Toon posts:

Video editing, slechte kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de afgelopen wintersport gefilmd met een digitale sony videocamera.. nu wil de film graag gaan editten met muziek en effecten etc..

Nu is het echter zo dat het me niet lukt om goede kwaliteit film op de computer te gebruiken. Capture software heb ik imagemixer gebruikt, dit was slechte kwaliteit (heb instellingen op highest staan) en gebruik nu windows moviemaker 2, ook hier is de kwaliteit niet echt geweldig.

Ik kan me haast niet voorstellen dat je geen goede kwaliteit film kan capturen.. iemand tips?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 18:59
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 15:15:
Ik heb de afgelopen wintersport gefilmd met een digitale sony videocamera.. nu wil de film graag gaan editten met muziek en effecten etc..

Nu is het echter zo dat het me niet lukt om goede kwaliteit film op de computer te gebruiken. Capture software heb ik imagemixer gebruikt, dit was slechte kwaliteit (heb instellingen op highest staan) en gebruik nu windows moviemaker 2, ook hier is de kwaliteit niet echt geweldig.

Ik kan me haast niet voorstellen dat je geen goede kwaliteit film kan capturen.. iemand tips?
Heb je hem aangesloten met FireWire??
Probeer anders pinnacle studio 8 eens, die captured gewoon zoals het hoort.

Verwijderd

ik doe het altijd zo. capturen met pinnacle studio . Bewerken en opslaan als avi. En deze avi vervolgens omzetten naar svcd met Tmpgenc. Dit laatste met alles op hoogste kwaliteit.

Ik zelf ben hier redelijk tevreden over.

Je kan ook kijken http://forum.computertotaal.nl/ hier heb je ookk een hoofdstuk video editing.

succes
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
het is aangesloten met usb

Verwijderd

Wat bedoel je precies met slechte kwaliteit? Zit er ruis door het beeld en\of geluid of heb je "blokjes"? Er zijn een aantal zaken die video-capturing kunnen beinvloeden. Zo heb ik bijv zelf het rare probleem dat een export alleen zonder ruis gaat als ik mn netwerkkaart disable. En een capture gaat alleen goed als ik naar een normale IDE schijf capture. Probeer ik dat direct naar een RAID0 partitie dan krijg ik witte beelden door de video...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Daar zit de fout.
Usb (1.1) kan maximaal 12 Mbit/s oversturen.
DV-video is 3.5 MB/s, oftewel bijna 3x zoveel.
De camera zal het dus op de een of andere manier moeten recompressen voordat het over de USB naar de computer gaat.
Gaat dus niet werken.
Je kunt die video dus alleen maar op de computer bewerken als je een firewire aansluiting op de computer en op de camera hebt of een analoge capture kaart hebt (TV-kaart of beter)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1