[Norton Ghost 2002] Image van 10GB 59 cd's?

Pagina: 1
Acties:

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08 11:08
Ik heb een tijdje geleden Norton Ghost aangeschaft. (Lag bij een aantal cd's die ik bijna nooit gebruikt had).
Nou wilde ik vandaag een image maken van een partitie van 10GB. Toen kwamen er een aantal problemen:
Ik moest ee opstartdiskette maken, maar ik heb geen diskettedrive :( Dacht ik later: o ja die cd van Win98 is ook bootable. Dus ik pleur em erin. Alles deed het totdat Ghost zei dat de image 59 cd's me gaat kosten! Nou, daar heb ik het niet voorover, dus ik probeer em op mijn andere partitie te maken. Nou lukt dat ook niet, want hij zegt dat die te weinig schijfruimte heb, terwijl ik nog ong 40 GB vrijheb :?

Iemand een oplossing voor dit probleem?
Of moet ik gewoon overstappen naar Norton Ghost 2003?

Ik werk trouwens onder XP.

Verwijderd

Welke versie Ghost is dat? Kan natuurlijk zijn dat je een erg oude versie hebt die zich verslikt in je forse harddisk ;)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Heb je per ongeluk Disk to Image gedaan in plaats van Partition to Image misschien ?

[EDIT] dom dom, helemaal vergeten: een keertje hardeschijf controle doen voordat je ghost runt kan ook nooit kwaad. Dat zou ook de oorzaak kunnen zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door JumpStart op 22-03-2003 14:36 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Opstarten kan met elke willekeurige bootable cd, waarna je ghost.exe moet laden. Deze kan je op een fat32 partitie zetten (ntfs zie je niet in dos).

Verder zijn er wat exotische dingen waar je op moet letten:
-Je hebt een fat32 partitie nodig om je images op te zetten wanneer je in dos zit. Anders kan je enkelt de image naar een cd branden (en dat wil je niet met 10gb).
-De max grootte van 1 file in fat32 is 2gb. Wanneer je 10gb wilt backupen maakt ghost automatisch stukjes van 2 gb ervan.
-Verder kan je ook stukken maken van elke willekeurige grootte die jij wilt. Zorg ervoor dat dat niet aanstaat.

Je kan ook via een netwerk backups maken. Kan handig zijn.

• MyNameIs
Ik werk met Ghost 2002 (zie topic titel) >:)
Scandisk vindt nix.

Nu snap ik ook waarom ik alleen op de recover partitie de image kon zetten: omdat die alleen FAT32 is ;)

Ik heb gekeken om de compressie ff wat lager te zetten: van high naar fast en jawel hoor hij ging van 59 cd's naar 10 of 11!!!
De compressie op none maakte weer 15, maar dat is nog altijd minder dan die 59.

Kan het niet gewoon een fout in het programma zijn, dat die gewoon 5,9 bedoelde :?

Nou, ik laat het nu maar zitten, ik heb 11 Mitsui cd's gebruikt, dus die zijn wel betrouwbaar genoeg denk ik als ik een virus heb. Ik denk ook niet meer dat ik het opnieuw gadoen voorlopig.

Alleen, heb ik nog niet mijn oude comp. van een image voorzien en zou ik toch graag willen weten wie dit probleem nog meer heeft en hoe ik dat kan oplossen.

Bijvoorbaat DANK _/-\o_

O ja, wat zijn netwerk backups? (Ik werk wel in een thuisnetwerk)

