Audio setup dilemma

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 12:48
Stel je voor:

Een (redelijk kleine) huiskamer met in 1 hoek de KTV en een Sony HT-BE1 (LINK). Deze krijgt z'n SPDIF signaal van een Shuttle XPC, die aan de andere kant van de huiskamer staat als DivX/DVD/MP3 bakje.

Nu is de HT-BE1 leuk voor cinema, maar ontoereikend voor m'n MP3s. Is er een niet te kostbare oplossing die ik op de uitgangen (Afbeelding) van de XPC kan aansluiten ZONDER verdere voorversterking, teneinde toch de muziek tot zijn recht te doen komen?

Kan ik dan de muziek over zowel de nieuwe speakers als de 5.1 produceren?

Of hoe zou je het anders aanpakken??

8) Thx for any help!

[ Voor 33% gewijzigd door retspan op 22-03-2003 17:32 ]

Verwijderd

In principe is het mogelijk om aan de speakeruitgang van de pc een eindtrap te hangen. Op deze versterker sluit je dan 2 speakers op aan die jij goed vind klinken bij muziek.

Het enigste waar je wel ernstig rekening mee moet houden dat de bron eigenlijk maar belabberd is. Mp3 over een onboard geluidskaart is nou niet echt een mooi begin. Overdrijf dus niet met de eindtrap en speakers, dat zou erg uit verhouding zijn.

Maar denk wel aan de toekomst, je waardeerd de muziek kwaliteit nu al in zo'n mate dat je er een aparte speakerset wilt voor kopen, dus later zal je misschien een goede cd-speler op de versterker wilt aansluiten. Daarvoor is dan wel een voorversterker voor nodig.

Ik raad je dus ten zeerste aan om een gewone stereo versterker te kopen, met een dus geintegreerde voorversterker. Kijk gewoon 2e hands naar een NAD oid, deze zal je in de toekomst ook nog naar tevredenheid gebruiken. Wat voor speakers is een erg moeilijke vraag en vooral afhankelijk van je budget en smaak. Belangrijk daarbij is altijd om goed te luisteren naar verschillende speakerparen.