Het bekende liedje: Chello

Pagina: 1
Acties:

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:05
Afgelopen vrijdag hebben ze ons op Chello aangesloten, maar de server zou down zijn waardoor het even niet werkte later hoorde ik van iemand anders die ook chello had dat het gewoon werkte. Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn.

Gegevens:
Postcode: 3262 (Oud-Beijerland onder rotterdam)
Modem: Com21
Connectie: Kabelmodem <-> Computer in orde.
1ste lampje groen
2de lampje groen-oranje
lampje uiterst rechts groen

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 11:37
Vraag een terrayon modem aan !!!

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• llevering
Kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen terrayon <-> com21, want ik hoor vaker dan terrayon beter is.

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 11:37
Op zondag 19 november 2000 16:43 schreef llevering het volgende:
Kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen terrayon <-> com21, want ik hoor vaker dan terrayon beter is.
Terrayon is sneller
Terrayon heeft minder vaak storing
Terrayon krijgt dynamische ip's heb ik gehoord, maar ik heb sinds ik de terrayon modem heb het zelfde ip (een maand)

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom bel je Chello niet gewoon?

• llevering
Waarom bel je chello niet gewoon?
Ik: 'K ben vrijdag op chello aangesloten er werd gezegd dat de server down was en dat daardoor niet gecontroleerd kon worden of het werkt. Maar nu werkt het nog steeds niet.
Chello: Hoe zien de lampjes eruit
Ik: eerste brand groen, tweede knippert oranje-groen, uiterst rechts groen
Chello: ooooo?
Chello: Uw postcode?
Ik: 3262
Chello: Er staat niet dat er een storing is. Wat is uw klant nummer?
Ik: [klantnummer].
Chello: Ik zal een e-mailtje naar de TD sturen, dan zullen zij wel kijken.[niks doen] Misschien zijn ze toch gewoon aan het werk met de kabel.
Ik: Ja, maar ik weet dat het bij anderen wel werkt, weet u echt niets beters?
Chello: Nee we laten eerst de TD er naar kijken. Prettig weekend.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 09:57

freddifish

schnappi !

op www.com21.com staat vast wel een modem manual...zoek eens op %com21% hier dan krijgn je veel meer info ;)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Wat een gelul. Of je kabelmodem online of offline is ligt voor 100% (of in erg uiterste gevallen een kapotte comcontroller) aan het kabelnetwerk. Als er een ruiswolk over dat kabelnetwerk komt dan gaat je kabelmodem offline. En dan maakt het echt niet uit of het een com21 of terrayon is.

Maar je zou evt het modem kunnen resetten. Stekker er uit 1 min. wachten, stekker er weer in en dan zou er binnen een half uur drie groene lampjes m,oeten verschijnen. Blijft dat ding alleen maar oranje-groen knipperen (en niet oranje-uit). dan staat je modem mac-adres en serienummer niet goed bij chello.

link waar alles staat

http://support.com21.com/cgi-bin/support/support?solution&11-000814-0002&130-966297897&14-0&2715-0&15-0&2716-0&57-search&58-&25-6&3-leds

• Mark_640
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Modem: Com21
Connectie: Kabelmodem <-> Computer in orde.
1ste lampje groen
2de lampje groen-oranje
lampje uiterst rechts groen
Hmm.. ik kan op www.com21.com niks vinden over de betekenis van de lampjes, en ik heb zelf een terayon staan, maar 't kan volgens mij nooit goed zijn als er een lampje groen/oranje is... Tenminste, bij mijn terayon is 't niet goed als er 1'tje groen/oranje wordt....

Kijk ff in de handleiding van je modem (als je dat tenminste gekregen hebt) wat dat groen/oranje lampje precies betekent, misschien dat je daar wat wijzer van wordt...

