect(server lijkt te hangen en poef disconnect)
PC2 joint en die zit vrolijk rond te loopen.
PC1 "probeert" te joinen maar dat lijkt niet te lukken (een oneindige wachtrij terwijl de server vrij is)

Poorten opgezet zover er poorten waren. etc.

Heb de hoop maar opgegeven en een draytek vigor 2200E gekocht en daarmee was het probleem opgelost.

De sweex ligt hier onder het buro niks te doen. Precies waar ie hoort en wat ie kan doen.. Niets dus ;)

Ik wou je iig vertellen dat ik hetzelfde heb ervaren maar een oplossing kan ik je niet geven. Hoogstens een andere router aanbevelen.

Verwijderd

Topicstarter
ook als ik met 1 pc probeer te spelen wordt het niets. In UT 2003 krijg ik wel van welkom en zo, maar het pingen van de servers wordt dan weer niets.

Verwijderd

0900-BELSWEEX (0900-23579339, € 0,70 p.m)

Die gasten weten vast wel 123 wat het is...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens geen vuurmuur aan staan. Wat wil zeggen dat ik Norton heb uitgezet om te kijken of dat het kon zijn. Niet dus.

In mohaa pingt hij ze wel maar stopt ergens in het midden. Ergens aanloggen gaat vervolgens weer niet.

HELP

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
denk dat je poorten moet mappen.. kun je wel ergens instellen op die configpagina van je router (bij adress mapping dacht ik corr: 'special applications' en dan de juiste poorten)

Ik had hetzelfde met counterstrike.. best wel irritant want met mn linuxrouter hoefte ik nooit wat te mappen voor cs en met die sweex ineens wel. Andere games heb ik nog niet geprobeerd, maar ik hoop niet dat het bij mij voor andere games ook moet....

[ Voor 41% gewijzigd door Palomar op 22-03-2003 21:22 ]

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Moet je eens dmz naar jouw ip doen zit onder de firewall instellingen als je dmz aanzet krijg je een directe verbinding tot je kabelverbinding moet je wel ff een firewall hebben draaien.

Specs

Verwijderd

ja maar die dmz helpt dan niet als je met zijn 3-en wil gamen :S Je kan veel poorten gaan forwarden maar dit is best wel lastig en werkt niet altijd optimaal. Sommige routers hebben ondersteuning voor veel games en "voelen " dit zegmaar aan. Andere router kopen voor optimaal gemak of poortforwardingen opzoeken suc6 Sitecom en Draytek zijn goede :)

Verwijderd

Topicstarter
heb je hier met die draytek geen last van dan??? Want dan ruil ik dat ding om.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Semetrix schreef op 22 March 2003 @ 19:13:
Ik had hetzelfde probleem maar dan met Return To Castle Wolfenstein. Ik kon maar niet samen op één server komen.

Bij mij ging het zo:

PC1 zit op server word gedisconnect(server lijkt te hangen en poef disconnect)
PC2 joint en die zit vrolijk rond te loopen.
PC1 "probeert" te joinen maar dat lijkt niet te lukken (een oneindige wachtrij terwijl de server vrij is)

Poorten opgezet zover er poorten waren. etc.

Heb de hoop maar opgegeven en een draytek vigor 2200E gekocht en daarmee was het probleem opgelost.

De sweex ligt hier onder het buro niks te doen. Precies waar ie hoort en wat ie kan doen.. Niets dus ;)

Ik wou je iig vertellen dat ik hetzelfde heb ervaren maar een oplossing kan ik je niet geven. Hoogstens een andere router aanbevelen.
Dat zou op te lossen kunnen zijn met het volgende console command voor Quake3 (waar RtCW en MoH:AA de engine van hebben geleend); net_qport "portnummer"
Standaard is net portnummer 16392, en als beide PCs via dezelfde port willen spelen kan het dus problemen geven.

Dus bij PC1 haal je de console omlaag (op ~ rammen), en daar vul je net_qport "16392" in, en op PC2 vul je dan net_qport "16393" in...

Van Commanders Keen's Q3 console guide; de beschrijving van het commando is: set internal network port. this allows more than one person to play from behind a NAT router by using only one IP address

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de tussentijd de sweex geruild voor een vigor draytek 2200e. Hier hoef ik niets in te stellen en kon ik gewoon online gaming doen. Ook met twee pc's op dezelfde gameserver.

Dank voor de replies :Y) :Y) :Y)
Pagina: 1