Toon posts:

Irda verbinding met Nokia 6100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Nokia 6100 aangeschaft. Ik had thuis nog een oude Matrix Idra adapter liggen. Nu dacht ik ik sluit dit aan en dan met Nokia PC suite 5.0 moet ik in m'n telefoon kunnen. M'n computer herkent de Irda adapter en de telefoon. Eerst krijg ik de melding: "ER is een andere computer in de buurt, klik hier als u bestanden wilt overzenden naar de Nokia 6100" Ik heb dus dan verbinding, ik zie ook in m'n statusbalk een icoontje en als ik daar met m'n muis op sta zie ik: "Nokia 6100 bevindt zich binnen het bereik" Als ik dan Nokia pc suite opstart krijg ik gelijk de melding: "draadloze verbinding is onderbroken, verbinding is geblokkeerd of het apparaat ligt niet meer binnen het bereik" Ik kom hier dus niet verder mee, het lijkt alsof het programma van Nokia PC suite een conflict heeft met het IrDa gedeelte van windows. Heb ook een Nokia 8310 en hierbij krijg ik hetzelfde. Iemand die enig idee heeft wat er aan de hand is en hoe ik het kan verhelpen.

Groeten, Edwin

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels opgelost, nieuwe drivers geinstalleerd en het werkte.

Verwijderd

Ik heb dus het probleem dat nokia pc suite mijn telefoon niet eens vind. Ik heb een Nokia 6100 en een Matrix adaptec dingetje wat je op je moederbord aansluit. Zou je mij aub even de instellingen van de bios kunnen geven?????