Verwijderd

Op zondag 19 november 2000 16:46 schreef Tha_LeX het volgende:
Terrayon is sneller
Onzin. De specificaties van beide modems zijn vrijwel gelijk. De beperkende factor in beide gevallen is en blijft het kabelnetwerk (en dan vooral de wijkcontrollers die overbelast zijn en de routers in Amsterdam) en niet het modem.
Terrayon heeft minder vaak storing
Onzin. De storingen die plaatsvinden zijn in 90% van de gevallen problemen in het kabelnetwerk en niet problemen met de modems.
Kapotte routers, controllers, servers veroorzaken veruit de meeste storingen.
Terrayon krijgt dynamische ip's heb ik gehoord, maar ik heb sinds ik de terrayon modem heb het zelfde ip (een maand)
Zowel COM21's als Terayon's kunnen werken met DHCP, maar de laatste is daar beter voor geschikt.
Chello garandeerde aanvankelijk dat de Terayons wel met een dynamisch IP zou gaan werken, maar dat er een lease-tijd van een maand zou komen, waardoor het IP als statisch zou worden ervaren.
Twee maanden later kwam de mededeling dat deze leasetijd zou worden ingekort tot een week.

Het feit dat de Terayon DHCP ondersteund geeft Chello de mogelijkheid om je een dynamisch IP te geven. Dat ze die mogelijk NU niet benutten is geen garantie voor de toekomst.

Het COM21 platform blijft iig bestaan voor de zakelijke markt.
Denk je nou echt dat ze de zakelijke markt een trager, storingsgevoeliger modem zouden geven? Ga toch fietsen. Die COM21 is gewoon goed, maar bied teveel mogelijkheden voor de particulier (zoals het draaien van FTP servers e.d.) en daar wil Chello vanaf.

Het omruilen van je COM21 naar Terayon is NIET verplicht. Als zo'n muts van chello zegt dat dat wel zo is, verwijs haar dan maar door naar www.coax.nl of www.slakkehuis.com, dan kunnen ze zelf zien dat het niet zo is :)

Verwijderd

Hoi mede OBLer. Ik vrees dat je in je kontje gepakt ben (nou jah). Ik woon in de van Ruysdaelstraat en heb sinds woensdag ook chello. Ik haal snelheden van 200k!! :9~ En tot nu toe nog geen storingen!
Dat oranje lichtje is nie goed. tenminste dat zeiden de monteurs alles moet groen zijn.
Ps. Ken ik jou?

• llevering
Inmiddels werkt Chello! De lullo's waren vergeten ons op te nemen als netwerkgebruiker en daardoor konden we geen contact krijgen met de server.

Inmiddels haal ik 180kb/s en dat terwijl ik helemaal aan het einde van de straat zit, ver bij de meterkast vandaan.

Iedereen bedankt!

P.S. Er waren meerdere mensen de dupe van dit probleem.
Bart_traB: Geen idee je woont maar 100 meter achter me dus ik zou het niet weten.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Hier nog een OBL-er!

De installatie mannen zijn net weg en ik had hetzelfde probleem!

3 verschillende modems geprobeerd, maar ze bleven maar knipperen, alleen het test modem kon zich aanmelden. Afijn bla bla ze wilden dus weg gaan, het modem zou dan over een uurtje wel aangemeld zijn en dan kwamen ze nog even terug.

Papieren dus al helemaal ingevuld, "wilt u hier even tekenen meneer?" ik: Ik teken helemaal niets voordat de boel werkt "Uh ja maar, hij doet het straks echt!" Jaja dat zal best maar ik teken niet voor een niet werkende installatie, "uh ok..." afijn gezellig met zn 3en naar de lampjes zitten kijken, 2 telefoontjes naar UPC over mac-adressen etc en jawel uiteindelijk doet de boel het met een extra modem wat ze hadden.

PS 1 vd cableguys zei dat HEEL OB op 1 LC zit, kan lekker druk worden dan!

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Ben vandaag aangesloten door sonera maar kan nog steeds niet internetten :(volgens sonera zit het fout bij upc en upc zegt dat het fout bij sonera zit ik weet het niet meer maar ik ben ook niet verplan om tebetalen.
maar ja heb altijd mijn isdn nog.:)
Pagina: 1