Toon posts:

[PC] Rise of Nations

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 950 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 23:32

PoweRoy

funky!

vaag, gisteren wilde ik het voor de 1e x spelen crashed ie in het rise of nations logo. op de achtergrond hoor ik zo'n foutmelding geluid maar moet dan wel rebooten :X
iemand oplossing :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:16
Ik heb t spel en ik vermaak me er uitstekend :) Ben momenteel bezig met de campaign als Britten en ik ben nu die moffen in de pan aan t hakken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
PoweRoy schreef op 28 May 2003 @ 11:44:
vaag, gisteren wilde ik het voor de 1e x spelen crashed ie in het rise of nations logo. op de achtergrond hoor ik zo'n foutmelding geluid maar moet dan wel rebooten :X
iemand oplossing :?
mischien heb je hier wat aan http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;820089 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:29
zit trouwens een vette bug in het spel, die verpest het soms.

Als je namelijk aan het spelen bent in single player, en je alt-tabbed terug naar windows om iets te doen, en je komt later terug in het spel, dan heeft ie ondertussen alle actie en tijd wel gepauzeerd, maar de resource income blijft wel de hele tijd doorlopen, is wel een beetje jammer, je kunt hem natuurlijk ook eerst op pauze zetten voor je alt-tabbed, maar dit had ik dus niet gedaan, en had meteen 10000 van alles :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 23:32

PoweRoy

funky!

hij doet et :)
vet spel :)

kheb de nieuwste catalyst 3.4 geinstalled en directx geupdate. toen deed ie et :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:27
Dr. Strangelove schreef op 28 May 2003 @ 10:53:
Paar vragen: hoe werkt een Wonder victory? Is er diplomatie mogelijk in de free-for-all maps in de demo? Lijkt me handig als je net als in Civ zo nu en dan treaties kan maken om ff troepjes op te bouwen.
Als je 8 wonderpunten hebt (en da's vrij snel) krijg je een count-down timer en als die op 0 staat heb je gewonnen.

Ik heb ook een vraagje: ik heb nu de demo en daarmee kan je niet saven. Kan dat in het volledige spel wel? Want zo'n spel duurt niet echt mega-lang, maar toch wel iets langer dan dat ik eigenlijk in 1x wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
CubicQ schreef op 28 mei 2003 @ 16:33:
[...]

Ik heb ook een vraagje: ik heb nu de demo en daarmee kan je niet saven. Kan dat in het volledige spel wel?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:42
Hoe zit het nou met diplomacy? Ik kan niks vinden in de demo. Is dit een beetje leuk in het hele spel? Ik ben echt desperaat om wat treaties te kunnen sluiten, het is gewoon irritant als je mannetjes gung-ho op elke vijandige eenheid afgaan.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik had verkeerde game mode, het kan dus wel met diplomacy... maar net als in Civ is het weinig nuttig... treaties worden zo gebroken, en om ze te sluiten moet je belachelijke bedragen neertellen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Laatst online: 26-09 21:09
Die population limit is vrij irritant, binnen de kortste keren zit je aan je limiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
dan moet je je militaire kennis vergroten bij de library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
dan nog zit je soms aan de limiet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Iemand ook last hier van het probleem dat je helemaal geen geluid of muziek hebt in het spel :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Laatst online: 26-09 21:09
JelleStoel schreef op 29 May 2003 @ 21:27:
Iemand ook last hier van het probleem dat je helemaal geen geluid of muziek hebt in het spel :( :?
Nee hier geen last van hoor? Nieuwste drivers misschien?

Maar ook die nukes zijn zoooo irritant, zit je een beetje tegen elkaar te knallen met artillerie en gare tanks, zitten opeens in de modern age en beginnen ze gelijk met nukes op je te gooien 8)7 binnen de kortste keren apocalypse dus :( Beter dat ze dat even gaan fixen in een patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

ubermaestro schreef op 30 mei 2003 @ 02:09:
[...]

Nee hier geen last van hoor? Nieuwste drivers misschien?

Maar ook die nukes zijn zoooo irritant, zit je een beetje tegen elkaar te knallen met artillerie en gare tanks, zitten opeens in de modern age en beginnen ze gelijk met nukes op je te gooien 8)7 binnen de kortste keren apocalypse dus :( Beter dat ze dat even gaan fixen in een patch
Moet je of sneller bouwen, of je moet campaign doen (dus de risk versie, wat trouwens erg leuk is!)

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ubermaestro schreef op 30 mei 2003 @ 02:09:
[...]
sneller zijn dan de rest :7
En anders niet modern age spelen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 12:51
Ik vind het een vet spel!

