Toon posts:

[WC]Flow meter zelfbouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was op zoek naar een flow meter voor mijn WC setje, en vond eigenlijk alleen maar wat van Klax/Innovatek: Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/Pics/flowel1.gif.

Dat is me echter veel te duur, zeker de electronische variant, (40 euro).

Heeft iemand al eens zelf zoiets in elkaar geknutseld, danwel iets vergelijkbaars? Zit nu te denken aan een reedcontactje met een schoepenwieltje met een magneetje erop, danwel optisch met een lichtsluisje, in te bouwen in een klein reservoirtje.

Verwijderd

Ik kan die flowmeters wel goedkoop krijgen (zonder printje),
alleen ff een printje fiksen.
Die flowmeter op de pic werkt met een lichtsluisje.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
JE kan ook een oud fannetje met RPM signaal modden en die in je ciquit stoppen. Bij de wat oudere fans loopt er namelijk een heel klein magneetje mee die langs een sensor gaat. Als je dat magneetje overzet op een goede flowmeter (evt zelfgemaakt) heb je het zelfde effect.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

een fan in je reservoir maken(waterdicht natuurlijk)

• bredend
Probleem is dat die RPM meter het alleen doet als er 12V op staat :) JE zal em dus zeker open moeten maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 16:23:
Ik kan die flowmeters wel goedkoop krijgen (zonder printje),
alleen ff een printje fiksen.
Die flowmeter op de pic werkt met een lichtsluisje.
Wat is goedkoop? Ze vragen ca 20 euro voor dat stukkie plastic zonder electronica. Kun jij het (veel) goedkoper krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 00:51:
[...]

Wat is goedkoop? Ze vragen ca 20 euro voor dat stukkie plastic zonder electronica. Kun jij het (veel) goedkoper krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://www.emergolab.com/Afbeeldingen/01636A02.jpg € 9,30 per stuk (per 5)

Afbeeldingslocatie: http://www.emergolab.com/Afbeeldingen/01637A02.jpg € 9,75 per stuk (per 5)

(Ze zijn wel duurder geworden zie ik, die prijs waren ze ook ooit in guldens.)

Scheelt nog steeds ongeveer € 9 met xxlcases kosten ze € 19,-

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 01:02:
[...]

[afbeelding] € 9,30 per stuk (per 5)

[afbeelding] € 9,75 per stuk (per 5)

Mmmm waar zijn deze dan te koop? heb je e.v.t een site

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-02 08:53

rik

De afbeelding komt van http://www.emergolab.com/Afbeeldingen/01636A02.jpg dus waarschijnlijk komen ze daar vandaan ;)

Verwijderd

Ik ben wel geïntereseerd in 1 of 2 flowmeters van 9.30.
Kun je er aan veel komen? Misschien is er animo voor een IA?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 01:02:
[...]

[afbeelding] € 9,30 per stuk (per 5)

[afbeelding] € 9,75 per stuk (per 5)

*meldt zich

Laat ik toevallig nou een inkoopactie'tje daar hebben lopen.. Ze hebben daar ook van die afsluitbare kraantjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.emergolab.com/Afbeeldingen/01641A01.jpg
Best handig als je een extern reservoir hebt zoals ik :)

Verwijderd

Beetje vage [IA], biedt daadwerklijk iets aan ofzo.
(Wel heeel toevallig trouwens :/ )

Ik ga geen Eurocenten kopen.

Ik had namelijk ook contact opgenomen met Jupiler en vertelt over deze producten.
Hij heeft dus ook een [IA] lopen voor wc producten.

Hij toonde helaas geen intresse,
omdat hij d8 dat er niet genoeg animo voor zou zijn.

[ Voor 177% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 15:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 15:32:
Beetje vage [IA], biedt daadwerklijk iets aan ofzo.
(Wel heeel toevallig trouwens :/ )

Ik ga geen Eurocenten kopen.

Ik had namelijk ook contact opgenomen met Jupiler en vertelt over deze producten.
Hij heeft dus ook een [IA] lopen voor wc producten.

Hij toonde helaas geen intresse,
omdat hij d8 dat er niet genoeg animo voor zou zijn.
Je hebt het stukje bij "informatie" wel gelezen? Ik wil hem klein en snel houden en om dan tientallen producten te gaan toevoegen was mij iets te omslachtig. Zo werkt het ook. Dit topic komt wel goed uit ja, maar het is puur toeval..

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik ben inderdaad niet van plan deze flowmeters in m'n IA aan te bieden.. Waarom?

1) Ik moet ze vanuit Nederland naar België laten komen, en dan terug naar Nederland verzenden :+
2) Dat brengt een hoop (verzendings-)kosten met zich mee, waardoor het uiteindelijk zelfs duurder zal uitkomen

Verwijderd

K lees net dat het soms dus met een magneetje werkt, miss een kilometerteller (digitaal)?? dat werkt ook met een magneetje. K zal vanavond wel ns een oude uitelkaar slopen, heb denk ik nog wel een oude liggen... Miss dat daar iets mee te doen is.

