Toon posts:

Asus v8200 Ti500 deluxe fan op 12v?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc zorgde voor wat problemen gister(lees deze topic: Verwijderd in "Dingen doorgebrand maar de pc werkt nog." ).

Inmiddels heb ik alle fans anders aangesloten en werken ze weer behalve mijn vid kaart fan. Kan ik het fannetje van mijn vid kaart gewoon op zon stekkertje aansluiten waar mijn case fans ook op zitten? (plaatje vid kaart: http://www.tomshardware.c...es/asus-ti500-2-large.jpg )

Owja, wil mijn vid kaart wel starten als dat fannetje niet geconnect is naar zijn echten aansluitingkje?

Edit: nee dat kan dus niet, dat stekkertje is veeels te klein maar hoe kan ik die fan van mijn vid kaart weer aan de praat krijgen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 17:46 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als je er met SmartDoctor (VGA-monitorprogje) voor zorgt dat hij niet gaat piepen als er geen fan is aangesloten kan dat.

Ik heb een headertje van mijn moederbord gepakt dat niet gebruikt is. (ik heb helemaal geen monitoring van fans, alleen dat SmartDoctor van Asus, waarvan ik dus fanmonitoring heb uitgeschakeld).

Als je aan zo'n connectortje kan komen kan dat, of anders met een kroonsteentje/solderen met krimpkousje er over (netter) direct aan een molex doen. (draadjes doorknippen)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
is er ook geen oplossing waarbij je niet hoeft te solderen?

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 18:29:
is er ook geen oplossing waarbij je niet hoeft te solderen?
Daar hebben ze kroonsteentjes voor uitgevonden.
Ik bedoelde dus kroonsteentjes of solderen.

Iets anders zou ik niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
kroonsteentjes?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
volgens mij zijn de meeste fans die op videokaarten zitten 5v

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

OMG, iemand die niet weet wat een kroonsteentje is :D
Afbeeldingslocatie: http://www.ghlucas.co.uk/images/prod/connector.jpg
Deze dingen dus, met dit stripje zijn maximaal 12 aders te verbinden, en je kan ze op maat snijden.

Als je 2 aders wilt doen, snij je 2 van die dingen af (als er draad in zou zitten zou het van linksboven naar rechtsonder lopen, met op het punt waar ze verbinding maken het kroonsteentje).

In het kroonsteentje zit een metalen 'buisje' met 2 gaatjes waar de schroefjes inzitten, die schroefjes kan je in het buisje draaien, en zo klem je de ader vast (het zelfde aan de andere kant, en omdat het metaal is kan de stroom er doorheen.

Die dingen heten zo omdat het vaag wel een beetje op een kroontje lijkt, voor 2 aderparen heb je dus 4 schroeven, en die steken er dus (de isolatie dan) boven uit.
(en ga mij niet vertellen dat je niet weet wat aders zijn, anders...)

Ik weet eigenlijk niet wat ik van die opmerking moet denken, of lachen of heel verdrietig zijn omdat iemand van wie ik verwacht dat hij wel enige kennis heeft van techniek (anders kwam je hier niet) geen kroonsteentjes kent.

Verwijderd

Topicstarter
ow die dingen ;x ja die heb ik nog wel liggen :)

zo'n mini coolertje kan gewoon op 12v?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 20:42 ]

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 20:40:
ow die dingen ;x ja die heb ik nog wel liggen :)

zo'n mini coolertje kan gewoon op 12v?
Wat staat er op het stickertje?

Verwijderd

mag het ook in normaal nederlands? :/

Verwijderd

Topicstarter
2T5A1
3.23.00 en verder kan ik het niet lezen

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 20:52:
2T5A1
3.23.00 en verder kan ik het niet lezen
Hmm, hier kom ik ook niet verder mee.

Hang hem eerst maar aan de 5V, en als dat niet werkt aan de 12V.
Maar ik denk dat het gewoon 12V is, net als de meeste ventilatoren. (wel opletten dat hij niet doorbrand als het toch een 5V is)

Verwijderd

Topicstarter
naja, ik geef het op hij werkt nietmeer. Hij was eigenlijk toch aan vervanging toe dus wat nu te doen? w88 op de rv350 of de 9800 kopen/>

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je kunt ook je VGA cooler vervangen, maar zo te horen heb je dusdanig veel ervaring met dergelijke acties dat het misschien verstandiger is een nieuwe VGA-kaart te kopen. Radeon9800'tje dan maar? :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door tweakerbee op 22-03-2003 21:42 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
hmz, kvind het zonde om nu een 9800 te kopen, komt over 2 weken de rv350(dno waneer hij komt) zit ik hier met een 9800TJE

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 21:50:
hmz, kvind het zonde om nu een 9800 te kopen, komt over 2 weken de rv350(dno waneer hij komt) zit ik hier met een 9800TJE
NouNou, waar maak jij je druk om.

Ik zit hier met een Asus V6800 (GF256DDR), ik heb er een grote koeler op gemod (oude cpukoeler), en doe er verder niets mee (niet overgeklocked).

Je kan gewoon een andere koeler er op zetten, daar zijn hier genoeg topics over geweest.

Pagina: 1