Zit nu in de riskvariant te spelen en ik heb al een groot deel van de wereld bezet :P nu alleen nog die maya's in de pan hakken en ik ben king of the world. :)

Het is idd wel jammer dat je geen muren kan bouwen vind ik, verder heeft de spel wel een snelle gameplay tov Age of Empires, maar het is zeker wel te doen. Op Easy althans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

The System schreef op 31 May 2003 @ 00:31:
Ik vind het een vet spel!

Zit nu in de riskvariant te spelen en ik heb al een groot deel van de wereld bezet :P nu alleen nog die maya's in de pan hakken en ik ben king of the world. :)

Het is idd wel jammer dat je geen muren kan bouwen vind ik, verder heeft de spel wel een snelle gameplay tov Age of Empires, maar het is zeker wel te doen. Op Easy althans :P
Ik speel ook op easy, ik heb nu 1 keer gehad bij een verdediging dat we echt vast stonden in het midden. We leverde beide evenveel troepen aan naar dezelfde plaats in dezelfde tijd, dus kom je geen steek verder :P , maargoed, de computer verloor na 1.5 uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 16:35
Preddie schreef op 31 May 2003 @ 12:58:
[...]

Ik speel ook op easy, ik heb nu 1 keer gehad bij een verdediging dat we echt vast stonden in het midden. We leverde beide evenveel troepen aan naar dezelfde plaats in dezelfde tijd, dus kom je geen steek verder :P , maargoed, de computer verloor na 1.5 uur :D
ben ik dan zo goed :7 , of heb ik dikke geluk? Op moderate heb ik een keer gewoon gewonnen. begonnen in de eerste age en in de 4e gewonnen geloof ik. piece o' cake. in het begin slechts enkele soldaten en in de derde age een groooooooooot leger gemaakt en in 1 keer de kaart schoongeveegt. Wel steeds die steden overnemen. niet 1 keer gestuit in mn aanval. wel flinke verliezen maar geen meter grond ingeleverd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11
Weet iemand welke poorten je moet mappen voor direct via ip te kunnen spelen?
Ik zit namelijk net als de vriend waar ik het mee wil spelen achter NAT en ik heb alle FAQ's en handleidingen al doorgespit, maar ik kan het niet vinden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 21:20

WarPuppy

Electronic Technology

Leuk spel allemaal enzo.. maar toch zit ik met een vraagje.

Als de tegenstander een weapon shield heeft gebouwd ( je kan dus geen raketten meer op zijn land vuren), hoe kom je hier dan vanaf?

verry annoying :) af en toe wil een tomahawkje nog wel eens helpen nml :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mol dat ding met tankjes? Heh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen ding, n00b :+
Als je in de library alles hebt geresearched, dan kan je nog 4 grote upgrades doen, waaronder het missileshield.
Ik vraag me ook wel af hoe je dat wegkrijgt, ik denk eigenlijk dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 23:15:
Het is geen ding, n00b :+
Als je in de library alles hebt geresearched, dan kan je nog 4 grote upgrades doen, waaronder het missileshield.
Ik vraag me ook wel af hoe je dat wegkrijgt, ik denk eigenlijk dat het niet kan.
Het kan wel, tis me wel gelukt... alleen toen had ik zon beetje alle gebouwen gemold die de tegenstander nog had :)

Ik was al bezig met alle library's mollen, maar dat hielp (of ik heb er een over het hoofd gezien) niet veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Vaak hebben ze op een eilandje of in een unexplored stukje land een stadje waar een Library staat ;)

Maare, ik research nooit zoveel. Germans ownage :D Eerst Anti-Air afmaken met ground troops, men neme wat fighters mee voor support en dan een squadron van 10 Bombertjes, dag stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Weet echt niemand welke poorten ik moet forwarden voor een direct game via ip?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
word dit gespeelt? zoja dan kunnen we mishien een par gotgames doen..heb nl al een medespeler en we zijn op zoek naar 2 tegenspelers :D

we zitten in #ns.nl @quakenet :+

[ Voor 14% gewijzigd door evilpin0 op 06-06-2003 14:02 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

flipjevandejam schreef op 05 June 2003 @ 09:39:
Weet echt niemand welke poorten ik moet forwarden voor een direct game via ip?!
Kijk eens als je Rise of Nations heb opgestart bij, Options & Profiles, Tabblad Game, linksonderaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gisteren iets stoms gezien: Ik had Engeland en werd aangevallen door Frankrijk. Ik sloeg de aanval af en legde Parijs in puin. Vervolgens moest ik bij een aanval op Frankrijk opnieuw hetzelfde level doen!!! Beetje stom. Hoe bouw je trouwens supplywagons?

