Toon posts:

UvaDSL: Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om UvA-DSL aan te vragen. Ik heb alleen geen enkel idee of het een beetje betrouwbaar is en of de service goed is. Het meest voordelige voor mij is eigenlijk dat ik dan vanuit thuis de digitale bibliotheek kan bereiken.

Zijn er tweakers met een UvADSL abo die hun ervaringen willen delen?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:29
ik heb niet zo een abo,
maar echt supervoordelig ziet het er niet uit. De snelheden zijn ook niet wauw (ok, behoorlijk snel, maar niet sneller dan andere aanbieders).
Ook de opzegkosten/verhuiskosten/switchen van snelheid kosten zijn niet bepaald laag.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ok, dat vond ik inderdaad ook. Maar dat is voor mij ook niet zo'n heel groot probleem. Het grootste voordeel voor mij is dat ik als student dan in kan loggen thuis bij de digitale bibliotheek. Daar gaat het me voornamelijk om (heb nu thuis geen internet en moet daarvoor elke keer naar de UvA toe)

Het gaat me voornamelijk om de betrouwbaarheid/service

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 18:02:
Het meest voordelige voor mij is eigenlijk dat ik dan vanuit thuis de digitale bibliotheek kan bereiken.
UvADSL zelf heb ik geen ervaring mee (BabyXL is niet beschikbaar in mijn gebied) maar die bibliotheek kun je wel thuis tegenwoordig toch gewoon opkomen?
http://www.uba.uva.nl/
Eventueel (gratis) een PiCarta account aanvragen bij één van de UBA vestigingen...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

En wat is dat specifieke iets dan? Ik ken het eigenlijk niet...

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:29
offtopic:
(de VU bied trouwens helemaal geen adsl abo's aan en dat vind ik nep)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is de digitale bibliotheek. Je kan daarmee bijvoorbeeld artikelen/tijdschriften/papers zoeken en downloaden. Erg handig bij het schrijven van essays

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoewel ik geen eraring heb met UvA-DSL weet ik wel het een en ander van TU-ADSL, wat de TU Delft op dezelfde manier heeft geregeld met BaByXL als de UvA. De betrouwbaarheid is goed, de prijzen zijn in Delft redelijk hoog, maar je hebt wel de voordelen van meerdere IP adressen, onbeperkt dataverkeer en toegang tot de intranetten van de universiteit.
Als het aanbod financieel niet al te erg uit de pas loopt zou ik het gewoon doen.

Verwijderd

Ik heb sinds 3 maanden UVA dsl en het bevalt prima!

Erg rap en je kan op de fiets naar de provider (=Uva) ;)

Goedkoper heb ik het nog niet gezien

En ja je kan de digitale bieb in.., heel handig
Pagina: 1