Toon posts:

mysql niet meer als localhost maar als db.domein.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een gratis domein met hosting bij ladot. Daar op het ik een site die een database moet gaan gebruiken.

Ik draai thuis een mysql server. Maar deze draait alleen op localhost. Wat of hoe moet ik mysql aanpassen zodat die inplaats alleen localhost ik dan via internet connecten naar me mysql database via als voorbeeld: db.mijndomein.nl intevullen waar nu localhost staat.

Als ik dit nu doe dan werkt het niet :(

Iemand een idee waar ik dit kan vinden?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 00:33 ]

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
mysql_connect db.domein.nl ?
mysql db.domein.nl -u op console?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 20:38

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 18:15
PHP:
1
2
3
<?
mysql_connect("db.domein.nl", "username", "pass");
?>

is niet zo moeilijk dacht ik.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 18:37:
Ik heb nu gratis webspace bij ladot gekregen van iemand met domein. Nu draai ik thuis altijd mysql server. Alleen bij ladot dus niet maar wel php.

Waar kan ik informatie vinden om ook met mysql te connecten inplaats van localhost maar als db.domein.nl ?

Ik weet niet hoe dat heet dus ik weet niet waar je op moet zoeken.. iemand een idee?
je weet niet waar je op moet zoeken terwijl je wel zelf mysql draait :?
of bedoel je dat ladot geen mysql onderstuening in de php heeft :? > weinig aan te doen volgens mij, een betere hoster zoeken :+
of draai je thuis je mysqlserver waarnaar je wilt connecten? > poortforwarden/firewall etc

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik wel.. :) maar als ik db.mijndomein.nl doe dan werkt het niet omdat mijn mysql server alleen als localhost draait en dat wil ik veranderen..

heb topic even aangepast

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 00:33 ]

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Let op dat in je my.cnf niet de volgende regel staat:
set-variable = bind-address=localhost

Dan luistert mysql namelijk alleen op localhost en kan je dus geen berichten van buitenaf ontvangen.

Verder zal je zal je in de "mysql" database bij de tabel "db" een entry moeten toevoegen die een connectie van buitenaf toelaat. Als je dit gedaan hebt dan zal je "FLUSH PRIVILEGES" moeten doen of de database herstarten.

Hoe dit te doen is echt wel te vinden op de mysql site.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Topicstarter
paulh schreef op 23 maart 2003 @ 13:21:
Let op dat in je my.cnf niet de volgende regel staat:
set-variable = bind-address=localhost

Dan luistert mysql namelijk alleen op localhost en kan je dus geen berichten van buitenaf ontvangen.

Verder zal je zal je in de "mysql" database bij de tabel "db" een entry moeten toevoegen die een connectie van buitenaf toelaat. Als je dit gedaan hebt dan zal je "FLUSH PRIVILEGES" moeten doen of de database herstarten.

Hoe dit te doen is echt wel te vinden op de mysql site.
ja dat had ik al wel gevonden maar daar stond bij dat ik de optie localhost ergens weg moest halen tja waar :) maar nu kan ik er mee verder bedankt.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

move -> SA

configuratie problemen etc. horen niet in P&W :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Je moet poorten doormappen.... welke precies weet ik niet. In je script zet je dan als listen ip biijv: 213.32.69.2 (dat is dan je public ip van je isp) Zo doe ik dat ook en dat werkt perfect!
Pagina: 1