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-06-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Dr. Strangelove schreef op 06 juni 2003 @ 17:34:
Gisteren iets stoms gezien: Ik had Engeland en werd aangevallen door Frankrijk. Ik sloeg de aanval af en legde Parijs in puin. Vervolgens moest ik bij een aanval op Frankrijk opnieuw hetzelfde level doen!!! Beetje stom. Hoe bouw je trouwens supplywagons?
Met een Siege factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Dr. Strangelove schreef op 06 June 2003 @ 17:34:
En dat vind ik dus ook vreemd. Het zou zo moeten zijn dat als de pc je aanvalt, en jij vernietigt de tegenstander je hun land overneemt (je valt terug aan). En andersom dan ook, als de tegenstander al je steden overgenomen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Net op easy de campaign uitgespeeld. Wel heel snel... speeltijd zo'n 6 uur. Het level maar eens opkrikken.

Trouwens met de Inca's gespeeld... mining levert dan ook wealth op. Is wel handig, met al die wealth kan je snel andere resources aanvullen in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-10 11:28

grimson

domeingrommer

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
#ns.nl @ quakeney voor de mensen die willen mplayen :D

[ Voor 12% gewijzigd door evilpin0 op 06-06-2003 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Het is inderdaad bij "Options" en dan "Game" in te stellen op welke poort de client en host werkt.

Stom stom stom dat ik daar niet eerst overal in de game zelf gekeken heb, maar goed, meestal zijn het vastgelegde poorten bij een game en niet in te stellen.

Vreemd genoeg heb ik het dus ook aan het werk gekregen met een gast die ook achter NAT zit en dat terwijl we allebei een router hebben die geen UPnP ondersteunt. ("Anders zal het niet werken" staat in de handleiding oid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook zo'n last dat het spel vrij langzaam gaat.
Als ik die FPS aanzet kom ik tot 2 a 3 frames per second
had ik in de demo geen last van daar speelt het vloeiend
Ik speel het in 1024*768*32 onder WinXP
Specs pc hieronder

(oja er zit nu ff een Geforce 2 GTS Pro 64 mb in)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
Hmm, vreemd... Ik haal nu met de volledige versie ongeveer net zo veel als met de demo. Met m'n TB1400, 1GB geheugen en een Geforce 4 Ti4200 128MB haal ik onder Windows XP op 1280x1024 met alles op z'n hoogst aan het begin altijd zo'n 42 fps (dat zal wel precies 85/2 zijn :)), tijdens het spel zakt dat wel in tot zo'n 15 ofzo en tijdens 'de grote eindaanval' tot zeg 10.

Het blijft trouwens eigenlijk altijd wel gewoon speelbaar, da's wel positief :), 10 fps met een FPS is vrij dodelijk, maar hier valt het wel mee...

Wat bij mij wel erg langzaam gaat is het menutje in het begin van het spel (gevoelsmatig zit dat inderdaad op zo'n 2 a 3 fps), terwijl dat in de demo niet was (maar goed, daar was het menu natuurlijk ook anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
** Update **

Patch 2 is zojuist uitgekomen. De changelog hiervan wordt nog bekend gemaakt.
Echter werkt deze patch nog niet goed.
Als je RoN nu upgrade zal hij waarschijnlijk na 60% patchen een foutmelding geven, waarna RoN niet meer zal functioneren.

De workaround hiervoor is om RoN helemaal te uninstallen, daarna te installen, om vervolgens de patch opnieuw te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

nah, de game ziet er mooi uit. maar het is niet leu kgeregeld met towns, je moet ze over nemen je kunt ze niet mollen. de resourses kunnen niet op. en de gamplay is veelste sloom.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Lekker elke keer met die patches. Met de vorige patch kon ik geen savegame meer laden. Naja, gelukkig zat er toch niet zo'n boeiend verhaal in ;)

Is dat trouwens met autoupdate of met gewoon apart downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat hier iemand deze game speelt op 1280*1024.
Ik kan niet hoger bij options kiezen dan 1024*768*32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Dan moet je rise2.ini wijzigen

AllowAllResolutions=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay thanx
alleen kom ik nu weer niet hoger dan 1152*864 :?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat brengt die tweede patch? Alleen weer Gamespy upgrades, of ook gameplay wijzigingen? Ik speel alleen SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 16:12:
Okay thanx
alleen kom ik nu weer niet hoger dan 1152*864 :?
Hmm, vreemd. Ik speel dus op 1280 en ik kan 1600 ook selecteren, en ik heb helemaal niets veranderd. Misschien kijkt hij naar je monitor en de maximale resolutie (@ 85Hz) daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
Dr. Strangelove schreef op 15 juni 2003 @ 17:42:
Wat brengt die tweede patch? Alleen weer Gamespy upgrades, of ook gameplay wijzigingen? Ik speel alleen SP.
The Rise of Nations Update v1.02 is primarily focused on multiplayer (MP) issues. This manual patch is only necessary if you are having trouble autopatching the game. If you encounter any errors installing the new patch, you should uninstall, install the game again and then apply the new patch.

