Ik heb hier een PC (Packard Bell, 4 jaar oud) die op een gegeven ogenblik is blijven hangen. Het beeld was weg (geen signaal), de PC reageert niet op input via keyboard of muis, en reageert ook niet op de aan/uit knop van de kast. De lampjes van de cd-rom, harddisk etc. blijven continu aan. Enkel door de stekker er uit te trekken kon ik de pc uitzetten, maar als ik de stekker er weer in doe, blijft het systeem in dezelfde staat hangen.
Ik heb alles eruit gehaald (cd-rom, hd, netwerkkaart, diskettestation) zodat alleen de mobo, processor, geheugen en voeding zijn overgebleven (onboard vga, audio). Nog steeds blijft het systeem in dezelfde staat hangen.
Ik heb de BIOS-chip ge-reset, alles nog hetzelfde.
Dus: lampjes blijven aan, pc reageert niet op input, geen beeldsignaal.
Wat is jullie vermoeden?
Processor stuk / geheugen stuk / mobo stuk / voeding stuk?
Ik heb de onderdelen nog niet in andere pc's uitgeprobeerd, 'k wil er niet nog een om zeep helpen...
Tweede vraag is of ik de HD met één partitie waar zowel win98 en eigen bestanden op staan, in een andere PC erbij kan hangen om de data er vanaf te halen (weet niet of dat kan, twee MBR's)?
Aanvulling:
- de fans blijven gewoon draaien
Ik heb alles eruit gehaald (cd-rom, hd, netwerkkaart, diskettestation) zodat alleen de mobo, processor, geheugen en voeding zijn overgebleven (onboard vga, audio). Nog steeds blijft het systeem in dezelfde staat hangen.
Ik heb de BIOS-chip ge-reset, alles nog hetzelfde.
Dus: lampjes blijven aan, pc reageert niet op input, geen beeldsignaal.
Wat is jullie vermoeden?
Processor stuk / geheugen stuk / mobo stuk / voeding stuk?
Ik heb de onderdelen nog niet in andere pc's uitgeprobeerd, 'k wil er niet nog een om zeep helpen...
Tweede vraag is of ik de HD met één partitie waar zowel win98 en eigen bestanden op staan, in een andere PC erbij kan hangen om de data er vanaf te halen (weet niet of dat kan, twee MBR's)?
Aanvulling:
- de fans blijven gewoon draaien
[ Voor 4% gewijzigd door TweakV op 22-03-2003 18:35 ]