[php] ftp verbinding & tijd voor opgeven

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:06
Ik maak momenteel via php een ftp verbinding met een externe site om daar wat informatie op te halen. Af en toe (helaas iets te vaak) is die externe site down...

Ik heb daarvoor wat @-jes in mijn script gezet en zorg ervoor dat hij dan de laatst opgehaalde (en daarbij lokaal opgeslagen) versie laat zien. Dit gaat goed

Het enige probleem is dat het enkele minuten duurt voordat hij het opgeeft is het mogelijk om dit anders aan te pakken? / een tijd op te geven voordat hij het opgeeft
ftp_connect -- Opent een FTP verbinding
Beschrijving
resource ftp_connect ( string host [, int port [, int timeout]])

Geeft een FTP stream terug als het goed ging of anders FALSE.

ftp_connect() opent een FTP verbinding naar host. De port parameter geeft aan met welke poort verbonden moet worden. Als die niet meegeven is of nul is, dan wordt de standaard FTP poort, 21, gebruikt.

De timeout parameter geeft de tijd aan van alle netwerk opdrachten waarna hij stopt. Als hij niet wordt meegegeven, wordt de standaard waarde van 90 gebruikt. De tijd kan altijd worden veranderd en uitgelezen met ftp_set_option() en ftp_get_option().

Opmerking: De timeout paramter is geïntroduceerd in PHP 4.2.0.
momenteel gebruik ik (als deel van code)
code:
1
@$conn_id = ftp_connect("ftp.######.nl");

als ik dit vervang door
code:
1
@$conn_id = ftp_connect("ftp.######.nl, 21, 30"); // voor 30 seconde

dan krijg ik binen 1 seconde de pagina te zien (de pagina die moet worden getoond als er iets fout gaat)

wat doe ik fout?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

pietje63 schreef op 22 maart 2003 @ 17:32:
PHP:
1
@$conn_id = ftp_connect("ftp.######.nl, 21, 30"); // voor 30 seconde
PHP:
1
@$conn_id = ftp_connect("ftp.######.nl", 21, 30); // voor 30 seconde

Je eerste parameter is een string, die moet je dus wel netjes afsluiten voordat je andere parameters begint op te sommen.

|_____vakje______|

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:06
CyberSnooP schreef op 22 March 2003 @ 17:57:
[...]

PHP:
1
@$conn_id = ftp_connect("ftp.######.nl", 21, 30); // voor 30 seconde

Je eerste parameter is een string, die moet je dus wel netjes afsluiten voordat je andere parameters begint op te sommen.
ok, bedankt
hij werkt nu iig beter (al klopt de tijd die ik invul nog niet helemaal, het is een benadering)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Was dat je enige probleem :? Dan zou ik je toch willen verzoeken voortaan je eerst een beetje beter te verdiepen in de programmeertaal voordat je dergelijke (basic) vragen gaat stellen...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.