Toon posts:

maximum gewicht super socket7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een AMD 500 (super socket7) liggen,die ik als server en router wil gaan gebruiken. Op deze processor wil ik een andere ventilator op zetten, een stillere die meer lucht verplaatst :D :D
(het gaat me vooral om het stille)

De heatsink op de proc is 4*4 cm en 3 cm hoog ofzow

nou zit ik met het probleempje dat de orginele fan 4*4cm is en net geen halve centimeter dik ongeveer.
de nieuwe is 8*8 en een hele centimeter dik.

als verloop stuk van 4*4(16cm2) naar 8*8(64cm2) heb ik van licht hout (JAAH, hout) een verloop stukje gemaakt.

ik vraag me alleen af hoeveel gewicht een super socket7 aan kan...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
Is het en desktop of een tower? En hoe zwaar weegt het zaakje nu ngeveer?

tvw

Verwijderd

Sommige koelers wegen 500 gram en dat lijkt allemaal goed te gaan. Ik zou daar wel onder blijven, want 500 gram is wel heel veel.

Verwijderd

Topicstarter
de heatsink (kleintje is het) weegt MAX 150/200 gram, en dat is ruim genomen.
het hout en de fan samen wegen gelukkig nog geen 100 gram.
het is trouwens een AT-towertje

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 23:21
Hangt er ook vanaf of je dat ding aan je mobo schroeft of aan je socket
Aangezien het ouder mobo geen gaten zal hebben , moet je hem op je socket klemmen

Verwijderd

Topicstarter
jaah, met 4 schroefjes komt ie in de heatsink vast te zitten.
op de socket zit zo'n hendeltje voor de cpu te klemmen en de heatsink zit ook nog bevestigd met een beugeltje

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 17:35 ]

Verwijderd

Volgens mij zit een Thermalright ook gewoon met clips.. en die heatsinks zijn echt lomp groot :D Dus als je onder de 500 gram blijft en een klem hebt die alle lipjes gebruiken ( 3 aan de ene kant en 3 aan de andere kant) dan kan het wel.
De vraag is alleen of het beugeltje op 6 punten vast zit of op 2. Ik denk 2..of niet?

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 23:21
Alleen de slk800 zit met clips vast weegt 505 gram
de slk900 kan je gelukkig wel vast schroeven :D

Verwijderd

500 gram en 5CM hoog is andere kracht (Newton -> Moment = Kracht maal Arm) dan 300 gram en 10CM hoog (bijv. 500 gram * 5CM = 2500 mNewton en 300 * 20 = 3000 mNewton oid)

Gewoon een bevestiging maken op het hoogste punt (fan) aan de kast.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 17:30:
jaah, met 4 schroefjes komt ie in de heatsink vast te zitten.
op de socket zit zo'n hendeltje voor de cpu te klemmen en de heatsink zit ook nog bevestigd met een beugeltje
Die verandering van 40mm naar 80mm is helemaal geen probleem, maak het jezelf niet moeilijk en zet hem er gewoon op.
De verandering van de druk op de punt word wel ietsje groter maar aangezien de heatsink een stuk zwaarder is krijg je geen topgewicht op de punt. :)

Verwijderd

Dat gewicht is echt geen probleem hoor. Het is niet de socket die het zwaar krijgt, maar de processor die eronder zit. Gelukkig heeft de AMD K6 500 een spacer+heatspreader erop zitten waardoor je dus helemaal geen last hebt van kapotte cores enz.

Op zich zal ie het gewicht met gemak aankunnen. Als het een alu blok is dan zal dat in ieder geval zo goed als niets wegen. Ook een beetje hout en een fannetje weegt geen reet.