Issues addressed with this update include:

MP Lag seems to be fixed even for severe clock drift. The major MP lag issue was not related to network bandwidth.

The major issues with hosting behind a NAT have been fixed.

MP ratings are fixed. Ratings will be reset as the current ones are not meaningful.
CtW crash related to 16-bit vs 32-bit color on battle loading has been fixed.
GameSpy Arcade and the in-game matchmaking services are now compatible.
You can now check for updates without going into GameSpy.
Chat message are now white with only the player name colored.
Armageddon does not happen in "Sandbox" mode (1-player).
Additional anti-cheat protection.
Much better support for pre-prelease patch testing.
Fixed ping-sorting for in-game matchmaking.
Added a semi-documented way of adjusting the colors as requested by some colorblind players. Thanks to Ike for putting it in and providing a sample set of colors."

If you do not want to use Gamespy then get it from here:-

http://www.microsoft.com/games/rise...s/downloads.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
2de patched fixed niks voor mij...kan nog steeds alleen mplyer en quik battle spelen :( de rest crashed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
Ik heb hier ook al een tijdje liggen, nooit echt tijd en zin gehad om me erin te verdiepen of naar te kijken.
Maar nu ik binnenkort vakantie heb en m'n zus ook kunnen we weer 's samen gamen :P
Normaal gesproken spelen we soms Settlers4, Age of Empires2 en Age of Mythology.
't moet d'r niet al te ingewikkeld worden en ook niet al te veel in de toekomst met doden enzo.
Dus vroeg ik me af of dit wel een beetje geschikt spel is om met/tegen m'n zus te spelen.

Iemand ervaring hier mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
ja, als je aoe2 kan, moet dit ook lukken. ik had een half uurtje nodig om te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De besturing heeft ze zo onder de knie, de manier van spelen (veel upgrades enzo) is wel even wennen. De manier van resource gatheren is ook iets anders, maarja, gelukkig maar... anders was het allemaal zo hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
** Update **
Posted by:
Brian Reynolds
VIP

Hi All,
I wanted to make a quick announcement to let you know where we plan to go from here. Now that we've dealt with some of the initial release issues, we'd like the next patch to include some of the additional features that have been requested (e.g. automatchmaking, interface improvements, etc). We'd also like to address more thoroughly some of the sundry MP configuration issues that we haven't been able to reproduce in house. So here is our plan to do that:

Step 1: We're working on the new features now as well as any needed fixes that come up. I don't have the full feature and fix list right now, and I may not have it until the beta patch is ready.

Step 2: When we're finished, we'll run a public beta of the new patch. Anyone in the community who's interested and who has a retail copy of the game can participate. We'll have a separate lobby (and/or the auto-matchmaking lobby) for the patch beta.

Step 3: During the beta we'll want to work with any participants who are having specific connectivity and other problems so we can try to reproduce and resolve them. We'll also invite commentary and discussion on any new features; if some of the beta features turn out to create problems we may cut them.

Step 4: When the beta is finished and we're satisfied we have a really rock solid version, we'll make that the official "Patch 3".

So for right now, continue to send us any unresolved issues at forumsupport@bighugegames.com. When we're ready to do the Patch 3 beta we'll make an announcement.

Brian
Dat vind ik wel goed van het design house BHG, ze hebben veel contact met de community. :)

[ Voor 4% gewijzigd door STING op 20-06-2003 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 13:43:
Ik zie dat hier iemand deze game speelt op 1280*1024.
Ik kan niet hoger bij options kiezen dan 1024*768*32
heb ik ook....heel vreemd. ik wil het liefst 1600 spelen maar dat kan ik dus niet instellen...

iemand andere opties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 17-10 22:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Even een domme vraag... heb de laatste twee pagina's gelezen, maar het antwoord staat er niet. Ben in die eerste tutorial... Heb daar bij de library researches gedaan tot en met IV, bijna V zelfs en nog blijf ik in die Ancient Age, terwijl mijn objective toch echt luidt: "Advance your nation to the Classical Age".
Hij zegt dat je ook genoeg food moet hebben, ik heb inmiddels 6 towns en op dit moment 1216 food, 1516 timber en 1672 cash. Nog steeds ga ik niet naar de volgende age.

Inmiddels heb ik het level al uitgespeeld door de enemy helemaal verrot te slaan met m'n grote slappe army, maar had liever een klein sterk army in de modern age gehad ;) Waarom advance ik niet? :?

