Welke KVM switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik zou graag willen weten welke KVM switch ik moet kiezen. Ik heb nl helemaal geen verstand van die dingen en in de search vond ik nou ook niet echt goede antwoorden op mijn vraag. Ik heb een aantal eisen waar die aan moet voldoen:
- aanluitingen voor 4 pc's
- ps/2 of usb
- een goede beeldkwaliteit bij hoge resoluties en refreshrates als ik later misschien een 19 of 21" monitor koop.
- inclusies alle kabels
- wat niet perse hoeft maar wat wel aardig zou is dat ik als ik op pc1 werk pc2 kan opstarten zonder te switchen.

Ik hoop dat er mensen zijn met ervaringen met z'n switch.

Budget is maximaal 200E maar dat geef ik het liefst niet allemaal uit ;)
tip: op informatique.nl hebben ze er heel veel.

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:53

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

(jarig!)
Kweenie of die bestaan.... ik ken ze alleen met ps/2 OF usb, maar ik kan achterlopen natuurlijk ;)
- een goede beeldkwaliteit bij hoge resoluties en refreshrates als ik later misschien een 19 of 21" monitor koop.
Het enige probleem waar je tegenaan gaat lopen is extreme resoluties met extreme refresh rates. Om dat goed te doen moet de bandbreedte van de switch toereikend zijn.
- inclusies alle kabels
- wat niet perse hoeft maar wat wel aardig zou is dat ik als ik op pc1 werk pc2 kan opstarten zonder te switchen.
Ik heb een Startech starview sv411k. Die heeft 1 ps/2 keyboard poort, 1 ps/2 muispoort en 1 vga aansluiting. Verder heeft'ie 4 'alles in 1' kabels voor naar de 4 pc's. Die kabels bevatten zowel vga als keyboard als muis. Ik heb resoluties t/m 1600x1200 in 85Hz geprobeert zonder dat de beeldkwaliteit achteruit ging (TNT2, Voodoo3 en 'el-cheapo video onbekend' kaart op een iiyama Visionmaster 17 en Visionmaster Pro410). Elke pc kan aan- en uitgezet worden zonder dat je moet omswitchen. De KVM switch emuleert keyboard en muis voor je pc.

Prijs 179 eurowtjes bij powerline.nl

Nooit spijt van gehad !

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:26

LopeZ

Too much is never enough

Beetje beter zoeken, zo kwam ik dit Kwaliteit KVM switches al na 1min tegen.

Dit topic is gesloten.