Toon posts:

schotel problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een schotel met digitale ontvanger om tv te kijken. Wij maken gebruik van de astra sateliet en hebben het standaard abbonoment (geen canal+). Onze schotel staat in onze tuin en we snoeien de bomen.
Nu is ons probleem dat (zoals nu) we geen beeld hebben. het beeld is gewoon helemaal zwart behalve een rood vierkantje in de rechter benedenhoek. Als ik dan kijk bij signaalsterkte dan is deze heel laag. Dit komt meestal voor met slecht weer (omweer, regen etc). Ik vroeg mij af of dit normaal is en of hier misschien iets tegen te doen is.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:39

megaleo

Special member

Probeer je schotel eens bij te richten. Dit is namelijk niet normaal dat je signaalsterkte zo laag is.
Heb je niet een poosje ook de tuner uitgehad? Hoofdschakelaar ook uit?
Want er wordt eens in de zoveel tijd een nieuwe code naar je schotel gestuurd, en dan moetie wel aan staan om hem te ontvangen.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 10:00

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Klinkt als een slechte ontvangst, doordat de schotel niet meer goed op de sateliet uitgericht is. 2e optie is ook mogelijk.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Wat voor decoder hebben jullie. Bij philips ontvanger (dst5816 dsx6071 dsx7071 etc..) zit een ingebouwde signaal sterkte meter. Je zal met de ontvanger en een klein Tv de boel kunnen afregelen, dus draaien (heel lichtjes!!!!!!!) aan de schotel tot dat je beeld weer hebt. Zowel links als recht en boven en beneden.

succes!

Verwijderd

Hoe groot is je schotel?
Neem anders een 1m model, die zal voor voldoende ontvangst zorgen.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 10:00

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 18:53:
Hoe groot is je schotel?
Neem anders een 1m model, die zal voor voldoende ontvangst zorgen.
*kuch* voor Astra is 60 cm al meer dan genoeg hoor. 1 m is echt overkill. :/

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

jammer dat je niet in de buurt woont anders kon je mijn satfinder lenen.
maar jouw schotel staat verkeer afgesteld. even rustig draaien en steeds kijken hoe de ontvangst is. als het goed is moet je zelfs tijdens regen gewoon ontvangst hebben.[is hier wel zo] en een 60 cm schotel is voor de astra meer als zat. [zelfs in z frankrijk]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle reacties. We hebben inderdaad een philips. Het rare is dat normaal is de signaalsterkte gewoon goed (groen en ruim in het midden). Denken jullie dan nog steeds dat het de afstelling is?

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-12 09:22
IK red et zelfs met een 30 cm in spaanse grens en in noord denemarken (op camping). Dus schotel is groot sat. Elke ontvanger heeft volgens mij zijn eigen signaal metertje.

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Verwijderd

Bij philips is het menu -> 7 -> 1

Kijk daar ff onder A of B knop op welke sateliet hij staat afgesteld. Van de ene op de andere dag geen ontvangst vind ik wel een beetje vreemd. en als je kaart niet meer wordt gezien door canal + kun je altijd nog wel je signaal instellen.

Vreemde boel dus

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb hier exact hetzelfde probleem, ook met astra sateliet (Omg. Nieuwegein).

Volgens mij heeft het niks met de schotel te maken... Ik las een tijd geleden in de krant dat Canal + (waar jij je basis abo hebt) een aantal zenders zou afsluiten :|. Voor ik geloof 50 Euro kan je ze weer aanvragen... :(

Een maand geleden ofzo hadden ze bij ons Eurosport afgesloten (toen die dierenzender erbij kwam) en pas geleden waren ineens ook mtv, bcc en nog een aantal zenders weg :/ (het enigste wat te zien is is idd zo'n rood vierkantje)

[ Voor 50% gewijzigd door Sport_Life op 22-03-2003 20:47 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem hebben we dus wel vaker. En meestal lost het zichzelf ook weer op. Als het regent dan bigint het beeld af en toe te schokkeren en dan gaat dat uiteindelijk over op een helemaal zwart beelscherm met rood driehoekje.
Tevens staat de decoder altijd op standby. We hebben ook wel eens problemen dat het lang duurt met zappen. Dan zap je en dan blijft het beeld zwart, dan na drie minuten krijg je beeld maar dan loopt het geluid niet synchroon en dus word het beeld weer zwart en dan gaat het geluid weer synchroon lopen. Heeft dit misschien hier ook mee te maken?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dat hebben wij ook weleens bij regen, of als de takken voor de schotel hangen. Maar dan doen alle zenders het niet meer.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-12 09:22
eMAeRCe schreef op 22 March 2003 @ 20:34:
Ik heb hier exact hetzelfde probleem, ook met astra sateliet (Omg. Nieuwegein).