Gaat dat automatisch? Komt dat doordat ik in de tutorial zit?

Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/6929/thumb.jpg

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 10:43
Bij liberary helmaal bovenin op classical age klikken, dan gaat ie als het goed is researchen

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Twixxx schreef op 22 June 2003 @ 17:04:
Bij liberary helmaal bovenin op classical age klikken, dan gaat ie als het goed is researchen
OMG! :/

Inderdaad, ben beetje scheel denk 'k :X
Had beter meer Age of Empires kunnen doen i.p.v. StarCraft :+

[ Voor 4% gewijzigd door PromWarMachine op 22-06-2003 18:06 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
ForrestX schreef op 22 June 2003 @ 13:01:
[...]

heb ik ook....heel vreemd. ik wil het liefst 1600 spelen maar dat kan ik dus niet instellen...

iemand andere opties??
Verander in het bestand rise2.ini het volgende:

code:
1
AllowAllResolutions=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:51
Vanmiddag even een potje gedaan op lan, best leuk maar verveeld naar de hand wel, aangezien je recources oneindig zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door SCIxX op 17-06-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Weet iemand misschien hoe ik een LAN game moet saven ? :X
Zit midden in een LAN game en we zijn best ver, ik kan alleen nergens de save optie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
een lan game saven :? Geloof nooit dat dat kan :) Kan volgens mij bij geen enkel spel hoor :?
Eigenlijk wel stom ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Maverick schreef op 24 June 2003 @ 22:10:
een lan game saven :? Geloof nooit dat dat kan :) Kan volgens mij bij geen enkel spel hoor :?
Eigenlijk wel stom ja :)
StarCraft, StarCraft Brood War, WarCraft III - moet ik doorgaan? :+

Die games kunnen wél LAN games saven, in ieder geval. Er zijn er ongetwijfeld meer, maar ik speel niet zo vaak LAN. Bij Rise of Nations heb ik de optie ook nog niet gevonen, dat geeft voor mij aanleiding om aan te nemen dat 't niet kan zeg maar :P
Wel jammer...

Bij die campaign, waarom 'eindigt' die als je bij de Information Age bent, beetje wazig vond ik dat. Alsof je in die paar turns (max 10 schat ik) de wereld zou kunnen veroveren. 'k Heb nu Afrika en een deel van Europa, maar ben gewoon doorgespeeld toen de campaign eindigde, maar goed, dat vond ik dus wat vaag :) Verder wel een cool spel 8)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

In die paar turns kan je de wereld wel veroveren hoor :) Zodra je een hoofdstad veroverd krijg je alle gebieden die dat volk bezat, dan gaat het dus vrij vlug.

Moet je dus wel enigzins strategisch gebieden inpikken

[ Voor 16% gewijzigd door JedaiNait op 24-06-2003 22:25 ]

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
oh ok, RoN is de enige RTS die ik speel, dus dat wist ik niet ;)

foutje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Mja een LAN game saven is de normaalste zaak van de wereld.
Anyway, heb op wat fansites rond zitten kijken en een zeker iemand met een "vip" status melde dat ze er mee bezig zijn en dat dit hopelijk in de volgende patch zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wil der ff snel een potje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
TheAngel je loopt hier al lang genoeg rond om de regels te kennen, niet hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 24 June 2003 @ 23:16:
TheAngel je loopt hier al lang genoeg rond om de regels te kennen, niet hier :P
Sorry lieverd :*
Russians vind ik echt super fijn met die attrition damage >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Inca's vind ik ook wel fijn, lekker makkelijk goud binnenhalen, altijd bruikbaar. Maar wat ik me nu afvraag, hoe gebalanceerd zijn de verschillende volken? Zijn er duidelijk enkele volken beter dan andere, of maakt het allemaal weinig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Dat hangt denk ik erg af van je eigen skills en strategien. De spanjaarden hebben bijvoorbeeld aan het begin van een game al de hele kaart zichtbaar. Voor een onervaren rtser is dat een groot voordeel, terwijl iemand met wat meer ervaring de kaart ook al op tijd volledig verkend heeft (ondanks dat blijft het erg handig natuurlijk). En de attrition damage van de russen is niet erg waardevol als je een rusher bent (en de vijand niet de kans geeft om te counteren). Overigens denk ik dat er in de komende updates nog aardig wat gaat veranderen aan de gameplay. Dit omdat het erg lastig is om 18 verschillende volken perfect uit te balanceren.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
M@NIC schreef op 24 June 2003 @ 22:48:
Mja een LAN game saven is de normaalste zaak van de wereld.
Anyway, heb op wat fansites rond zitten kijken en een zeker iemand met een "vip" status melde dat ze er mee bezig zijn en dat dit hopelijk in de volgende patch zit :)
De Multiplayer save functie komt in patch 3, of tewel de volgende patch.
Deze kun je over een paar weken verwachten. :)

--edit--
en ik ben nog niet helemaal wakker en heb je post niet goed gelezen :O
Die vip'er was waarschijnlijk iemand van BHG zelf. Ze posten naar mijn weten op twee fora, nl. Rise of nations Heaven en Apolyton.

