[Windows Xp] Icons

Pagina: 1
Acties:

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 07:00
Ik ben bezig met een kleine app en ik wil gebruik maken van de Windows iconen. Nu kan ik er een hoop terug vinden in de verschillende dll bestanden maar toch zijn er nogsteeds een aantal niet terug te vinden.

Ik heb het dan bijvoorbeeld over de standaard icons voor: Kopieeren, Knippen, Plakken, Verwijderen. Deze staan namelijk niet shell32.dll.

Ik zag in een oudere thread dat iemand al eens zo vriendelijk is geweest om de iconen te uppen maar helaas is die link dood. Weet iemand uit welke file ik deze standaard iconen kan halen of heeft iemand ze nog ergens liggen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 21:16

job

in explorer.exe zitten nog wat icons en in mydocs.dll

maar welke heb je dan nog nodig?

• Wezzie
eigenlijk alleen maar het knippen plakken kopieren

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 21:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ze staan wel degelijk in shell32.dll je moet alleen niet met een icon-ripper te werk gaan maar met bijv. Resource Hacker. Betreffende iconen staan in bitmaps die in dit bestand zijn geïntegreerd.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Wezzie
ik zit er met iconseeker in te klooien en die vind er heel wat maar dan net niet die. Welke
tool gebruik je dan?

• Wezzie
laat maar... heb em thanx

Verwijderd

Deviantart heeft een apart gedeelte met windows icons:
http://www.deviantart.com...ion=0&pActive=0&pOffset=0

Maar hoe zit het eignelijk met de copyright? Want ik zat er ook aan te denken om ze te gebruiken. Er zjin best wel wat (bekende) proggies die ze gebruiken. Mag je ze in je eigen executable 'stoppen' of mag je er alleen ernaar verwijzen, dus dat je verwijzt naar de al geinstalleerde windows iconen?

• Wezzie
Volgens mij ben ik zo fout bezig als maar kan. Het is alleen voor mezelf dus kan het me niet echt jeuken :)
Pagina: 1