[MMS] waarom stuurt Vodafone geen 'normale' MMS-jes?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
blijkbaar is Vodafone de enige ( kan iemand dit bevestigen? ) provider die MMS-jes stuurt waarin wordt gevraagd naar de eigen website te gaan, als je een MMS-je stuurt ( dus geen email met attachment )

Is dit correct? Zoja waarom doen zij dit zo? Branding oid? Als doelstelling iedereen naar vodafone.nl te sturen?

Momenteel ben ik afhankelijk van de service van NowMMS om gebruik te maken van moblog.nl, en op zich heb ik er geen problemen mee als dit zelfs een paid service is, maar momenteel is er geen alternatief. NowMMS is down op het moment, dus geen moblog voor mij :(

"You're only as good, as what you did last week."

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je vanaf Vodafone een MMS verstuurt naar een gsm die niet op het Vodafone, O2 of T-mobile netwerk zit dan krijgt de ontvanger een sms'je met daarin het bericht om het mms'je te bekijken op de site van hun.

Dit komt omdat ze nog bezig zijn met de implementatie van de MMS systemen, dus zelfs al stuur je een mms naar een "eigen" Vodafone nummer is er nog kans dat de ontvanger een dergelijk sms'je krijgt. Hier valt helaas op dit moment nog niks aan te doen.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 22 March 2003 @ 19:02:
Als je vanaf Vodafone een MMS verstuurt naar een gsm die niet op het Vodafone, O2 of T-mobile netwerk zit dan krijgt de ontvanger een sms'je met daarin het bericht om het mms'je te bekijken op de site van hun.

Dit komt omdat ze nog bezig zijn met de implementatie van de MMS systemen, dus zelfs al stuur je een mms naar een "eigen" Vodafone nummer is er nog kans dat de ontvanger een dergelijk sms'je krijgt. Hier valt helaas op dit moment nog niks aan te doen.
Klopt. Maar wanneer je een MMS naar een e-mail adres stuurt, gebeurd hetzelfde. Dat is het rare...

• oh,when?
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 22 maart 2003 @ 19:02:
aha ok..thnx. is dit insiders informatie? zoja weet je dan misschien of dit in de toekomst gaat veranderen? :)

• oh,when?
  • Niet online
Kan iemand het antwoord van Airwolf bevestigen ( dus dat Vodafone nog bezig is MMS te implementeren ) en of er op de manier van 'delivery' nog iets gaat veranderen?

Service van NowMMS werkt hier weer niet, ik zou het niet erg vinden een (betaald) alternatief te hebben, maar wil opzich wel bij Vodafone blijven....

Verwijderd

ben deed dat ook... als jehem niet kon ontvangen kreeg je sms'je dat je een mms op kon halen op ben.nl...

ik denk dat elke provider dat zelf op zijn eigen site heeft staan

• oh,when?
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 16:11:
ben deed dat ook... als jehem niet kon ontvangen kreeg je sms'je dat je een mms op kon halen op ben.nl...

ik denk dat elke provider dat zelf op zijn eigen site heeft staan
ja maar dat is dus GSM <> GSM...het gaat hier juist om een GSM <> EMAIL situatie, waar het gewenst is als de verzonden MMS de foto als attachment bijvoegd. Zie ook de post van SpiritX....

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

JT

VETAK y0

Hoe vaak krijg je van dat NowMMS reclame ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• oh,when?
  • Niet online
momenteel ontvang ik helemaal nada zilch noppes omdat de service weer eens down is. :| Daarvoor ben ik ongeveer een week lid geweest, en in die tijd heb ik geen enkel reclame MMS je ontvangen, maar dat lijkt me logisch aangezien een service die minimaal 1 keer per week niet bereikbaar is nu niet echt een slim advertentiekanaal is ;)

Ik zit eigenlijk te wachten op de eerste (student ) Marketing persoon, die in nederlands een model op kan zetten die betaalbare MMS toegang gaat bieden, om zo de providers te ontlopen die vaak hun eigen systemen nog niet eens uit ontwikkeld hebben. Volgens mij is zoiets met een goed plan wel te verkopen, en dan kijk ik als eerste naar al die SMS-reclame providers.

