Printer : Epson stylus photo 830 print strepen

Pagina: 1
Acties:

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
Net een nieuwe epson photo 830 gekocht.. en vanaf het begin al op de testpagina een aantal strepen. Ik dacht die gaan wel weg na een tijdje, misschien komt het omdat het nog een nieuwe printer is. Middels een kleurencartridge verder, heb ik nog steeds last van horizontale strepen. Volgens epson help moet ik de printkoppen reinigen, maar dit heb ik nu al zo vaak gedaan en nog weinig resultaat. Hier een scan van de testprint, gaarne jullie advies, terugbrengen of niet ?

http://www.vladimirlam.com/testprint.jpg

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 15:57

Alaksandus

Vae puto deus fio

Dit heeft geloof ik gewoon te maken met de kwaliteit van het papier. Want als er iets mis is met de printkoppen krijg je echt lege ruimtes te zien. Ik denk dus dat als je wat dikker papier probeerd dat ie het heel wat beter doet.

Als een god in Nijmegen.

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
heb overigens ook met photopapier geprint... daar krijg ik wel wat duidelijker strepen te zien, maar niet bij alle kleuren, vooral de lichte kleuren is het bij.. wacht ik scan wel iets vanaf fotopapier.

Verwijderd

Het word tijd dat je hem terugbrengt,, als je hem in de winkel gekocht hebt. Je verspilt nu inkt terwijl er duidelijk wat mis is met dat ding..

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad met een Epso Stylus Photo 890 die net buiten de garantie periode was
Tenminste denk ik want je picca's doen het niet ;)
De oplossing was de printkop in het midden zetten en dan zo'n geel stofdoekje even aan reepjes snijden en die even een paar keer onder je printkop langshalen.
Kost je wel een paar zwarte vingers maar bij mij werkte het perfect.
Deze tip komt trouwens bij de td van Epson nl vandaan.
Het schijnt een best wel vaak vorkomend probleem te zijn dat er zich onder de printkop papier stof verzamelt en tot kleine propjes vormt.
En door het reepje stof heen en weer te halen haal je die daar weg.
Dit komt oa omdat epson de printkop heeft vast gezet en als je er een andere cartridge inzet er geen nieuwe printkop inkomt.
Greetzz :)