Wharfedale diamond 8.4: welke versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 813 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42071

Topicstarter
Ik ben van plan om de wharfedale diamond 8.4 speakers te kopen. Ik ben erg onder de indruk van de prestatie van deze speakers, maar ik weet nog niet welke stereoversterker (dus geen surround) ik erbij wil kopen. Ik denk dat i.v.m. de lage gevoeligheid van de speakers (86dB bij 2.83v) dat deze versterker aardig wat power zal moeten hebben. Er wordt op de product sheet gesproken van 20-150 watt, maar ik denk dat ik toch wel rond de 90 watt per kanaal nodig zal hebben (dit wordt bevestigd in meerder reviews op het internet). Weet iemand een goeie krachtige en goedkope (liefst €500 max) versterker die voor de whardales geschikt zijn? Ik heb de speakers overigens beluisterd op een duurder denon model, waarvan ik de serienummers niet meer weet. Met dit model klonk het dus goed. Denon vind ik op zich wel goed, maar ik weet dat de prijs/prestatie niet om over naar huis te schrijven is. Heeft iemand een idee wat geschikt zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32271

hey mede wharfedale liefhebber!
Ik heb de diamond 8.2(ook 86db/m) en heb ze op een aiwa versterker (2x30w), ze klinken verbluffend mooi ook op zo'n versterkertje. Het geluid kan zeer hard zonder dat het gaat cklippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Zonder dat jij hoort dat het gaat clippen that is. Ga is op zoek naar een NADC30BEE of een C350 of zelfs 370 (laatste tweedehands want anders buiten budget). Ik doe het zelf nu met een eindversterker van NAD en dat werkt heel goed. NAD en Harman Kardon (HK) staan er om bekend veel reserves te hebben bij impedantie dipjes en dat heb je nodig. Een paar voorbeelden:

De NAD C320BEE(Bjorn Erik Edvardsen):

Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/images/products/small/320bee%2Ejpg

Minimaal continu vermogen 2x 50 watt bij 4/8 ohm
110W, 160W, 210W IHF dynamisch vermogen aan resp. 8, 4 en 2 ohm
Top ontwerp van NAD ingenieur Bjorn Erik Edvardsen
Massieve Holmgren™ Ringkern transformator
PowerDrive™
Eindversterker ingang en voorversterker uitgangen
Korte signaalwegen van in- naar uitgang
Geheel discreet opgebouwd
7 relaisgeschakelde ingangen, inclusief 2 Tape in - en uitgangen
Gescheiden voor - en eindversterker
NAD Soft Clipping™
Ringkern voedingstransformator
IR-in- en uitgang
12V Trigger uitgang
NAD Link
NAD SR-4 Systeem afstandsbediening

de NAD C350:

Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/images/products/large/C350%2Ejpg

Continu vermogen stereo 2x 60 watt bij 8 ohm
Dynamisch vermogen tot 2x 240 watt
Geheel discreet opgebouwd
7 relaisgeschakelde ingangen, inclusief 2 Tape in- en uitgangen
Gescheiden voor- en eindversterker
Soft Clipping
ISC vermogens reserve
Trigger uitgang
NAD Link
Afstandsbediening

De NAD C37):

Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/images/products/large/C370%2Ejpg

Continu vermogen stereo 2x 120 watt bij 8 en 4 ohm
Dynamisch vermogen tot 2x 450 watt stereo of 800 watt mono
‘Bridge-able naar 300 watt (in combinatie met C270)
Impedance Sensing Circuitry (ISC)
7 relaisgeschakelde ingangen, inclusief 2 tape in - en uitgangen
Gescheiden voor- en eindversterker
Toonregeling in/uitschakelbaar
Vergulde aansluitbussen
2 schakelbare luidsprekergroepen (A+B)
Robuuste luidsprekerklemmen
Klasse A voorversterker sectie
Discreet opgebouwde eindversterkers
Hoofdtelefoon aansluiting
Soft Clipping
12V trigger uitgang
NAD Link
Afstandsbediening

De HK 3375

Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_small/HK3375.jpg

2 x 75W Stereo Receiver

Perfect for a main music system, the HK 3375 uses the same discrete high-current, ultrawide-bandwidth amplifier technology found in our AVR Series receivers. Includes multicomponent system remote control, 30-preset AM/FM section, phono preamp, subwoofer output, dimmable fluorescent display, pre-out/main-in jacks and even a nine-step, 90-minute sleep timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
Jaaaaaaahhhh ! ;)