Verwijderd

Waar kan ik de flow meters vinden op http://www.emergolab.com, er staat zon lijst.
En als ik ga zoeken krijg ik, wat ik ook intypt, te horen dat ie niets heeft kunnen vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 21:41:
Waar kan ik de flow meters vinden op http://www.emergolab.com, er staat zon lijst.
En als ik ga zoeken krijg ik, wat ik ook intypt, te horen dat ie niets heeft kunnen vinden.
Zoeken op: "Groep indeling" kiezen en dan onder de groep "SLANG, KLEMMEN, VERBINDINGSSTUKKEN EN KRANEN" zie je de stroomsnelheidsmeters :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zich wel geinteresseerd in zo'n flowmetertje voor ~10euro, maar moet dan nog steeds een sensortje plaatsen. Kun je zo'n ding redelijk eenvoudig openmaken en - belangrijker nog - daarna weer waterdicht maken? Dan kan er namelijk een klein magneetje op het schoepenradje geplakt wordden, dat dan een reedcontactje triggert bij elke omwenteling.

Anders lukt het alleen maar met een lichtsluisje denk ik, en dat kon wel eens last hebben van al die CCFLs :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.emergolab.com/Afbeeldingen/01770A01.jpg
Omschrijving: voor slang diam.inw. 9-14 mm
Aantal: p.zak 10 st.
Prijs in EURO: 2,30 p.st. excl. btw

[edit]
ben zo druk bezig met het maken van een tabelletje dat ik helemaal vergeet wat bij te zeggen :X :D

iig dit is dus een TERUGSLAGKLEPJE (pp). en dit leek mij wel iets ivm als je het pompje uitzet dat het weer trug komt lopen oid.

[ Voor 30% gewijzigd door ReseTTim op 23-03-2003 23:33 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• bredend
Waarom zou het water in je cirquit teruglopen? Als je alles goed vult gebeurd dat helemaal niet. Tenzij je een groot reservoir hebt misschien.

Verwijderd

ReseTTim schreef op 23 March 2003 @ 23:32:
[afbeelding]
Omschrijving: voor slang diam.inw. 9-14 mm
Aantal: p.zak 10 st.
Prijs in EURO: 2,30 p.st. excl. btw

[edit]
ben zo druk bezig met het maken van een tabelletje dat ik helemaal vergeet wat bij te zeggen :X :D

iig dit is dus een TERUGSLAGKLEPJE (pp). en dit leek mij wel iets ivm als je het pompje uitzet dat het weer trug komt lopen oid.
Volgens mij alleen handig als je reservoir en pomp lager staan dan je koelblok(ken). Dan borrelt niet steeds dat water naar beneden als je je pomp uit zet.. Handig tegen oxidatie?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 23:55:
[...]

Volgens mij alleen handig als je reservoir en pomp lager staan dan je koelblok(ken). Dan borrelt niet steeds dat water naar beneden als je je pomp uit zet.. Handig tegen oxidatie?
ik heb op dit moment geen resevoir in me case maar ik heb voor me pomp een bijvul stuk die loopt dan helemaal vol of deels vol dus daarvoor zou het handig zijn..

Verwijderd

ReseTTim schreef op 24 March 2003 @ 00:05:
[...]

ik heb op dit moment geen resevoir in me case maar ik heb voor me pomp een bijvul stuk die loopt dan helemaal vol of deels vol dus daarvoor zou het handig zijn..
Wat let je om zo'n dingetje te kopen? :). Verzendkosten staan alleen niet echt in verhouding als je er maar een besteld. Je kunt het eventueel ophalen in a'dam of schagen..

ot: Ik weet niet hoe groot zo'n magneetje moet zijn maar je zou kunnen proberen om het via een opening met een pincet en wat epoxy lijm het op een schoep te plakken..

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10-2025
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 22:45:
Ben op zich wel geinteresseerd in zo'n flowmetertje voor ~10euro
Ik heb nog zo'n Innovatek flowmetertje liggen hiero. 't is de elektronische variant (dus met printje - de versie van XXLcases)
Ik heb het ding nooit gebruikt. Was van plan het in mijn WC setup te integreren, maar heb 't uiteindelijk toch niet gedaan.

Misschien kunnen we iets regelen.

Mail me maar als je interesse hebt.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Archeon schreef op 24 March 2003 @ 02:03:
[...]

Ik heb nog zo'n Innovatek flowmetertje liggen hiero. 't is de elektronische variant (dus met printje - de versie van XXLcases)
Ik heb het ding nooit gebruikt. Was van plan het in mijn WC setup te integreren, maar heb 't uiteindelijk toch niet gedaan.

Misschien kunnen we iets regelen.

Mail me maar als je interesse hebt.
ik wou je mailen maar ik d8 optijd al zou je 5 euro een deal maken dan vind ik dat alsnog teveel..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 22:45:
Ben op zich wel geinteresseerd in zo'n flowmetertje voor ~10euro, maar moet dan nog steeds een sensortje plaatsen. Kun je zo'n ding redelijk eenvoudig openmaken en - belangrijker nog - daarna weer waterdicht maken? Dan kan er namelijk een klein magneetje op het schoepenradje geplakt wordden, dat dan een reedcontactje triggert bij elke omwenteling.

Anders lukt het alleen maar met een lichtsluisje denk ik, en dat kon wel eens last hebben van al die CCFLs :)
Stel het is gelukt om een magneetje op een schoep te plakken en uit te lezen met zo´n reedcontactje, is er dan iemand geinteresseerd om een plugin te maken voor een of ander lcdprogje zodat je het ook op een lcd kan laten weergeven? Of is dat heel omslachtig.. Lijkt me wel vet.. *n00b is op programmeer gebied :(
Pagina: 1