Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bitspower CCFL doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat lekker te computeren en ineens ging mijn ccflletje uit..
Dus ik kijk in mijn kast.. komt er rook uit het 'zwarte kastje' waar
je je CCFL op aansluit. Ook is het plastic een beetje gesmolten!
De CCFL doet het nog wel in mijn andere pc. O-)

Een paar vraagjes dus:

}) Wat is er gebeurd?
}) Kan ik zo'n kastje zelf maken (lijkt me gewoon en soort transformator)
}) Zo niet: kun je die dingen ergens los bestellen?

Oh ja, het stonk ook V-E-R-S-C-H-R-I-K-K-E-L-I-J-K

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 16:58 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Jup.. je hebt je invertor opgeblazen, die kan je wel los halen bij bijv. Stuut en bruin of bijna elke andere tent waar ze ccfl's verkopen. Zelf maken zou ik niet doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door m-m op 22-03-2003 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
argh, stuut en bruin? Wat is dat? en wat doet die invertor eigenlijk. Bij natuurkunde leer je alleen: een nul wordt een één en andersom, maar dat lijkt me hier een beetje raar? Ik kan mijn CCFL niet gewoon op 12V zetten dus? ;)

• m-m
  • Niet online

m-m

Een invertor maakt van de 12 volt van je PC ongeveer 600-800 volt wisselspanning voor je ccfl. Dus gewoon direct aan je 12 volt gaat niet werken nee.

Verwijderd

Topicstarter
hahaha oeps, ok... vandaar! maar goed, waar vindt ik die stuut en bruin?

• m-m
  • Niet online

m-m

Dat was gewoon een voorbeeld, http://www.stuutenbruin.com/ maar de meeste electroboeren hebben ze wel tegenwoordig volgens mij.. Okaphone in Groningen heeft ze ook gewoon iig.

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je.. Ik ga morgen maar ff langs de lokale electroboer bij ons in Hoorn.

Verwijderd

m-m schreef op 22 March 2003 @ 17:05:
Een invertor maakt van de 12 volt van je PC ongeveer 600-800 volt wisselspanning voor je ccfl. Dus gewoon direct aan je 12 volt gaat niet werken nee.
Hoe werkt dat dan in zo'n klein kastje? Ik dacht dat je daar grote transformators of zo voor nodig had :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 19:41 ]

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 15:45

rimpeldinky

nani?

zit ook klein trafotje op ;) dat ding met de sticker er op met high voltage

*burp*

Verwijderd

gvd ik lees hier voor de 2e keer over en ik heb er ook 2 van zulke. Je kan ook nog proberen met de garantie dan sturen ze gratis een nieuwe las ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 21:03 ]

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 20:58:
gvd ik lees hier voor de 2e keer over en ik heb er ook 2 van zulke. Je kan ook nog proberen met de garantie dan sturen ze gratis een nieuwe las ik.
De meeste winkels gaan gewoon denken dat je je invertor op ijzer hebt gezet en dat dan knal heeft gezegt weet je wel...

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Volgens mij zijn der nog geen europese normen voor. Sommegie bedrijven pakken ze in in krimpkous en andere dus in een kastje. Ik had mijn recom ccfl inverters ook in krimpkous. INVERTERS WORDEN HEET ! NIET INPAKKEN WANT DAN KRIJG JE HITTE OPHOPING EN GAAN ZE STUK !

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Outsync

Outsync

Ik heb ook een groene ccfl van recom stevig ingepakt (door hun zelf) en die word niet heet?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Interstice schreef op 22 March 2003 @ 21:17:
Volgens mij zijn der nog geen europese normen voor. Sommegie bedrijven pakken ze in in krimpkous en andere dus in een kastje. Ik had mijn recom ccfl inverters ook in krimpkous. INVERTERS WORDEN HEET ! NIET INPAKKEN WANT DAN KRIJG JE HITTE OPHOPING EN GAAN ZE STUK !
onzin, werkt goed

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

je bent niet de enige. Kreeg vandaag twee CCFL's binnen van bitchpowder (ofwel bitpower) en bij alletwee de inverters ging na zo'n 5 minuten het lampje al uit. Ik zit nu nog in de stinklucht. Heb gelijk effe een mailtje naar de leverancier gestuurd en die gaat me nu 2 nieuwe opsturen.

• m-m
  • Niet online

m-m

Interstice schreef op 22 March 2003 @ 21:17:

mijn ccfl zit al maanden in het kartonnen doosje waarin die ooit kwam, zonder ooit een probleem ;)

Verwijderd

Hmm.. dit lijkt wel op een productiefout ofzo.. Ik heb bijna een jaar geleden een paar goedkope dingen op de kop getikt ergens en die invertertjes werken nog steeds zonder problemen.. Ze zijn niet ingepakt, maar toch.. sommige inverters doen het na een jaar nog steeds goed of ze nou in een doosje zitten of niet...

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

m-m schreef op 22 maart 2003 @ 23:25:

[...]

mijn ccfl zit al maanden in het kartonnen doosje waarin die ooit kwam, zonder ooit een probleem ;)
Komt me bekend voor. Ik heb 'm ook bij Stuut en Bruin vandaan. Symphatieke ondernemers die gasten. Ik had een gele en een rode gekocht, inclusief inverter. Maar die gele was bijna wit en die rode was roze. Daarbij was het zo dat één van de inverters niet helemaal fris was en de ccfl wat deed knipperen. Even een mailtje gestuurd en ik kon, wanneer ik wilde een nieuwe inverter krijgen en ik mocht ook gewoon de gele en rode ccfl omruilen voor blauwe! :) :Y)

Inverters zitten uiteraard gewoon in de witte kartonnen doosjes. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Positron op 23-03-2003 00:56 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

m-m schreef op 22 maart 2003 @ 23:25:

[...]

emm, misschien mis ik wat. Maar waarom zou je m in een doosje stoppen :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Contact met metaal van je kast te vermijden, stofvangen voorkomen en aanraakgevaar minimaliseren. ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 17:44
Dual-zip; waarschijnlijk nooit uit het doosje gehaald

Off-topic m-m, fiets gejat bij appie hein? net om de hoek bij het Kwinkeplein?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Positron schreef op 23 March 2003 @ 01:06:
Contact met metaal van je kast te vermijden, stofvangen voorkomen en aanraakgevaar minimaliseren. ;)
Dus als ik het goed begrijp zit er geen materiaal omheen dat niet geleid? :|

Bijvoorbeeld een plastic behuizing? Dat geleidt ook niet

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 23 maart 2003 @ 01:15:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zit er geen materiaal omheen dat niet geleid? :|

Bijvoorbeeld een plastic behuizing? Dat geleidt ook niet
Idd, jij hebt 'm door.
Veel gemaakte fout btw, dat mensen de invertor gewoon onderin de case leggen |:( (je raad al wat er gaat gebeuren)

Ik heb mijn invertor ook gewoon in het kartonnen doosie laten zitten en CCFL werkt nu al een aantal maanden.

• m-m
  • Niet online

m-m

dual-zip schreef op 23 March 2003 @ 00:59:
[...]

emm, misschien mis ik wat. Maar waarom zou je m in een doosje stoppen :?

omdat ie anders vrij gemakkelijk kortsluiting maakt met 't metaal van mn case... Da's namelijk een geweldige manier om een invertor om zeep te helpen

offtopic:
teddybier jij snapt m :D :D :D

• Outsync

Outsync

Niet je hele pc, al je hardware gewoon...

Pagina: 1