Ik heb hier 2 pc's staan. Op de ene staat Windows XP SP1, op de andere Windows 2003 enterprise server RC2 (.net server)
Beide PC's hebben een firewire controller; de XP machine onboard op de asus P4PE, de .NET machine op de Hercules Radeon 8500DV videokaart.
Beide machines zien de firewire controller goed, en hebben onder de networkconnections ook een '1394 connection' staan.
Tussen de PC's hangt een 6 polige fw kabel.
TCP/IP staat aan beide zijden geconfigureerd met vaste IP adressen. (resp. 172.17.0.1 en .2)
De XP machine geeft aan 'status: connected' op 400Mbit. De .net machine geeft aan 'network cable unplugged'
Het vage is ook nog een keer, dat de 1394 connectie op beide zijden niet te zien is in een dosbox met ipconfig. Een andere disconnected connectie op de XP machine is echter wél te zien
Ik heb het gevoel ergens iets over het hoofd te zien.
Ik heb bij firewire toch geen 'nullmodem' kabel nodig om 2 pc's te koppelen? Weet iemand een tool om bij firewire te zien wat er precies aan de bus gezien wordt voor apparatuur?
Beide PC's hebben een firewire controller; de XP machine onboard op de asus P4PE, de .NET machine op de Hercules Radeon 8500DV videokaart.
Beide machines zien de firewire controller goed, en hebben onder de networkconnections ook een '1394 connection' staan.
Tussen de PC's hangt een 6 polige fw kabel.
TCP/IP staat aan beide zijden geconfigureerd met vaste IP adressen. (resp. 172.17.0.1 en .2)
De XP machine geeft aan 'status: connected' op 400Mbit. De .net machine geeft aan 'network cable unplugged'
Het vage is ook nog een keer, dat de 1394 connectie op beide zijden niet te zien is in een dosbox met ipconfig. Een andere disconnected connectie op de XP machine is echter wél te zien
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Windows IP Configuration
Ethernet adapter Bluetooth Network:
Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 172.16.0.1
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 172.16.0.254 |
Ik heb het gevoel ergens iets over het hoofd te zien.
Ik heb bij firewire toch geen 'nullmodem' kabel nodig om 2 pc's te koppelen? Weet iemand een tool om bij firewire te zien wat er precies aan de bus gezien wordt voor apparatuur?
[ Voor 3% gewijzigd door _nethack op 22-03-2003 15:53 . Reden: typo |:( ]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself