Op zondag 19 november 2000 16:46 schreef Tha_LeX het volgende:
Terrayon is sneller
Onzin. De specificaties van beide modems zijn vrijwel gelijk. De beperkende factor in beide gevallen is en blijft het kabelnetwerk (en dan vooral de wijkcontrollers die overbelast zijn en de routers in Amsterdam) en niet het modem.
Terrayon heeft minder vaak storing
Onzin. De storingen die plaatsvinden zijn in 90% van de gevallen problemen in het kabelnetwerk en niet problemen met de modems.
Kapotte routers, controllers, servers veroorzaken veruit de meeste storingen.
Terrayon krijgt dynamische ip's heb ik gehoord, maar ik heb sinds ik de terrayon modem heb het zelfde ip (een maand)
Zowel COM21's als Terayon's kunnen werken met DHCP, maar de laatste is daar beter voor geschikt.
Chello garandeerde aanvankelijk dat de Terayons wel met een dynamisch IP zou gaan werken, maar dat er een lease-tijd van een maand zou komen, waardoor het IP als statisch zou worden ervaren.
Twee maanden later kwam de mededeling dat deze leasetijd zou worden ingekort tot een week.
Het feit dat de Terayon DHCP ondersteund geeft Chello de mogelijkheid om je een dynamisch IP te geven. Dat ze die mogelijk NU niet benutten is geen garantie voor de toekomst.
Het COM21 platform blijft iig bestaan voor de zakelijke markt.
Denk je nou echt dat ze de zakelijke markt een trager, storingsgevoeliger modem zouden geven? Ga toch fietsen. Die COM21 is gewoon goed, maar bied teveel mogelijkheden voor de particulier (zoals het draaien van FTP servers e.d.) en daar wil Chello vanaf.
Het omruilen van je COM21 naar Terayon is NIET verplicht. Als zo'n muts van chello zegt dat dat wel zo is, verwijs haar dan maar door naar
www.coax.nl of
www.slakkehuis.com, dan kunnen ze zelf zien dat het niet zo is