Iemand?

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:26
JT schreef op 24 March 2003 @ 18:33:
Hoe vaak krijg je van dat NowMMS reclame ?
Nog niet, dit gebeurt pas als ze een bepaald aantal leden hebben.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
oh,when? schreef op 24 March 2003 @ 16:08:
Kan iemand het antwoord van Airwolf bevestigen ( dus dat Vodafone nog bezig is MMS te implementeren ) en of er op de manier van 'delivery' nog iets gaat veranderen?

Service van NowMMS werkt hier weer niet, ik zou het niet erg vinden een (betaald) alternatief te hebben, maar wil opzich wel bij Vodafone blijven....
Het is al helemaal geimplementeerd, alleen werkt het nog niet optimaal. Zeker naar andere providers wil het nog wel eens fout gaan. De laatste tijd gaat dit wel steeds beter.

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:26
[Airwolf] schreef op 25 March 2003 @ 16:07:
[...]Het is al helemaal geimplementeerd, alleen werkt het nog niet optimaal. Zeker naar andere providers wil het nog wel eens fout gaan. De laatste tijd gaat dit wel steeds beter.
Wat heeft dit nou met email te maken?

Als ze nou eens gewoon die mmsen met bijlage als een gewone email versturen als je een emailadres als ontvanger hebt ingevuld. Je hebt hier helemaal niets met providers te maken, ze kunnen toch ook naar elke provider die domme mail sturen waarin je op de link naar de Vodafone site moet klikken. Het scheelt ze ook nog eens een hoop ruimte op de server omdat ze niet elke mms 2 weken op hun server moeten bewaren.

• oh,when?
  • Niet online
subtiele kick omhoog, inmiddels zijn we weer een paar maanden verder, NowMMS is inmiddels uit de lucht en Vodafone stuurt nog steeds geen MMS berichten met attachments. Zijn er mensen die:

- weten of dit nog gaat veranderen ( zoals is gesuggereerd in dit topic )
- een ( betaald ) alternatief weten voor NowMMS
- vinden dat je beter Vodafone kan verlaten en over moet stappen naar een andere provider

iemand? :)

• Krypt
  • Laatst online: 20:07
offtopic:
Niet om het een of ander, maar nowmms doet het bij mij wel.. Kan MMS'jes naar mijn telnr sturen, naar mijn mailadres bij nowmms.. en kan mail versturen vanaf mijn mobiel naar email.. Soms krijg is wel "Network of Configutatie fout" maar na een aantal keer proberen werkt het perfect.

Pvouput live

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 23:17
Krypt schreef op 24 June 2003 @ 10:46:
offtopic:
Niet om het een of ander, maar nowmms doet het bij mij wel.. Kan MMS'jes naar mijn telnr sturen, naar mijn mailadres bij nowmms.. en kan mail versturen vanaf mijn mobiel naar email.. Soms krijg is wel "Network of Configutatie fout" maar na een aantal keer proberen werkt het perfect.
binnenkort niet meer :(

quote van site:
Regrettably, we must announce that the NowMMS.com free MMS service is shutting down effective July 18, 2003.

• Krypt
  • Laatst online: 20:07
Hmm. minder... Ik wil best wat sponsoren eigenlijk.. (vast maand bedrag ofzo)
Dat ik maar kan MMS'en, en dan met minder kosten zit dan die belachlijk hoge mms kosten van de providers..

[ Voor 10% gewijzigd door Krypt op 24-06-2003 11:02 ]

Pvouput live

Verwijderd

oh,when? schreef op 24 June 2003 @ 10:32:
subtiele kick omhoog, inmiddels zijn we weer een paar maanden verder, NowMMS is inmiddels uit de lucht en Vodafone stuurt nog steeds geen MMS berichten met attachments. Zijn er mensen die:

- weten of dit nog gaat veranderen ( zoals is gesuggereerd in dit topic )
- een ( betaald ) alternatief weten voor NowMMS
- vinden dat je beter Vodafone kan verlaten en over moet stappen naar een andere provider

iemand? :)
Clubmms? http://www.clubmms.com/
Pagina: 1