• dr snuggles
  • Niet online
MyNameIs schreef op 22 March 2003 @ 16:27:
Ik werk met Ghost 2002 (zie topic titel) >:)
Ik vind 2003 zelf beter omdat je daar niet zo'n idiote licensie code hoeft in te voeren (maar dan kan ook liggen aan het feit dat ik weer eens een exotische versie had van 2002).
Ik heb gekeken om de compressie ff wat lager te zetten: van high naar fast en jawel hoor hij ging van 59 cd's naar 10 of 11!!!
Een hoge compressie betekent dat de image wordt ingepakt. Duurt langer maar kost minder ruimte. Van high naar fast zou dus meer cd's moeten kosten. Kies je wel elke keer "partition to image" :?
Nou, ik laat het nu maar zitten, ik heb 11 Mitsui cd's gebruikt, dus die zijn wel betrouwbaar genoeg denk ik als ik een virus heb. Ik denk ook niet meer dat ik het opnieuw gadoen voorlopig.
Op je harde schijf opslaan is veel sneller & efficienter. Kost je bovendien geen cd's. Gewoon 1 partitie van 6 gb aanmaken welke FAT32 is. Hier kan je zonder problemen images op opslaan.
Alleen, heb ik nog niet mijn oude comp. van een image voorzien en zou ik toch graag willen weten wie dit probleem nog meer heeft en hoe ik dat kan oplossen.
Zoals je zelf al opmerkte is de 59 waarschijnlijk 5.9 :).
O ja, wat zijn netwerk backups? (Ik werk wel in een thuisnetwerk)
Wanneer je van pc1 een backup wil maken, kan je een opstart flop maken en kiezen voor netwerk troep. Met deze flop kan je je pc opstarten en kan je inloggen in de andere computer zijn besturingssysteem. Zodoende kan je je image van pc1 op pc2 opslaan.

Je kan ook gewoon een image van pc1 opslaan op pc1 en later op pc2 zetten zonder exotische floppies.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wwillem schreef op 22 March 2003 @ 16:58:
[knip]
Zodoende kan je je image van pc1 op pc2 opslaan.
Je kan ook gewoon een image van pc1 opslaan op pc1 en later op pc2 zetten zonder exotische floppies.
En indien gewenst je image rechtstreeks van de opslaglocatie met 2 network bootflops weer terugzetten.
Ik moest er wel een primary fat32 voor hebben, anders ziet de bootdisk 'm niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je hebt jammergenoeg niet Ghost 2003, hier zit een wizard in waarmee je zo'n floppie kunt maken. Het is zeker de moeite waard om hier naar te gaan kijken. Je kunt dan in DOS ook nog shares van een andere (backup computer) benaderen, waar Windows op draaid.

Hier doe ik dat ook (drive mapping boot disk) dat werkt fantastisch :)

• MyNameIs
Ja ik kies elke keer Partition to Image.

Kan ik eigenlijk een aparte partitie maken zonder dat er gegevens van mijn hardeschijf worden gehaald?

Ik zit dan eigenlijk nog wel met dat virusprobleem, maar dat heb ik dan weer met die cd's opgelost >:)

Dat van die netwerkbackup is me toch nog teveel werk denk ik aangezien ik geen diskettedrive heb :(

• dr snuggles
  • Niet online
Wat bedoel je met "Kan ik eigenlijk een aparte partitie maken zonder dat er gegevens van mijn hardeschijf worden gehaald?" ?

• MyNameIs
Dat , als op mijn harde schijf al gegevens staan ze dan niet gewist worden als ik van 1 partitie er 2 maak.

Verwijderd

dan moet je partition magic gebruiken. dis kan resizen zonder dat er data verloren gaat (tenzij je natuurlijk de nieuwe partition groter maakt dan de vrije ruimte)

Het kan er ook aan liggen dat er een stuk vrije, niet gepartitioneerde hardeschijfruimte niet geformateerd is. ik had hetzelfde probleem en toen ik die vrije ruimt partitioneerde ging het wel goed.

Verwijderd

ik wil gebruik maken van drive mapping boot disk maar dat gaat niet helmaal lekker, ik wil een image direct overzetten van een wekstation op een server, moet je dan op de server een drive mapping maken?

Alvast Bedank, Rens

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
40GB / 6,5 = 61.5 CD's ... Dus ja, full image gedaan denk ik zo :P (er vanuit gaande dat 1 cd 650mb is, met 700mb cd's zouden het er 58 worden dus dat zit er dichter bij)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1