[ Voor 21% gewijzigd door STING op 25-06-2003 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 17:20
Ik ben nu ook bezig met conquer the world, best leuk opzich maar soms vind ik het een beetje saai omdat je meerdere battles in dezelfde age zit. Een keer bouwde ik een vrij groot leger maar die werd helemaal ingemaakt omdat de health van m'n soldaten langzaam omlaag ging in vijandig gebied omdat het daar kouder is dan in m'n eigen gebied (ik ben de duitsers). Ik heb de romeinen veroverd en nu met een oorlog bezig met de fransen. Gaat het niet erg lang duren om de hele wereld te veroveren?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
STINGnl schreef op 25 June 2003 @ 07:07:
[...]

De Multiplayer save functie komt in patch 3, of tewel de volgende patch.
Deze kun je over een paar weken verwachten. :)

--edit--
en ik ben nog niet helemaal wakker en heb je post niet goed gelezen :O
Die vip'er was waarschijnlijk iemand van BHG zelf. Ze posten naar mijn weten op twee fora, nl. Rise of nations Heaven en Apolyton.
Rise of nations Heaven was het ja :)
Baal er trouwens wel van, wil het graag spelen maar wil wel een potje later af kunnen maken.
Nouja, vermaak me dan wel ff met de singleplayer functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STINGnl schreef op 22 June 2003 @ 21:36:
[...]

Verander in het bestand rise2.ini het volgende:

code:
1
AllowAllResolutions=1
Nou dat heb ik veranderd,maar kom toch niet hoger dan 1024*768*32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Qylos schreef op 25 June 2003 @ 10:49:
Ik ben nu ook bezig met conquer the world, best leuk opzich maar soms vind ik het een beetje saai omdat je meerdere battles in dezelfde age zit. Een keer bouwde ik een vrij groot leger maar die werd helemaal ingemaakt omdat de health van m'n soldaten langzaam omlaag ging in vijandig gebied omdat het daar kouder is dan in m'n eigen gebied (ik ben de duitsers). Ik heb de romeinen veroverd en nu met een oorlog bezig met de fransen. Gaat het niet erg lang duren om de hele wereld te veroveren?
Nee, want als je een hoofdstad verovert krijg je meteen alle landen van dat volk erbij. En als je soldaten ingemaakt worden in vijandelijk gebied; moet je eens een paar supply wagens meesturen, dat helpt een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 17-10 22:32
Wmb roeleren de Chinezen de pan uit. De onmiddelijke creatie van die pupkes icm Raise Arms maakt het makkelijk (tot nu toe tot moderate en 2 computers) om aanvallers tijdelijk af te weren tot de ene hoofdmacht de stad komt verdedigen. Scheelt me weer het aanleggen van immense verdedigingslinies die soms RTSen een beetje verprutsen (MHO over Warcraft).
Toch hoop ik dat ze de jagers wat gaan versterken en de bommenwerpers wat verslappen alsook de AI leren niet zoveel te nuken :) Als ik 20 jagers de lucht in stuur heb ik toch niet het idee dat ze veel helpen bij het aanvallen van een stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vind het toch jammer dat het onmogelijk is om muren etc. te bouwen.

In AoM is het gewoon makkelijk als je je gebied kan fortifyen met wat muren en torens, en je leger bij de ene uitgang van je gebied neerzet.

Ik ben nu op Moderate bezig, maar dat is toch wel een uitdaging. Ik probeer de Turken kapot te krijgen, maar ze worden gesteund door de Grieken (yeah right :) ), en daar kom ik niet doorheen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
offtopic:
Scheelt me weer het aanleggen van immense verdedigingslinies die soms RTSen een beetje verprutsen (MHO over Warcraft).
Haha, daar sla je de plank wel enorm mis. Warcraft III is het perfecte voorbeeld van een strategie spel waarbij je absoluut niet defensief kan spelen. Zodra je iemand meer dan drie towers ziet bouwen weet je al dat ie een kansloze noob is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 17-10 22:32
Hielko schreef op 04 July 2003 @ 16:10:
offtopic:
<blockquote>Scheelt me weer het aanleggen van immense verdedigingslinies die soms RTSen een beetje verprutsen (MHO over Warcraft).</blockquote> Haha, daar sla je de plank wel enorm mis. Warcraft III is het perfecte voorbeeld van een strategie spel waarbij je absoluut niet defensief kan spelen. Zodra je iemand meer dan drie towers ziet bouwen weet je al dat ie een kansloze noob is.
8) je hebt me door -- krijg je als je alleen tegen je huisgenoten kan spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beginner maar op moderate word ik wel lekker in de pan gehakt, easy heb ik wel gehaald.

