Toon posts:

Promise SX6000 RAID firmware update mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De domste actie van het jaar. Flash je bios en strek de stekker eruit.

Tjaa..ik was mijn nieuwe Promise SX6000 aan het flashen en zag dat ik de verkeerde bin file ingetyped had, dus ik druk als routine op reset. Nu krijg ik de kaart dus niet meer aan de gang.

Hij blijft in de POST hangen. Ik zie geen vervangende chip op de kaart, dus volgens mij is hij nagenoeg dood. Of kan ik de schade toch herstellen?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:09
Komt ie ook niet voorbij de POST als je alle schijven eraf haalt ? ( of heb je dat al gedaan ?)
Indien ie helemaal geen kick geeft: dus al hangt voor de disk detection denk ik dat je toch een probleempje hebt. ( Gewoon mee terug gaan naar de leverancier, die kan je dan wel helpen )

En wat bedoel je met verkeerde bin file ? De bin van een andere kaart ofzo ? want dan kun je het zowieso wel vergeten lijkt me.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Zonder schijven wil die ook nix. Ook niet in een andere machine. De kaart is net een paar dagen oud dus ik kan hem nog terug sturen. Hij blijft net voordat hij gaat booten hangen. Dus aan het einde van de POST. Ik vermoed dat dit komt omdat hij gaat zoeken waarvandaan hij moet booten. Vanaf IDE of een SCSI kaart. (De SX6000 doet zich voor als een scsi kaart.) en dan hangt ie vast door een corrupte bios. Ik kan dit in mijn bios (award) ook niet uitzetten...

Shit zooi dus :(

Als laatste optie zou ik misschien nog kunnen "Hot pluggen", dus na de POST de kaart er gewoon bij duwen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 16:30 ]

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dat "hot pluggable" slaat erop dat je schijven kan hotpluggen op de kaart, niet dat je je kaart in je PCI-slot kan duwen terwijl je PC aantaat. Dus tenzij je je een kans wil lopen dat je je mobo om zeep helpt, zal ik dat niet proberen ;)
Er zijn btw wel adapters die een PCI kaart hotpluggable maken, die zet je tussen je pci slot en je kaart in, maar of dat de moeite van het zoeken/kopen waard is is natuurlijk de vraag.

Kun je in je Bios niet een PCI slot uitschakelen of de SCSI devices overslaan tijdens het posten¿
Als je bij het posten eens lang wacht [misschien zit er een x minuten durende timeout op het detecteren van PCI-kaarten]
Probeer ook eens alle andere overbodige kaarten uit je systeem te halen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Uhm: ik heb een sx4000! En ik heb dus ontdekt dat de nieuwste bios niet goed is, tot grote ellende. Vraagje: heb je je biosdrivers wel op diskette? En is die diskette WEL te lezen? Je moet zowieso in de mobo bios zorgen dat ALLEEN je diskette bootable is, en niet alle andere zooi. Dan een win98 diskette er in booten. Als je daarmee kan booten, moet de flash volgens mij de kaart gewoon zien. Hang er geen schijven aan, maar alleen de kaart zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle andere bootdevices uitgezet, en toch krijg ik hem niet aan de praat. Het is in de laatste stappen van de POST dat hij blijft hangen. Een timeout zit er denk ook niet in. Kon ik hem maar resetten met een jumpertje...

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Mjah, power uit tijdens flashen is idd erg dodelijk

[achteraf modus]
je had eigenlijk hem gewoon moeten laten flashen, niet rebooten en gewoon opnieuw moeten flashen terwijl hij nog aan stond.
[/achteraf modus]

Probeer eens een ander Mobo/PC [liefst een P1/P2 ofzo]. Misschien dat een andere mobo deze vorm van detectie niet heeft en gewoon door-boot.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op een ander pc de readme, en daarin zag ik dat er stond dat er een bat file bijzat voor automatische update, dus ik klikte op reset en realiseerde me dat ik daarvoor met de hand al een flash gestart had. Erg dom dus...

Ik heb de kaart nu al op 4 verschillende pc's geprobeerd, en ik heb geen idee meer hoe ik hem aan de praat krijg.

Hopelijk krijg ik wel een nieuwe, kaart (valt dit onder de garantie?), de kaart is 2 dagen oud :)

Verwijderd

Gewoon morgen promise bellen, ik heb erg goede ervaringen met ze! (zitten in eindhoven).
Pagina: 1