Tip:

Ik heb hier een AMD K6-II 550 staan met een heatsink van ongeveer 3 cm hoog erop en dus geen fan. Zelfs na uren 100% CPU (hoge kwaliteit x-vid spelen >:)) draait ie nog zo stabiel als iets... en dus onhoorbaar (zit een laptop hdd in om extra stil te zijn)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:52

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb op een socket 7 een redelijk zwaare 400 gram koeler erop geduwt en blijft goed zitten met extra clipje en staaldraadje rond de heatsink en naar clips op de socket anders kon je `m nog een klein 1cm optillen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Thorry, hoe warm wordt jou AMD K6-2 550??
en weet dan toevallig hoe warm ze mogen worden??

ik heb geprobeerd zonder fan, maar zoals ik had verwacht liep de temp flink op en bij 55 graden heb ik toch ECHT de pc uit gezet, en hij loopt niet overgeclocked.
Met de kleine fan liep de temp terug naar 35graadjes
de grote fan (pc op z'n kant en nog niet netjes vast gemaakt ed) op 5V 45 grade
en de grote fan of 12V (nog steeds onhoorbaar) 40grade

dit alles is gemeten in de bios(idle dus) zonder kast erop en zonder harde schijf

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 15:45 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 15:13:
http://balusc.xs4all.nl:8001/Ned/Har-CPU-AMD.html

70graden dus :)

edit:
hmm, site staat wel in PMG en OM faq, maar zou voor DOC misschien ook handig zijn :?

[ Voor 20% gewijzigd door Xander op 24-03-2003 15:58 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Zelf zou ik niet boven de 400 a 450 gram gaan.
Een zo groot mogelijke cooler van een zo licht mogelijk materiaal dat MAT zwart is gemaakt werkt het beste.

Verwijderd

Ik heb hier een K6-233ANR (3,2V Core) welke onder load 28,3Watt aan warmte produceert.

Hij loopt nu stabiel @266 (bord kan niet hoger) met een core voltage van 3,6V :/ en gooit er zo (naar ik kan schatten) 35-40Watt aan warmte uit. Wat behoorlijk wat is voor een socket 7 procje.

Om 'm toch voldoende koeling te kunnen bieden, heb ik er een socket A koeler opgezet: TT Volcano 2. Past perfect met de clip, en met de fan op 5V (=onhoorbaar) blijft de K6 voldoende koel (32graden). :)

Verwijderd

Topicstarter
jaah, ok...
maar het mini koelblokje dat erop zit heb ik al, net als de fan's
en ik maak liever ff iets van hout als dat werkt dan dat ik een apparte koeler koop...
en ik wil um als server gebruiken, dus 300Mhz is meer dan zat eigenlijk

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 15:13:
Thorry, hoe warm wordt jou AMD K6-2 550??

ik heb geprobeerd zonder fan, maar zoals ik had verwacht liep de temp flink op en bij 55 graden heb ik toch ECHT de pc uit gezet, en hij loopt niet overgeclocked.
Met de kleine fan liep de temp terug naar 35graadjes
de grote fan (pc op z'n kant en nog niet netjes vast gemaakt ed) op 5V 45 grade
en de grote fan of 12V (nog steeds onhoorbaar) 40grade

dit alles is gemeten in de bios(idle dus) zonder kast erop en zonder harde schijf
Geen idee, de onboard temp meter kapt ermee bij 70 graden dus hij wordt warmer als 70 graden. Als ik de heatsink aanraak heb ik een paar mooie rode strepen op m'n vinger dus het zal in de richting 90 graden zitten. Ik zeg niet dat iedere K6 dit aankan, maar die van mij in ieder geval wel. Ik heb er nog meer liggen dus het maakt mij niet zoveel uit als ie doorfikt.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 18:48:
Volgens mij zit een Thermalright ook gewoon met clips.. en die heatsinks zijn echt lomp groot :D Dus als je onder de 500 gram blijft en een klem hebt die alle lipjes gebruiken ( 3 aan de ene kant en 3 aan de andere kant) dan kan het wel.
De vraag is alleen of het beugeltje op 6 punten vast zit of op 2. Ik denk 2..of niet?
Ik heb een HHC-001 en die zit maar met 2 clipjes vast... En die weegt volgens de doos 500 gram. Geen enkel probleem, en ik rij toch regelmatig met me bureaustoel tegen me kast aan ( |:( )...
Pagina: 1