Toon posts:

Xs4all zwicht niet onder e-mail bombardement

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet van verscheidene mensen die toevallig ook een Adsl abbonement
hebben bij Xs4all, dat deze massaal Xs4all bestookt hebben met e-mails
omtrent de verhouding met prijs en snelheid t.a.v. van Demon, die naar mijn
idee zo krom zijn als een hoepel.

Het gaat om de hieronder vermelde gegevens van beide providers:

XS4ALL
Specificaties :Fast-Adsl
Downstream : 1,536mbit
Upstream : 256kbit
Kosten (Kpn+Xs4all=86,10 euro)

DEMON
Specificaties :Heavy Profile
Downstream : 2,048mbit
Upstream : 512kbit
Kosten (Demon=65 euro)

Kwam er op neer dat Xs4all geen upgrade gaat uitvoeren de komende tijd.
Ze leggen vooral hun positieve kanten op de service en stabiliteit van hun
abbonementen (hierin hebben ze wel gelijk).

Wat denken jullie er van ?
en hoeveel Xs4all klanten zijn al wellicht al overgestapt op Demon ?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik heb hier alleen KPN (Xs4ALL Fast), en geen BBNED. Ik kan dus niet kiezen en KPN is voor mij de meest interessante keuze. Bovendien is XS4ALL een top bedrijf, en heb ik daar ook wat voor over. 'n Vriend vamme heeft Demon, werkt ook perfect.. maar lang niet overal mogelijk :).

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik snap niet dat je Xs4all bestookt met e-mail's, hiermee bereik je totaal niks.

Kpn bepaald voor alsnog gewoon de snelheid die je krijgt en voor de helft de totaal prijs.
Wil Xs4all de prijs omlaag gooien, dan moeten ze onder de kosten die hun zelf maken gaan zitten, aangezien de totaal kosten maar de helft van Xs4all zijn.

Wil Xs4all een upgrade gaan doen, dan kan dit niet aangezien kpn dit beslist. Zelfs al zou Xs4all dit willen. En vooralsnog neemt het grotendeel van de adsl abbonees genoegen met de snelheid en gaat Kpn dus niet de snelheid verhogen.

Maar wat ik niet snap, jij staat toch vrij van overstappen :?
Ik zou zeggen, wie houdt je tegen. Precies niemand alleen door de overstap kom je anderhalve maand zonder internet te zitten helaas.

Verwijderd

Toevallig ben ik een nieuwe XS4all fast adsl klant! Ik moet zeggen ben er tot nu toe erg tevreden mee. Stabiliteit is echt goed. Ik was alleen net te snel met het nemen van een xs4all abbonement want precies 2 weken latur kwam demon met de aanbiedingen! Ik denk dat ik anders voor demon gekozen zou hebben.

Helaas xs4all is duur ik hoop dat ze ze het minder duur gaan maken!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

[Airwolf] schreef op 22 March 2003 @ 14:07:
Maar wat ik niet snap, jij staat toch vrij van overstappen :?
Ik zou zeggen, wie houdt je tegen. Precies niemand alleen door de overstap kom je anderhalve maand zonder internet te zitten helaas.
Nou, ik snap zijn punt wel. Wellicht heeft hij een jaar-abbonement en ziet hij net de Demon optie. Maarja pech. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 14:01:
Ik weet van verscheidene mensen die toevallig ook een Adsl abbonement
hebben bij Xs4all, dat deze massaal Xs4all bestookt hebben met e-mails
omtrent de verhouding met prijs en snelheid t.a.v. van Demon, die naar mijn
idee zo krom zijn als een hoepel.

Het gaat om de hieronder vermelde gegevens van beide providers:

XS4ALL
Specificaties :Fast-Adsl
Downstream : 1,536mbit
Upstream : 256kbit
Kosten (Kpn+Xs4all=86,10 euro)

DEMON
Specificaties :Heavy Profile
Downstream : 2,048mbit
Upstream : 512kbit
Kosten (Demon=65 euro)

Kwam er op neer dat Xs4all geen upgrade gaat uitvoeren de komende tijd.
Ze leggen vooral hun positieve kanten op de service en stabiliteit van hun
abbonementen (hierin hebben ze wel gelijk).

Wat denken jullie er van ?
en hoeveel Xs4all klanten zijn al wellicht al overgestapt op Demon ?
Wat is je punt? Xs4all heeft een ander netwerk, ander personeel, andere service, andere diensten, andere bedrijfsvoering, andere kwaliteit. Wat doet jou denken dat je zomaar die vergelijking kunt trekken tussen prijs en snelheid en dan concluderen dat het zo krom is als een hoepel?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 14:18 ]

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 16:31

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik kan gewoon niet even twee maanden zonder internet zitten, das me de overstap niet waard. Zit bij xs4all, tis gewoon een hele goede provider vind ik. Voor allemaal programma's en routers hebben ze pagina's met instellingen. Je krijgt een gratis virusscanner en firewall, beide van mcafee, zit in je abbo. Verder zit Xs4all regelmatig op juridisch vlak in de banken tegen spammers en ze ondersteunen bits of freedom, wat voor privacy-hopers als ik ook erg fijn is. Kortom, ik vind xs4all wel wat meer waard dan gewoon een provider.
Het blijft wel zo dat de verhoudingen nu erg krom aan het trekken zijn, vooral de dubbele upstream van BBned vind ik erg aantrekkelijk. Dat moet Kpn gewoon bij Fast gaan leveren, voor een lagere prijs dan nu. Want dat providers als xs4all geld toe moeten leggen op Lite en Basic ADSL abbo's, zal ook wel betekenen dat Fast abbo's geen vetpot zijn.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Ik heb al mijn zakelijke abonnementen bij xs4all omdat ik XS4ALL (en vele met mij) gewoon de beste provider van Nederland vind. Maar als je goedkoper wil dan zul je genoegen moeten nemen met een mindere helpdesk, minder service en niet onbelangrijk een provider met een minder strikt privacy beleid als xs4all dat heeft.

