[A7V133] Hotflashen

Pagina: 1
Acties:

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb mijn bios verkloot van mijn Asus A7V133, ik heb er 2e hands eentje gekocht (zelfde mobo alleen nu nieuwere revisie 1.05 eerst had ik 1.04)) en wil nu mijn oude chip Hotflashen zodat ik 1 van de 2 mobo's door kan verkopen. :)

Nieuwe moederbord werkt gelukkig naar behoren maar het Hotflashen wil nog niet echt lukken, als het goed is moet het zo werken (correct me if I'm wrong):

- Start de pc met goede bios chip (en goede mobo!? Of maakt dat niet uit)
- Boot met een opstart disk
- wissel de bios chips uit (kapotte ipv de goede erop)
- Open flash proggie in dos
- programmeer hem

En in dat laaste gaat het mis, ik krijg een error:

Error - - Flash Memory Unknown

Wat doe ik fout!?

Systeem info:
AMD 1200
Aopen HQ08 - 300w voeding
Asus A7V133 (2x duh! :> )
256 MB intern
Floppy
(HDD enz zitten nog niet aangesloten, is niet nodig toch!?)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik je wel de juiste/nieuwste flashprogramma? Anders moet je maar eens Uniflash proberen (check google) :)

• Race Eend
Ik heb Aflash.exe van de asus site genomen, die lijkt me toch de juiste!? Backup maken kan ik wel gewoon.. maar wanneer moet ik nou de chips omruilen IN het flash proggie of ervoor!?

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

Ervoor... zodra hij opgestart is heb je je BIOS niet meer nodig... (althans, voor wat je wilt doen :))

Je kunt anders ook de override switch proberen, moet je ff opzoeken, die weet ik namelijk niet zo (denk maar zo: de BIOS is al kapot, erger kan het niet worden :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Rashann op 22-03-2003 16:27 ]

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Race Eend
Haha, erger kan het wél worden, ik kan nl ook mijn nieuwe bios verkloten :P

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Error - - Flash Memory Unknown
Kan het zijn dat de bioschip kapot is?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

Race Eend schreef op 22 March 2003 @ 16:29:
Haha, erger kan het wél worden, ik kan nl ook mijn nieuwe bios verkloten :P
Ja, OK... maar ik bedoelde: je kan hem niet nog kapotter flashen :P
The_Greater schreef op 22 maart 2003 @ 16:29:
[...]

Kan het zijn dat de bioschip kapot is?
Zou kunnen, waarschijnlijk is het echter dat het niet dezelfde chip is (qua fabrikant/type ofzo). Maar dat hoeft niet altijd uit te maken, want ik heb met een Asus P5A een BIOS voor een Abit K7T geflashed gehad (met override om deze error te 'voorkomen'), ging helemaal goed...

[ Voor 24% gewijzigd door Rashann op 22-03-2003 16:33 ]

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Race Eend
Hmm, zou kunnen natuurlijk wel vreemd :S Want het is gekomen naar een Bèta flash... hoe kan ie dan kapot gegaan zijn!?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Zie ik het verkeerd of is hotflash zo;
goede bios erin
pc aan, en op de del toets drukken, zodat je in het biosscherm bent, bios chip omruilen, save bios, reboot, via del toets weer het bios in, default settings instellen, save, en klaar?
Wie correct me if i am wrong?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gem1e schreef op 22 March 2003 @ 19:57:
Zie ik het verkeerd of is hotflash zo;
goede bios erin
pc aan, en op de del toets drukken, zodat je in het biosscherm bent, bios chip omruilen, save bios, reboot, via del toets weer het bios in, default settings instellen, save, en klaar?
Wie correct me if i am wrong?
Ikke :z

Zie: [NOHTML][rml]dion_b in "[ BIOS hot swap] op andere chipset flashe"[/rml][/NOHTML]
Even voor de goede orde de techniek:

1) Terwijl de PC nog uitstaat (zoals Malbje al zei) de BIOS van de flash mobo losmaken en slechts licht aandrukken opdat het makkelijk eruit te krijgen is. Bouw ook evt de mobo eruit om makkelijk bij de BIOS EEPROM te kunnen en zorg in ieder geval dat de mobo plat ligt
2) Zorg dat je de BIOS image en Uniflash op een 'kale' DOS bootflop hebt (dus hooguit IO.SYS, MSDOS.SYS, COMMAND.COM, UNIFLASH.EXE en <BIOSnaam>.BIN)
3) boot het systeem vanaf de bootflop tot aan een A: prompt.
4) haal voorzichtig de BIOS chip eruit en vervang het met de chip die geflashed moet worden (dit is het moment waarop je dus risico loopt)
5) draai nu uniflash -e <BIOSnaam>.bin
6) zet het systeem uit, haal de vers geflashte chip eruit en zet de oorspronkelijke BIOS chip terug
7) plaats de geflashte BIOS in de mobo waar het voor geflashed is en test **beide** systemen

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1