Het is jammer dat je geen woonhuizen en muren kan bouwen, daardoor gaan de steden er vaak nog veel beter uitzien en worden veel groter !!

Verder vind ik het wel een vet spel en ooit haal ik moderate ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 21:37:
Ik ben een beginner maar op moderate word ik wel lekker in de pan gehakt, easy heb ik wel gehaald.

Het is jammer dat je geen woonhuizen en muren kan bouwen, daardoor gaan de steden er vaak nog veel beter uitzien en worden veel groter !!

Verder vind ik het wel een vet spel en ooit haal ik moderate ook wel ;)
Jammer Peer, kheb net een potje op moderate gehaald :) Ik ben je al voor, maar goed heb dan ook vaak zat AOE gespeeld en dergelijke.. Mja die muren zijn inderdaad erg jammer maar goed.

Best leuk gezicht, eerst 2 nukes op die stad, dan 10 bommenwerpers eroverheen, 20 tanks erheen en je grondtroepen. Naja was al na 10x strijdtonelen, maar wel gelukt!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Owja dat is een goede reden om iets toe te voegen aan een spel... 't is niet functioneel dus onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15

inXs

known as inXs

Hielko schreef op 10 July 2003 @ 00:12:
[...]

Owja dat is een goede reden om iets toe te voegen aan een spel... 't is niet functioneel dus onzin.
Mwa vind het niet echt onzin, ik vind het belangrijk dat het er ook allemaal een beetje "stoer" uitziet. Vind ik zeker wel een meerwaarde voor een spel! Dus het ligt er maar aan hoe je er tegen aan kijkt dacht ik zo.

Verder vind ik het jammer dat je zo snel door al die ages heen ragt.. Het is meer een wedstrijd wie er het snelste upgrade dan dat je je met gevechten bezighoudt...

Naja kweet niet hoe de meeste mensen spelen btw, maar als ik aanval heb ik eerst de boogschieters, later musketiers voorop.. Daarna komen de voetventjes van de tegenpartij eraan gehaast en dan pas gebruik ik mijn voetvolk. Dus eerst even half hun legertje afknallen.. Is dit een goede taktiek? Ikzelf vind het iig wel redelijk werken eigenlijk :)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer al extra versterking ook katapulten erachter te plaatsen zodat dingen sneller kapot gaan.. Paarden zijn ook erg sterk.

Even over het spel zelf. In singapore hadden ze een hele stand staan over Rise of Nations en een paar computers stonden gereed om bespeeld te worden. We hadden het spelletje een beginnerslevel gespeeld en waren meteen verkocht. Nu heb ik het nog maar net, maar ik vind het een spel waar je lang zoet mee kan zijn. Vooral door het researchen en upgraden naar volgende tijdperken vind ik eigenlijk het leukste. Verder vind ik het wel allemaal heel erg afgeleid van andere strategiespellen, maar ja, dat is ook bijna onvermijdelijk (farms, wood, stones etc) Combinatie van Settles, CC, basisprincipe van WC.. zal ook wel van Caesar afgeleid zijn, maar dat heb ik nooit gespeeld. De graphics vind ik helemaal niet slecht. Dat vierkante zoals in deze topic wordt beweerd vind ik wel meevallen.

Bunkers en muren vind ik ook altijd erg leuk om te bouwen, maar is vrijwel niet echt meer te bekennen in strategiespellen :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Je vergeet een heel klein beetje de Age of Empires serie ;)

Overigens zijn bunkers en muren in strategie games zelden een succes, omdat verdedigend spelen vaak verlies oplevert.

edit: en civilization heeft het vaag ook iets van weg ;)

[ Voor 15% gewijzigd door JedaiNait op 28-07-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Overigens zijn bunkers en muren in strategie games zelden een succes, omdat verdedigend spelen vaak verlies oplevert.
En zo moet 't ook, een spel waarbij 't loont om je in te graven in je basis is niet echt boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JedaiNait schreef op 28 July 2003 @ 20:05:

[..]
oww woops sorry B)

en over de bunkers enzo, het is onpraktisch, maar het maakt het plaatje in zijn geheel gewoon mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
JedaiNait schreef op 28 juli 2003 @ 20:05:

Ik vond die tesla spoels bij red alert vroeger anders toch maar wat handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hielko schreef op 28 July 2003 @ 20:52:
[...]
En zo moet 't ook, een spel waarbij 't loont om je in te graven in je basis is niet echt boeiend.
Neuh, maar een iets betere mogelijkheid tot verdedigen had ik wel op prijs gesteld. Je hebt helemaal gelijk hoor, ingraven en dat overleven dan is er niets meer aan, maar een paar muren zodat de vijand wat minder kan rushen vind ik wel handig.