Ik heb overgens een fast-adsl account van xs4all op de zaak, batched smtp en 4 domeinen + hosting.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Het antwoord is al gezegd: Als het je niet bevalt, moet je overstappen. Klaar. Zo werkt de economie nou eenmaal.

Als je bij de AH 1,5 flessen Coca Cola koopt voor 1,22, en dat vind je te duur, en dan ga je naar de Dirk en daar heb je Calo, een cola-achtig drankje voor 59 cent voor een 3 liter fles (dit is een denkbeeldig product :p), dan kan je die kopen. Maar dan moet je niet bij Coca Cola gaan zeuren dat je van hun ook 3 liter wil voor 59 cent.

[ Voor 6% gewijzigd door VlasBaard op 22-03-2003 14:28 ]

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 20:35

Crazy D

I think we should take a look.

Je kunt je ook afvragen hoe lang Demon dat vol kan houden. Bij Cistron bv, ook bbned, kost hetzelfde 2mbit/512kbit abbie € 79 per maand (was 89).

Je kunt je ook afvragen waarom datzelfde abbie wat bij Xs4all € 86,10 kost, bij Planet € 88,15 kost :) En bij Zon kost diezelfde snelheid € 83,87 ...

En dan is de vergelijking tussen Planet en Xs4all nog eerlijker, omdat Demon met een ander netwerk werkt. Of vergelijk het power abbie van xs4all, wat wel via bbned werkt, met de snelste van Demon. En dan zie je dat xs4all € 119 kost en Demon € 111,11 (niet gekeken naar andere zaken zoals fair use of datalimiet, aantal popboxen, etc).

Je vergelijkt nu peren met mandarijnen :P

Exact expert nodig?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Service niveau van Demon is vergeleken met XS4ALL helemaal niets...

Dus... ja misschien betaal je er ook wel voor, maar ik heb 't er graag voor over! :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zit ook bij XS4all en heb hen idd bestookt met emails; maar heb nooit een duidelijk antwoord gekregen. De reden om te blijven is inderdaad dat het toch XS4all is; dat bedrijf dat dit in zijn algemene voorwaarden heeft staan:
4.4 Onverminderd het in artikel 4.3 gestelde is het klanten toegestaan het systeem van XS4ALL te hacken.
De klant die als eerste erin slaagt een positie te verwerven gelijk aan de systeembeheerder van XS4ALL, krijgt van XS4ALL zes maanden gratis gebruik van het systeem aangeboden, onder voorwaarde dat de desbetreffende klant uitlegt op welke wijze hij of zij geslaagd is in het hacken, hij of zij geen schade heeft toegebracht aan het systeem en aan andere klanten en hij of zij de privacy van andere klanten heeft gerespecteerd. Iedere klant geeft bij deze toestemming aan andere klanten onder voornoemde voorwaarden te trachten het systeem te hacken.
O+

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:10
zwahiel schreef op 22 March 2003 @ 15:39:
Service niveau van Demon is vergeleken met XS4ALL helemaal niets...

Dus... ja misschien betaal je er ook wel voor, maar ik heb 't er graag voor over! :)
Heb je ervaring met de service van Demon? Denk het niet.
De service van Demon is juist erg goed.

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
imho zijn de diensten die via bbned geleverd worden altijd al veel voordeliger geweest dan wat kpn / mxstream biedt. Daarnaast heeft zelfs het goedkoopste bbned abo dezelfde upstream als de snelste kpn adsl. En de middenklasse bbned abo's hebben allemaal 512 up bij bbned. Ik had eerst Xs4all mxstream basic, en die krappe upload is echt irritant.

Nu biedt xs4all ook diensten aan via BBned, maar alleen de snelste variant die voor mij oninteressant is. Maar dan nog is de prijs van Power adsl niet echt concurrerend vergeleken met de andere aanbieders. Wat ik jammer vind is dat Xs4all voor de middenklasse abo's maar blijft hangen bij mxstream, en niet ook hier voor bbned kiest.

Ik denk dat je kunt wachten tot dat je ons weegt voordat Xs4all iets concurrends aanbiedt, zolang ze ook nog diensten via kpn adsl aanbieden. Je moet wat ze nu aanbieden gewoon accepteren, of je moet overstappen naar een andere isp. Ik denk niet dat een paar emails van een paar van de duizenden users niet veel effect zal hebben.

Houd ook rekening met een maand opzegtermijn voor KPN. Hoe langer je wacht met de eerste stap te zetten, des te langer het duurt voordat je daadwerkelijk via een andere ISP aan het surfen bent.

Ik heb eind januari het opzegformulier ingevuld van Xs4all, 1 maart was ik afgesloten, gelijk een aanvraag gedaan bij demon voor 2048/512. En nu ben ik weer online via adsl en ik ben zo blij dat ik het gedaan heb!!
Pagina: 1