PC blijft aan, geen beeld, geen reactie, ook na power reset

Pagina: 1
Acties:

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Ik heb hier een PC (Packard Bell, 4 jaar oud) die op een gegeven ogenblik is blijven hangen. Het beeld was weg (geen signaal), de PC reageert niet op input via keyboard of muis, en reageert ook niet op de aan/uit knop van de kast. De lampjes van de cd-rom, harddisk etc. blijven continu aan. Enkel door de stekker er uit te trekken kon ik de pc uitzetten, maar als ik de stekker er weer in doe, blijft het systeem in dezelfde staat hangen.

Ik heb alles eruit gehaald (cd-rom, hd, netwerkkaart, diskettestation) zodat alleen de mobo, processor, geheugen en voeding zijn overgebleven (onboard vga, audio). Nog steeds blijft het systeem in dezelfde staat hangen.

Ik heb de BIOS-chip ge-reset, alles nog hetzelfde.

Dus: lampjes blijven aan, pc reageert niet op input, geen beeldsignaal.

Wat is jullie vermoeden?
Processor stuk / geheugen stuk / mobo stuk / voeding stuk?

Ik heb de onderdelen nog niet in andere pc's uitgeprobeerd, 'k wil er niet nog een om zeep helpen...

Tweede vraag is of ik de HD met één partitie waar zowel win98 en eigen bestanden op staan, in een andere PC erbij kan hangen om de data er vanaf te halen (weet niet of dat kan, twee MBR's)?

Aanvulling:
- de fans blijven gewoon draaien

[ Voor 4% gewijzigd door TweakV op 22-03-2003 18:35 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit klinkt als een dood moederbord. Ik denk dat je veilig de andere onderdelen kunt testen in een ander PC als je er eentje in de buurt hebt.

Er zijn evt een paar vage known issues met PB apparaten, dus misschien dat we meer kunnen zeggen als je de specs van die PB geeft (mobo is allicht een MSI of een Intel (als je zegt welke onboard VGA en geluid het is en hoeveel PCI sloten er zijn is dat genoeg :z )

Oslik blyat! Oslik!

• TweakV
Ok, hier zijn de specs voor zover bekend:

- mobo: Packard Bell MediaStar, Intel 82440BX chipset, AWARD bios, 3 PCI sloten, 1 ISA
- processor: Intel Pentium II 350Mhz (SLOT)
- geheugen: 128 MB PC133 DaneElec SDRAM
- onboard video: Ati Rage Pro Turbo 8MB VGA (AGP)
- onboard sound: Creative ES 1371 Audio PCI 97

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TweakV schreef op 22 maart 2003 @ 18:53:
Ok, hier zijn de specs voor zover bekend:

- mobo: Packard Bell MediaStar, Intel 82440BX chipset, AWARD bios, 3 PCI sloten, 1 ISA
- processor: Intel Pentium II 350Mhz (SLOT)
- geheugen: 128 MB PC133 DaneElec SDRAM
- onboard video: Ati Rage Pro Turbo 8MB VGA (AGP)
- onboard sound: Creative ES 1371 Audio PCI 97
Dat klinkt als de PB Tempest (vraag niet eens naar die Media... benamingen, er is ook niemand bij PB zelf die weet waarom ze ingevoerd zijn...), MSI 6147

Er zijn geen rare known issues mee die hiertoe kunnen leiden. Maar omdat de VGA onboard is kun je evt nog een PCI VGA kaart proberen (JP2 op OFF om de onboard ATi uit te schakelen)

Oslik blyat! Oslik!

• TweakV
PCI VGA kaart geprobeerd, die zat er al in toen de PC er mee kapte... er zat een 3dfx voodoo3 2000 PCi kaart in.

Heb net ook even een ander reepje werkgeheugen geplaatst, helaas geen effect.

Ben bang dat het dan toch het mobo of de processor is. :'(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TweakV schreef op 23 March 2003 @ 22:05:
PCI VGA kaart geprobeerd, die zat er al in toen de PC er mee kapte... er zat een 3dfx voodoo3 2000 PCi kaart in.

Heb net ook even een ander reepje werkgeheugen geplaatst, helaas geen effect.

Ben bang dat het dan toch het mobo of de processor is. :'(
Heb je een andere Slot1 mobo :? CPU daarin testen en je weet het zeker...

Oslik blyat! Oslik!

• TweakV
Andere Slot 1 mobo's... daar heb ik er zat van liggen ja! ;)

Nee, niet echt, helaas... ik denk dat ik 'm maar als verloren beschouw, nieuwe mobo+cpu+ram+voeding hoeft niet zo duur te zijn.

Bedankt iig!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TweakV schreef op 23 March 2003 @ 22:30:
Andere Slot 1 mobo's... daar heb ik er zat van liggen ja! ;)

Nee, niet echt, helaas... ik denk dat ik 'm maar als verloren beschouw, nieuwe mobo+cpu+ram+voeding hoeft niet zo duur te zijn.

Bedankt iig!
In je profiel staat niet waar je woont- maar er zullen vast zat tweakers zijn die bereid zijn die CPU voor je te testen. Anders is het zo jammer dat je 2 componenten wegdoet waarvan hoogstwaarschijnlijk maar 1 kapot is :o

Oslik blyat! Oslik!

• TweakV
Ik zal het spul nog wel bewaren, eens kijken wat ik er nog van kan maken. Maar eerst moet die pc weer draaien.
Pagina: 1