Datalimiet op intern netwerk voor internet trafic

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik zoek een progie waarmee ik per pc in een netwerk een datalimiet kan opgeven.
Deze datalimiet mag alleen dataverkeer meerekenen die naar het internet gaat.
Dus als een client van de server bestande afhaald telt datalimiet niet meer, download hij van het internet word telt de limiet wel mee.

Ik vind geen zo'n programma, en het moet toch makkelijk zijn om te maken. Bv, wintroute lite houd bij hoeveel in totaal over het internet is getrokken (up en down) dan moet het toch niet moeilijk zijn dat per IP bij te houden?

Nog een ding wat een probleem kan zijn alles moet serverside gebeuren. Dus geen geklooi met programma's op de clients. Clients hebben vast ip en alles kan via dit gebeuren van controle.

Het beste zou zijn nadat de datalimiet overschreden is, het internet stop gezet word voor diegene die teveel download/upload. Maar een overzicht met al het verbruikte netwerkverkeer (over internet) is ook al goed.

Hoop echt dat iemand hier iets goed op weet, ik heb het dringend nodig.

Alvast bedankt

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Was het er maar !!

Echt waar, ik zoek me al tijden de pleures naar zulk soort bandbreedte beheerende progjes, maar die willen simpelweg gewoon niet bestaan, of je hebt er eentje met beperkte fucties voor een gigantische prijs (voor bedrijven bedoeld)...

• Tyf
Ik snap echt niet waarom dit niet bestaat
zoals ik al zei winroute lite kan het al perfect (aantal data bijhouden die verstuurd)

Moest ik super kunnen programmeren maakte ik het zelf :)

Btw hoe noemt het progje waar je nu momenteel gebruik van maakt?

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 17:06
Ik heb gehoord dat Totall Trafic Control een proggie is die dit kan.
http://updates.lightspeedsystems.com/

Ik heb er zelf na gekeken maar kreeg het niet aan de praat

• Tyf
thx morgen zeker eens proberen !!

Verwijderd

Het is al morgen. Maar kan je met zo'n progje ook de upstream beperken?

Verwijderd

Is er ook zo'n programma waarmee je een tijd in kan stellen hoe lang iemand op internet mag zitten (LAN)?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-08 17:45

Ankh

.Howdy

ik weet dat er voor linux datalimit bestaat ik weet niet of je dat zoekt :?

Bandwidth limiter module heet het trouwens als ik het zo zie :) zit bij www.clarkconnect.org

• Tyf
die total controle kan idd ongeloofelijk veel
maar is super super super moelijk snap er de ballen van :p

Ik heb ondertussen als goed alternatief voor mijn probleem kerio network monitor gevonden, maar deze monitort gewoon (duuh :) ) en legt geen limieten ofzo op als men over zijn limiet gaat. Nuja het is beter dan niks.

half-leven als je met totale controle kunt werken kan je echt alles instellen wat je maar kunt inbeelden of verzinnen. Maar ik waarschuw je het is nie gemakkelijk, toch nie voor mij en een super noob ben ik nu ook weer niet :)

MartijnO, voor dat heb ik bij mijn onderzoek nog niks tegen gekomen. Maar denk ook weer totale controle :) (hoewel ik hier aan twijfel)

Rammstein thx maar tmoet voor het windows platform zijn linux is mijn (voorlopig) nog te moeilijk, ben druk bezig hier iets aan te doen :)

Verwijderd

ISA Server 2000 + Total Traffic Control _/-\o_

• Tyf
Amai alsde gij met die Total traficc control kan werken goe ze :)

Van wat ik gezien heb moest je zelf je router bouwen met zelf modules in te voegen.
Maar snap daar allemaal niet veel van :).

Heb nu besloten die Kerio network monitor te blijven gebruiken, deze bevalt mij goed. Tis wel niet 100% wat ik zocht maar kan teminste op IP zien wie wat verbruikt heeft + kan logs bijhouden van alles wat op netwerk is verzonden (niks speciaal maar kan handig zijn).
Pagina: 1