Ik heb die 8.4's ook sinds kort, niet te geloven wat je voor die prijs krijgt _/-\o_
Onbegrijpelijk dat ze het op got nooit over deze speakers hebben, ik wilde eerst de kef q5's maar na die 8.4 te hebben beluisterd( en de prijs zag!) heb ik toch voor de wharfedale diamond serie gekozen (2 X 8.4, 2 X 8.1 en de diamond centre)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48

PowerFlower

être diable et jouer fleur

€500 max? Dan zou ik voor een Rotel gaan. Althans dat is wat ik heb gedaan ;) Bij mij hangen er twee B&W 602s2's aan.
Mijn Rotel is geloof ik officieel 2x35 watt, maar dat zegt helemaal nix; harder dan ongeveer 1/3e van het volume durf ik ze eigenlijk niet te zetten want dan beginnen dingen om te vallen en los te trillen in mn huiskamer, en op dat moment heeft die Rotel dus nog wel wat reserve *D Natuurlijk zijn die B&W's veel gevoeliger dan die Diamonds (91db dacht ik), maar dat zou hij ook wel aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
NAD 320BEE, no contest, op afstand de beste versterker in deze prijsklasse, en je houdt nog wat over ook.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
verkeerd begrepen 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door TheGreatCornholio op 22-03-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42071

Topicstarter
Ik heb nu het volgende lijstje kandidaten
-NAD:C320BEE ; C350 ; C370
-Harmon Kardon: 3375
-Rotel

De NAD C320 en de C350 lijken me tot nu toe de beste kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Als je tweedehands koopt (of wilt kopen) dan worden de mogelijkheden nog veel groter natuurlijk. Ik noem bij voorbeeld mijn eigen Arcam Alpha 9. Een behoorlijk krachtig beestje zoals je kunt zien aan de "peak-current" die hij kan leveren. Mijn luidsprekers zijn van het een gesloten type en hebben (daardoor) ook niet echt een geweldig rendement, maar deze versterker kan daar prima mee om gaan.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pin je niet vast op de voorstellen die door mij zijn gedaan. Er zijn nog veel meer mooie versterkers in die prijsklasse! Degenen die ik heb opgenoemd zijn versterkers die ik zelf mooi vindt. Ga gewoon is bij een goede Hifi zaak langs en ga ff luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

je denkt minimaal 90 watt nodig te hebben? Wist je dat het verschil tussen 90 en bijvoorbeeld 45 watt maar 3db en daarmee net detecteerbaar is? :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Die aantal watts zeggen helemaal niets, ik had laatst een accuphase met VU meters hier hoeveel je verdoet, nou op knal niveau wel 5 (!!) watt, dus neem een stabiele versterker dei naar je zin is en vergeet de specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 42071 schreef op 22 March 2003 @ 13:24:
Ik ben van plan om de wharfedale diamond 8.4 speakers te kopen. Ik ben erg onder de indruk van de prestatie van deze speakers, maar ik weet nog niet welke stereoversterker (dus geen surround) ik erbij wil kopen.
Ik heb zowel de 8.4 als 8.2's tesamen met de 8 center: TOP!

Ik draai deze dus wel op een surround versterker, Pioneer VSX 711, maar dat gaat naar mijn smaak (draai veel klassieke muziek) prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Als liefhebber van klasse A versterkers, koop een klasse A versterker die klinken gewoon erg goed. En zoals iedereen ook aangeeft, aantal watts zegt niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_pm7200_med.gif

Marantz PM7200 (of 7000, die is iig voor onder 500 E te krijgen)
Lijkt me zo ook geen slechte keuzen, heb ze helaas niet vergeleken met eerdergenoemde amps

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Anoniem: 2111 schreef op 24 March 2003 @ 14:39:
Als liefhebber van klasse A versterkers, koop een klasse A versterker die klinken gewoon erg goed. En zoals iedereen ook aangeeft, aantal watts zegt niet zoveel.
Wat precies zijn "klasse A" versterkers? Bedoel je gewoon "A-merken" of is het echt een definitie? :?