Volgens mij heeft het niks met de schotel te maken... Ik las een tijd geleden in de krant dat Canal + (waar jij je basis abo hebt) een aantal zenders zou afsluiten :|. Voor ik geloof 50 Euro kan je ze weer aanvragen... :(

Een maand geleden ofzo hadden ze bij ons Eurosport afgesloten (toen die dierenzender erbij kwam) en pas geleden waren ineens ook mtv, bcc en nog een aantal zenders weg :/ (het enigste wat te zien is is idd zo'n rood vierkantje)
Dit Zijn nu pay TV zenders geworden maar ik heb wel begrepe dat er met de komst van seca 2 mtv NL wel een free to Air zender word

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Verwijderd

Nieuwe kanalen installeren werkt soms ook wel, althans dat deed het hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment doet geen één kanaal het dus meer. meestal hebben wij dit dus ook met regen maar nu dus ook. Maar zelfs met regen hoort de schotel het toch gewoon te doen?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ow sorry, ik dacht dat een aantal kanalen het niet meer deden :)

/edit: Woei net ff opnieuw kanalen geinstalleerd en we hebben Eurosport weer :D :D :D Tnx 'kweetnix' :)

[ Voor 51% gewijzigd door Sport_Life op 23-03-2003 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
We zijn nu een dag verder en hij doet het nog steeds niet. Zou het dan toch misschien kunnen komen doordat mijn moeders betaling niet is doorgekomen of zo iets?

Verwijderd

"t Kan btw ook aan de SECA 2 portatie liggen. In april komt er ook een kaartwissel.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:08

Wildfire

Joy to the world!

eMAeRCe schreef op 22 March 2003 @ 21:23:
Ow sorry, ik dacht dat een aantal kanalen het niet meer deden :)

/edit: Woei net ff opnieuw kanalen geinstalleerd en we hebben Eurosport weer :D :D :D Tnx 'kweetnix' :)
Dat was alweer lang geleden, Eurosport was opeens verschoven en had dat niet aangekondigd.

Als je opeens een zender kwijt bent is het altijd een goed idee even je zenderlijst opnieuw in te laten lezen, je weet immers maar nooit of een zender opeens verhuisd is.

Dit topic doet me er trouwens aan denken, sinds enige tijd ontvangen we geen CNN meer op de digitale satelliet (we hebben het volledige Canal+ pakket), alleen een rood blokje als teken dat er geen zender meer op zou zitten. Ook maar even de nieuwe lijst inlezen dan?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wildfire schreef op 23 March 2003 @ 19:12:
[...]

Dat was alweer lang geleden, Eurosport was opeens verschoven en had dat niet aangekondigd.

Als je opeens een zender kwijt bent is het altijd een goed idee even je zenderlijst opnieuw in te laten lezen, je weet immers maar nooit of een zender opeens verhuisd is.

Dit topic doet me er trouwens aan denken, sinds enige tijd ontvangen we geen CNN meer op de digitale satelliet (we hebben het volledige Canal+ pakket), alleen een rood blokje als teken dat er geen zender meer op zou zitten. Ook maar even de nieuwe lijst inlezen dan?
Ik noemde alleen Eurosport, maar dat is een van de zenders die een rood vierkantje gaf. Cnn deed hetzelfde en hebben we nu ook weer :) Ik kan alleen AB Moteur niet meer ontvangen... Dat is gewoon zwart beeld zonder rood kruisje oid.

Verwijderd

Topicstarter
Ab moteur was dat niet zo'n frans tv-station met de hele dag programma's over auto's boten, vliegtuigen etc? Bij ons zat die op 537. CNN was hier ook opeens weg, maar wij verliezen toch al af en toe zenders (duitse mtv, poolse mtv, soms canal +).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het gebeurt regelmatig dat zenders verplaatst worden. CNN heb ik weer teruggevonden door alle opnieuw zenders op te zoeken. Ab Moteurs kan ik niet meer ontvangen met een standaard Canal Digitaal abo (geen rechten). Motors TV doet het nog wel.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 21:26:
Ab moteur was dat niet zo'n frans tv-station met de hele dag programma's over auto's boten, vliegtuigen etc? Bij ons zat die op 537. CNN was hier ook opeens weg, maar wij verliezen toch al af en toe zenders (duitse mtv, poolse mtv, soms canal +).
Dat was bij mij dus ook en dan helpt het om opnieuw kanalen te installeren :) En idd motors TV doet het hier ook nog.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 23-03-2003 22:21 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-12 10:29

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Voor alle Seca Ontvangers (dus Strong 8000, Nokia 9302 en 9304, Phillips 5816, 7072 enzovoort):

• Menu, 7, 1 = Signaalsterkte. Let op dat voedingsspanning LNB aan moet staan!

