Toon posts:

Sweex router + kabelfoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een sweex router gekocht om mijn computers op m'n kabelfoon kabel internet terratec modem aan te sluiten. Heb de installatie procedure doorlopen maar het werkt voor geen meter. Mail werkt perfect echter explorer werkt klote vaak wordt alleen de achtergrond van een pagina getoond en meer komt er niet. Bij planet zie ik wel de bovenste regel van de menu balk en daarna niets meer. Het gekke is dat de www.sweex.nl site als een speer werkt. Heb bij PPPoE m'n gebruikersnaam en password ingegeven en vervolgens als verbinding dynamic IP gekozen want dat is hoe kabelfoon met ip-adressen omgaat.

Verder heb ik bij NAT niets ingegeven en Firewall ge disabled!

Wie heeft ervaring met de 4 poorts sweex router icm kabelfoon of heeft suggesties!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ervaring? eventueel met een andere kabel provider?

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 22:40

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 18:53:
Heb een sweex router gekocht om mijn computers op m'n kabelfoon kabel internet terratec modem aan te sluiten. Heb de installatie procedure doorlopen maar het werkt voor geen meter. Mail werkt perfect echter explorer werkt klote vaak wordt alleen de achtergrond van een pagina getoond en meer komt er niet. Bij planet zie ik wel de bovenste regel van de menu balk en daarna niets meer. Het gekke is dat de www.sweex.nl site als een speer werkt. Heb bij PPPoE m'n gebruikersnaam en password ingegeven en vervolgens als verbinding dynamic IP gekozen want dat is hoe kabelfoon met ip-adressen omgaat.

Verder heb ik bij NAT niets ingegeven en Firewall ge disabled!

Wie heeft ervaring met de 4 poorts sweex router icm kabelfoon of heeft suggesties!
zo'n soort gelijk verhaal ken ik ook, alleen dan met sweex + wanadoo cable. na een hele tijd kloten bleek et gewoon een brakke kabel te zijn, dus misschien hier ook wel gewoon in het geval?

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Tachyon

pop the glock

Ik heb geen Sweex router, maar wel Kabelfoon icm een Draytek 2200E.
Ik doe helemaal niks met de PPPoE-settings van mijn Draytek?

[ Voor 28% gewijzigd door Tachyon op 23-03-2003 01:56 ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:07
ik heb kabelfoon icm een terayon modem en een linksys router. Ik heb de router gewoon ingesteld op automatisch IP verkrijgen (DHCP). Ik heb nog nooit van PPPoE gehoord bij kabelfoon?

Verwijderd

Topicstarter
In PPPoE stel ik mijn username en password in en daarna kies ik Dynamic IP DHCP! Zijn er misschien mensen die ook zo'n sweex router hebben en die mij wat kunnen vertellen over de NAT instellingen van sweex want daar staat in die crappy handleiding niets over in.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het werkend gekregen! Wel wat simplistisch maar ok. Kreeg een reactie op een posting die ik gedaan had in een newsgroup oproep de tip om een 10 Mbit tussen de router en het modem te zetten en dat werkte inderdaad!

Verwijderd

Wat bedoel je met 10Mbit ?

Ik heb ook kabelfoon en een sweex router. Internetten lukt allemaal wel, maar in games volop lag en vaak connectie onderbrekingen om de 10sec. Als ik de router weg haal is het een stuk minder.

Verwijderd

Ja wil ik ook wel eens weten.
Ik heb er ook last van....

Hoe kan je dan je Sweex router op 10 mbit zetten?
Pagina: 1