My Sql?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:17
Hi.... Ik heb sinds gister een eigen server op gezet met apache. Dat ging nog allemaal wel en ik heb ook wel eens gewerkt met PHP maar nog nooit met my sql. Hoe werkt dat? Ik heb al ergens op internet een leuke shout box gevonden maar dan moet ik een Tabel??? Maken??? Maar hoe doe ik dat? Moet ik dat gewoon in een txt bestandje flikkeren ofzo?

Hier een voorbeeldje:

CREATE TABLE shoutbox
(id INT (4) not null AUTO_INCREMENT,
name VARCHAR (32),
msg VARCHAR (100),
url VARCHAR (32) ,
PRIMARY KEY (id))

Wat moet ik hiermee :? :? :?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Download phpmyadmin en installeer dat op je webserver, dan kun je die CREATE TABLE statement zo uitvoeren op je database (snap je wel als je phpmyadmin ziet).

En ga eens vlug wat MySQL tutorials lezen ofzo, zonder deze basiskennis, vrees ik dat je niet veel gedaan/gemaakt krijgt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Hmmz ik zie niet helemaal wat er P&W (zelf programmeren) aan dit vraagstuk is. Mij lijkt het eerder een probleem met een Softwarepakket. Dat is ook de reden dat ik dit topic sluit, het voldoet nl. in SA niet aan de policy

Dus lees even je topic door en lees even de policy van SA, dan weet je denk ik genoeg om een mooi topic te kunnen maken :)
(of zoek even op de tip die Gerco je gaf, dat gaat ook mooi werken :) )

Dit topic is gesloten.