Geen signaal? Schotel bijstellen en LNB nakijken.

Wel signaal, maar nog steeds niet alle zenders?

• Menu, 5, 5, ok, ok, ok. Kanalen installeren, volgorde van Canal Digitaal. Er is een en ander verhuist laatst (CNN, Al Jazeera), dus effe updaten.

Wel zenders, maar nog steeds geen beeld?

Heb je wel een abo op die zender? Check of je schotel goed staat met kanaal 14, BVN. Die geeft altijd beeld. Daarna RTL 4 checken voor je Set Top Box pakket. Geen beeld? FF met je dealer bellen dat hij je kaart weer aan laat zetten door Canal Digitaal, of bel zelf met Canal Digitaal (0900 8350 meen ik).

Succes ermee!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

sebastius schreef op 23 maart 2003 @ 22:25:
Voor alle Seca Ontvangers (dus Strong 8000, Nokia 9302 en 9304, Phillips 5816, 7072 enzovoort):

• Menu, 7, 1 = Signaalsterkte. Let op dat voedingsspanning LNB aan moet staan!

Geen signaal? Schotel bijstellen en LNB nakijken.

Wel signaal, maar nog steeds niet alle zenders?

• Menu, 5, 5, ok, ok, ok. Kanalen installeren, volgorde van Canal Digitaal. Er is een en ander verhuist laatst (CNN, Al Jazeera), dus effe updaten.

Wel zenders, maar nog steeds geen beeld?

Heb je wel een abo op die zender? Check of je schotel goed staat met kanaal 14, BVN. Die geeft altijd beeld. Daarna RTL 4 checken voor je Set Top Box pakket. Geen beeld? FF met je dealer bellen dat hij je kaart weer aan laat zetten door Canal Digitaal, of bel zelf met Canal Digitaal (0900 8350 meen ik).

Succes ermee!
Ik had bij het installeren van kanalen eerst gekozen voor 'volgorde van Canal Digitaal', maar toen ik de zenders een ander nummer wilde geven kon ik dat alleen maar doen vanaf 501. (tot 999). Ik kon wel normaal de zenders een snelkeuze geven, of hoe dat ook heet (dat je met die pijltjes kan zappen).

Daarna had ik zenders geinstalleerd op willekeurige volgorde en toen lukte het wel :). Doe ik dan wat fout ofzo ? (we konden wel gewoon alle NL zenders ontvangen, daar waar we recht op hebben met ons basis abo)

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 23-03-2003 22:36 ]

• sebastius

sebastius

Nee hoor, de Canal Digitaal volgorde is 'vast'. En dus superirritant.

Willekeurige volgorde inlezen is een mogelijkheid, maar dan zoek je je de touwtandjes...

De truc: Lees in op Canal Digitaal. Doe daarna nog een keer kanalen installeren, willekeurige volgorde, maar breek dit af VOORDAT er gezocht wordt (schotel keuze menu). Kies nu kanalen toevoegen, en daarna hernummeren. Nu kun je ALLE zenders hernummeren, heb je HEEL astra, en toch ook de 'goede' volgorde!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb inmiddels al handmatig alle zenders een nummer gegeven :)

Maar dan weet ik dat iig voor de volgende keer, scheelt weer een hoop tijd :D

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 20:53:
Dit probleem hebben we dus wel vaker. En meestal lost het zichzelf ook weer op. Als het regent dan bigint het beeld af en toe te schokkeren en dan gaat dat uiteindelijk over op een helemaal zwart beelscherm met rood driehoekje.
Tevens staat de decoder altijd op standby. We hebben ook wel eens problemen dat het lang duurt met zappen. Dan zap je en dan blijft het beeld zwart, dan na drie minuten krijg je beeld maar dan loopt het geluid niet synchroon en dus word het beeld weer zwart en dan gaat het geluid weer synchroon lopen. Heeft dit misschien hier ook mee te maken?
Wat ik denk is dat jouw LNB niet waterdicht is. Er staat een laagje water in, wat voor problemen zorgt. Kijk of de witte dop gebarsten is. Zo ja, meteen vervangen. Ook je F-Connectors nakijken en eventueel vervangen voor de versie met water-kering.

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als je nou gewoon een Hyundai HSS1000-IR koopt met een 120cm draaibare schotel, ben je overal vanaf... B) B)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, als jij dan ff zorgt dat er Seca2 cardfiles zijn, ben ik met mijn Humax 5400 en Triax 90Cm ook weer blij. ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Oke jongens bedankt voor al jullie hulp maar het probleem is opgelost! Het bleek (zoals sebastius zei) dat er water in een connector zat. Nu deze vervangen is doet hij het weer goed.
Pagina: 1