Vind overigens de type-aanduiding van die Wharfedale wel mooi, 8.4, dat klinkt als een soort über-THX *D

* PowerFlower was heel vroeger enorme Wharfedale fan (en nog steeds wel eigenlijk)

[ Voor 23% gewijzigd door PowerFlower op 25-03-2003 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 21:53
Je kan ook altijd eens naar Warfedale mailen en vragen welke versterker zij aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is ook lekker nutteloos Dr. Lektro. Geluid is subjectief, remember? Ga gewoon is luisteren in de winkel.

Klasse A wil zeggen dat de volledige sinus door 1 transistor verwerkt wordt, hierdoor zal hij niet naar negatief schakelen, en dus ook niet de nullijn passeren. Nadeel is dat er hierdoor veel energie verbruikt wordt, ook wanneer er geen geluid is, of in zachte passages.

m.d.a fisherman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 12:08
Ik heb ook een vraag, waar kun je die wharfedale speakers kopen (Diamond 8.4 en 8.2), en hoe duur zijn die speakers. Ze lijken mij namelijk wel interessant als ik de reacties hier lees :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

PowerFlower schreef op 25 March 2003 @ 10:45:
[...]

Wat precies zijn "klasse A" versterkers? Bedoel je gewoon "A-merken" of is het echt een definitie? :?

Vind overigens de type-aanduiding van die Wharfedale wel mooi, 8.4, dat klinkt als een soort über-THX *D

* PowerFlower was heel vroeger enorme Wharfedale fan (en nog steeds wel eigenlijk)
Ik bedoel gewoon iedere versterker (buizen of transistor) die geschakeld is volgens het klasse A principe (statisch of dynamisch). Dus ik bedoel de techniek. En er zijn natuurlijk ook klasse AB versterkers die goed klinken. Maar ben zelf gewoon fan van het geluid.

* Anoniem: 2111 draait met een zelfbouw JLH 15watt klasse A versterker. En is bezig met het maken van een Pass Labs XA clone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
Sc00t schreef op 25 March 2003 @ 11:30:
Ik heb ook een vraag, waar kun je die wharfedale speakers kopen (Diamond 8.4 en 8.2), en hoe duur zijn die speakers. Ze lijken mij namelijk wel interessant als ik de reacties hier lees :9~
Ik heb ze hier vandaan http://www.hermeselectronics.nl

De 8.4 is daar 219,- per stuk :)

De 8.2 is 285,- per paar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle23
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 25-06-2023
Hoi allemaal ik wil graag de wharfedale diamond 8.4 kopen maar weet niet goed hoe hij reageert op mij sony str-db780
Of dat een leuke combinatie is .kan iemand dat me vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:38
Jelle23 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:54:
Hoi allemaal ik wil graag de wharfedale diamond 8.4 kopen maar weet niet goed hoe hij reageert op mij sony str-db780
Of dat een leuke combinatie is .kan iemand dat me vertellen
De Sony STR-DB780 is echt een prima versterker, Ik heb zelf redelijk wat ervaring met die QS lijn van Sony. Behoorlijk wat power heeft die versterker ook en verder goede (klank) kwaliteit.

Wel een redelijk oud topic dit trouwens, uit 2003.

[ Voor 5% gewijzigd door Roderiktweaker op 25-06-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zeer oud topic, van ruim 20 jaar geleden.;)

Zolang je geen heel exotische speakers of versterkers/receivers koopt, past alles prima op elkaar. Dan hoef je niet naar watt en ohm te kijken. Een "leuke combinatie" is iets sowieso nooit want een versterker of receiver heeft nul komma nul invloed op het geluid, muv volume of equalizersettings. Zet je ze in direct mode dan klinken ze allemaal volkomen hetzelfde. Of je een goede keuze aan de Sony hebt, is volledig afhankelijk van alle apparaten en de hoeveelheid speakers die je erop aan wilt sluiten. Zie daarvoor Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topics van 20 jaar oud, gaan we niet meer oppakken. Zeker niet om het over te nemen in plaats van op de openingspost in te gaan. Dit topic gaat bij deze dicht. Voor eigen aankoopadvies vragen kun je een eigen topic openen in Beeld en geluid koopadvies.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.