En dan heb ik nog een vraag, hoe gooi je in vredesnaam bommen uit de missile-silo buiten je grondgebied? Ik kan er alleen maar binnen klikken, en daar heb ik natuurlijk niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
Welke missile gebruik je? Die eerste, de V2, heeft een range van dacht ik 40 ofzo, da's inderdaad niet veel en dan is de kans groot dat je niet buiten je eigen gebied komt.

De ICBM (Inter-Continental Ballistic Missile) kan, zoals de naam al wel vermoed, wel vrij ver vliegen, ik dacht 999 ofzo, in ieder geval genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
De gewone atoombom heeft ook al wel een aardig bereik, maar die simpele rakketen zijn eigenlijk de moeite van het afvuren ook niet eens waard. Met 1 atoombom leg je een complete stad is as en dat zet wel zoden aan de dijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-10 23:19
Zijn er nog mensen die dit online spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
yup speel het direct over IP tegen een andere gast.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Wij proberen het hier met 4 man over LAN te spelen, maar telkens wordt er iemand gedroped, netwerk problemen dus. We gebruiken versie 1.02. Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-10 23:19
JedaiNait schreef op 05 August 2003 @ 13:00:
Wij proberen het hier met 4 man over LAN te spelen, maar telkens wordt er iemand gedroped, netwerk problemen dus. We gebruiken versie 1.02. Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Misschien zelfde cd-Key ingevoerd?

Speel het af en toe op gamespy, maar daar heb je toch vaak last van hoge ping etc. Wil wel is tegen een gotter gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
CubicQ schreef op 29 July 2003 @ 09:18:
Welke missile gebruik je? Die eerste, de V2, heeft een range van dacht ik 40 ofzo, da's inderdaad niet veel en dan is de kans groot dat je niet buiten je eigen gebied komt.

De ICBM (Inter-Continental Ballistic Missile) kan, zoals de naam al wel vermoed, wel vrij ver vliegen, ik dacht 999 ofzo, in ieder geval genoeg.
Alle rakketten die je maar bij de missile-silo kunt maken heb ik geprobeerd. Hun range is groot genoeg, daar ligt het niet aan. Hij wil gewoon niet buiten mijn grondgebied vallen. Vreemd maar waar. Weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

We hebben met 4 man 3 verschillende keys. Met drie man (2 verschillende keys) werkte het wel. Dus dat zal het niet zijn denk ik. Iets anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Breepee schreef op 05 August 2003 @ 18:45:
[...]
Alle rakketten die je maar bij de missile-silo kunt maken heb ik geprobeerd. Hun range is groot genoeg, daar ligt het niet aan. Hij wil gewoon niet buiten mijn grondgebied vallen. Vreemd maar waar. Weet iemand hoe dat komt?
Misschien dat je tegenstander het missile shield heeft onderzocht? Dan kan je niet meer geraakt worden door die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hielko schreef op 05 August 2003 @ 18:47:
[...]

Misschien dat je tegenstander het missile shield heeft onderzocht? Dan kan je niet meer geraakt worden door die dingen.
Hmm, dat zou kunnen. Niet aan gedacht. Ik zal nog eens gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net solo game uitgespeeld en ik vind het echt een aanrader! Na een tijdje is easy veeeeel te makkelijk, maar op het begin handig om te ontdekken wat elk gebouw/object doet. Zeker de combinatie met het spelletje Risk vond ik verrassend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Easy steld inderdaad niet zo veel voor, maar als je de computer op een wat hoger niveau zet dan ie bijzonder moeilijk.

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 23:05
Het is erg rustig in dit topic. Krijg bijna de indruk dat de gemiddelde tweaker Rise of Nations niet interessant vindt. :7

Ik vroeg me af of jullie ook te maken hebben met een multiplayer bug: af en toe valt de chat weg (dat wil zeggen je hoort de geluidjes wel maar je kunt de berichten niet meer lezen. ) Ik speel met de op dit moment laatste versie (1.02)
Behoorlijk irritant.

Verder moet ik zeggen: erg vet spel :)
Pagina: 1 2 3 Laatste